Spojrzenie na dziedzictwo sektora prywatnego

Spojrzenie na dziedzictwo sektora prywatnego

Wraz z wyrównaniem się ciał niebieskich branża gier znajduje się w obliczu odrodzenia się gier komputerowych o tematyce kosmicznej, a liderem jest „Starfield” firmy Bethesda. Wyczekiwany tytuł, czerpiący w dużej mierze ze dziedzictwa gry „Privateer” z 1993 roku, ma na celu ożywienie rozgrywki w otwartym świecie, która urzekła publiczność ponad dwie dekady temu.

Pionierski duch „Prywatnego”

Opracowana przez Origin Systems gra Privateer była grą symulującą walkę w kosmosie, która zabrała graczy w wciągającą podróż po rozległym świecie Wing Commander. Pomimo ograniczeń technicznych gra chwalona jest za bogatą atmosferę i wciągającą rozgrywkę. Dzięki projektowi otwartego świata, Privateer umożliwił graczom eksplorację, handel i walkę w wolnym czasie, torując drogę przyszłym grom z tego gatunku.

Innowacyjne funkcje gry nie zostały utracone przez współczesnych. Współtwórca Elite, David Brabin, wymienił Privateer jako wpływ na Frontier: Elite II. Gra o handlu kosmicznym i walce opiera się na fundamentach stworzonych przez jej poprzedniczki, zapewniając graczom bardziej ekspansywny świat do eksploracji.

Efekt Wing Commandera

Kolejnym wpływowym tytułem w panteonie gier kosmicznych jest „Wing Commander”. Gra stworzona przez Chrisa Robertsa została doceniona za kinową narrację i intensywną walkę w kosmosie. Sukces „Wing Commandera” doprowadził do powstania serii sequeli i spin-offów, w tym „Privateer”.

Roberts, który następnie stworzył przełomowy symulator kosmiczny „Star Citizen”, wyraził swój podziw dla projektu „Privateer” z otwartym światem. „Zawsze podobał mi się pomysł żywego, oddychającego świata, który gracze mogą eksplorować i z którym mogą wchodzić w interakcje” – powiedział w wywiadzie. „Privateer wyprzedził swoje czasy pod tym względem”.

Przyszłość gier kosmicznych: Starfield i nie tylko

Wraz z ogłoszeniem „Starfield” Bethesda zasygnalizowała zamiar kontynuowania pochodni zapalonej przez „Privateer” i jemu współczesnych. Gra obiecuje zapewnić ekspansywny, otwarty świat, który pozwala graczom odkrywać odległe zakątki kosmosu.

Chociaż szczegółów na temat „Starfield” wciąż nie ma zbyt wielu, twórcy gry zasugerowali uwzględnienie w niej obsługi modów. Ta funkcja, która stała się podstawą gier Bethesdy, mogłaby pozwolić graczom na tworzenie i udostępnianie własnych kosmicznych przygód w uniwersum „Starfield”.

READ  Nowy Ford Shelby Supercharged F-150 o mocy 775 KM

Ponieważ branża gier wciąż przesuwa granice tego, co jest możliwe, odrodzenie gier o tematyce kosmicznej oferuje kuszące spojrzenie w przyszłość. Dzięki tytułom takim jak „Starfield” na czele, gracze mogą z niecierpliwością czekać na wyruszenie w nowe podróże między gwiazdami, kierując się dziedzictwem poprzednich gier.

Niebiański taniec pomiędzy Privateer i jej potomkami przypomina o niezmiennym uroku eksploracji kosmosu. Podczas gdy gracze z niecierpliwością czekają na premierę „Starfield”, mogą pocieszyć się świadomością, że duch „Privateer” żyje nadal, inspirując nową generację gier, które celebrują rozległy, nieznany obszar wszechświata.

Jak stwierdził Chris Roberts: „Przestrzeń to ostateczna granica i wciąż jest wiele do odkrycia”. Gdy na horyzoncie widać Starfield, podróż dopiero się zaczyna.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *