Transat i Porter uruchamiają spółkę joint venture mającą na celu zwiększenie sprzedaży siedzeń

Porter Airlines i Transat AT Inc. Tworząc spółkę joint venture mającą na celu zwiększenie sprzedaży miejsc poprzez wzajemne wykorzystywanie swoich sieci jako linii dowozowych.

Ogłoszona we wtorek umowa opiera się na umowie sprzedaży krzyżowej, którą obie firmy rozpoczęły w zeszłym roku, gdy branża walczyła o wyjście z pandemii.

Porozumienie, które będzie wdrażane etapami w przyszłym roku, umożliwi liniom lotniczym lepszą koordynację rozkładów lotów, oferowanie bardziej konkurencyjnych cen i dzielenie się przychodami w czasach intensywnej konkurencji, stwierdzili we wspólnym wywiadzie starsi dyrektorzy linii lotniczych. Oczekuje się, że w miarę napędzania wzrostu przez partnerstwo, liczba miejsc pracy i wielkość floty będą rosły – twierdzą. Sojusz marketingowy nie pociąga za sobą żadnych zmian własnościowych ani żadnych inwestycji pomiędzy partnerami.

„Będziemy w stanie zapewnić Kanadyjczykom większy wybór, łącząc obie sieci” – powiedziała Annick Girard, dyrektor generalna Transat. „Dzięki temu będziemy silniejsi i solidniejsi na rynku kanadyjskim”.

Michael Delos, dyrektor generalny Portera, powiedział, że partnerstwo zapewni „płynne” rezerwacje lotów i większą pewność terminowości połączeń u obu przewoźników.

Opisał układ jako „prokonkurencyjny” bez ingerencji w tor.

Porter, dysponujący rozległą siecią krajową i transgraniczną, będzie zasilał solarną destynację Transat i szlaki transatlantyckie.

„Strategia sieci dowozowej przyspiesza ekspansję obu linii lotniczych na ich rynkach” – powiedział Walter Spracklin, analityk akcji w Royal Bank of Canada. „Dzięki temu Porter może wejść na więcej rynków dzięki modelowi hub-and-spoke”. Spracklin powiedział, że wspólne przedsięwzięcie zwiększy konkurencję w transporcie krajowym i transatlantyckim, wywierając presję na Air Canada, dominującą linię lotniczą.

Chris Murray, analityk w ATB Financial, powiedział, że wspólne przedsięwzięcie to pozytywny krok dla obu firm. Porter oraz jego klienci z Kanady i Ameryki będą mogli uzyskać dostęp do rynków europejskich za pośrednictwem Transat. Z drugiej strony zagraniczni klienci Transat będą mogli uzyskać dostęp do mniejszych kierunków w Ameryce Północnej obsługiwanych przez Porter, powiedział przez telefon Murray.

READ  Wczesna wyprzedaż Amazona z okazji Święta Pracy obejmuje Fire TV Stick 4K Max za jedyne 26 dolarów – i to nie wszystko

Porter, będący w trakcie rozbudowy swojej floty, potrzebuje większego napływu pasażerów, aby zapełnić samoloty, podczas gdy Transat aspiruje do stworzenia większej sieci krajowej, która mogłaby zasilać jego wakacyjne loty, powiedział.

Cena akcji Transat na giełdzie w Toronto nie uległa we wtorek niewielkim zmianom i wyniosła około 3 dolarów po wzroście o 4 procent w tym roku.

Założona w 1986 roku firma Transat z siedzibą w Montrealu obsługuje 39 samolotów i zatrudnia 5000 pracowników.

Firma Porter’s, założona przez ojca pana Delosa, Roberta, w 2006 roku, zatrudnia 52 osoby i 3000 pracowników. Porter zaczynał jako linia lotnicza obsługująca krótkie dystanse, latająca samolotami De Havilland Dash 8 z lotniska Billy Bishop Toronto City. Niedawno dodał samolot Embraer E195 i rozpoczął loty przelotowe.

Delos powiedział, że wspólne przedsięwzięcie umożliwi liniom lotniczym z Toronto przyspieszenie dostaw samolotów Embraer. Porter ma zamówienie na maksymalnie 100 samolotów, a do końca przyszłego roku będzie miał ich 50 – powiedział.

Transat tracił pieniądze jeszcze zanim pandemia wpędziła światowy sektor lotniczy w kłopoty finansowe. Od 2019 r. do pierwszej połowy tego roku stracił łącznie 1,45 mld dolarów, ale w trzecim kwartale 2023 r. osiągnął zysk w wysokości 57 mln dolarów.

Private Porter nie raportuje wyników finansowych.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *