To koniec gry dla Hyperloop One

To koniec gry dla Hyperloop One

Hyperloop One, futurystyczna firma transportowa (jeśli zapomniałeś), która obiecała transport pasażerów i ładunków w rurach próżniowych z prędkością samolotu odrzutowego z jednego miasta do drugiego, oficjalnie nie żyje — ale tym razem dzieje się to naprawdę. według Bloombergadługo oblegana firma oficjalnie zamknie swoje drzwi 31 grudnia.

To wszystko było szalonym, gorączkowym marzeniem i wówczas było bardzo kosztowne. Elon Musk przedstawił swój oryginalny pomysł w swoim „Alpha Paper” z 2013 roku, który zakładał, że aerodynamiczne kapsuły wypełnione pasażerami lub ładunkiem można transportować rurami w stylu Jetsonów z prędkością do 1200 km/h do i z miast. Opisał go jako „piąty środek transportu” z wymarzonym scenariuszem podróży z Los Angeles do San Francisco i z Nowego Jorku do DC w 30 minut, co ostatecznie zmieni nasze życie i pracę.

Choć (faktyczni) naukowcy i inżynierowie uznali projekt za wysoce nieprawdopodobny, pomysł Muska okazał się nie do odparcia. W 2014 r. firma Hyperloop One zebrała setki milionów dolarów, a później ciężko pracowała nad opracowaniem swojej wizji, która na przestrzeni lat przeszła wiele iteracji. Miliarder z Virgin Group, Richard Branson, wprowadził do firmy swoją wagę finansową w 2017 roku, inwestując 350 milionów dolarów we współpracę z firmą logistyczną DP World z siedzibą w Dubaju, ale pieniądze te szybko zostały wydane.

Na drodze były też inne trudności: współzałożyciel Shervin Pishevar został zmuszony do rezygnacji w związku z oskarżeniami o molestowanie seksualne ze strony wielu kobiet. Ponadto Branson głośno skrytykował Arabię ​​Saudyjską po morderstwie dziennikarza Jamala Khashoggi w 2018 roku. Arabia Saudyjska wstrzymała swoje plany związane z firmą, a Branson następnie ustąpił ze stanowiska prezesa.

W 2020 roku firma przeprowadziła swój pierwszy i jedyny test z udziałem ludzi, korzystając z kapsuły Hyperloop, ale nie spełnił on oczekiwań, osiągając prędkość zaledwie 160 km na godzinę. Pandemia nie pomogła zbytnio sytuacji, ponieważ założyciele i dyrektorzy szybko się wycofali.

READ  Aktualizacja COVID-19 z 26 lipca: oto najnowsze wiadomości dotyczące koronawirusa w Kolumbii Brytyjskiej

Następnie Hyperloop One porzucił pomysł wysyłania ludzi w kapsułach, aby w 2022 r. skupili się na żegludze – a DP World najwyraźniej odegrał niemałą rolę w tej decyzji. Firma zrezygnowała ze swojej nazwy Virgin i zmniejszyła o połowę zatrudnienie wynoszące 200 pracowników. Według Reuters, DP World jest obecnie właścicielem praw własności intelektualnej i wszystkich aktywów fizycznych, w tym toru testowego pod Las Vegas i całego sprzętu, które zostaną sprzedane. Bloomberga.

Jeśli chodzi o ideał, tunel testowy Muska został zamieniony w parking, a na świecie nie ma jeszcze hiperpętli na dużą skalę. The Boring Company nadal kopie tunele w Las Vegas, ale nie pod kątem przyszłych podróży, ale dla napędzanych przez ludzi samochodów Tesla jadących z prędkością 35 mil na godzinę do i z centrów kongresowych.

Źródło obrazu: Wikimedia Commons, zdjęcie: Z22 I licencjonowane pod CCP-SA 4.0

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *