Logo Starbucks jest widoczne podczas protestu członków i zwolenników związku zawodowego Starbucks przed sklepem Starbucks przy Dupont Circle w Waszyngtonie, 16 listopada 2023 r.
Kevin Deitch | Obrazy Getty’ego
Pracownicy Starbucks w kawiarniach należących do związków zawodowych po raz pierwszy otrzymają podwyżki od swoich kolegów spoza związku zawodowego w maju 2022 r., co będzie kluczowym krokiem, ponieważ kawowy gigant i związek reprezentujący niektórych baristów zasygnalizowali we wtorek, że pracują nad przełamaniem sporu w sprawie negocjacji.
Podwyżki płac są oznaką dobrej woli Starbucks wobec United Workers, spółki stowarzyszonej z Międzynarodowym Związkiem Pracowników Usług, który zorganizował ponad 300 lokali Starbucks będących własnością firmy.
Strony wspólnie ogłosiły we wtorek po południu, że podczas rozmów mediacyjnych w zeszłym tygodniu znalazły „konstruktywne rozwiązanie”. Rozmowy były częścią pozwu w sprawie używania marki Starbucks przez pracowników United Workers, zapoczątkowanego postem w serwisie społecznościowym X z konta związku zawodowego popierającego Palestyńczyków.
Starbucks i pracownicy związkowi oświadczyli, że zgodzili się rozpocząć dyskusje „na temat podstawowych ram” dotyczących sposobu zawierania układów zbiorowych dla sklepów. Oświadczenie stanowi najbardziej widoczną odwilż w stosunkach między obiema stronami od czasu połączenia pierwszej lokalizacji Starbucks w grudniu 2021 r.
Jeśli Starbucks wywiąże się ze swojego zobowiązania do podniesienia wynagrodzeń w stołówkach związkowych, pracownicy, którzy przepracują w firmie od dwóch do pięciu lat, otrzymają albo 5% podwyżkę, albo wynagrodzenie o 5% wyższe od wyjściowej stawki rynkowej, w zależności od tego, która wartość jest wyższa. Pracownicy ze stażem dłuższym niż pięć lat otrzymają podwyżkę o 7% lub zarobią o 10% więcej niż stawka początkowa rynkowa, w zależności od tego, która wartość jest wyższa.
Sieć kawowa wprowadziła podwyżki płac w maju 2022 r. pod przewodnictwem byłego dyrektora generalnego Howarda Schultza, który prowadził agresywną kampanię przeciwko związkowi i spotkał się z ostrą reakcją organizacji, polityków i klientów na tę strategię. Obecny dyrektor generalny Laxman Narasimhan pełni tę funkcję od prawie roku.
Starbucks powiedział również we wtorek, że zapewni kawiarniom związkowym napiwki z kart kredytowych, co jest funkcją dostępną w sklepach spoza Unii od ponad roku.
Nie przegap tych historii z CNBC PRO:
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”