Serie A licytuje prawa medialne do Polski

Serie A licytuje prawa medialne do Polski

Według Sportcal (GlobalData) czołowa włoska liga męskiej piłki nożnej, Serie A, ogłosiła w Polsce przetarg na prawa medialne na kolejny wieloletni cykl, począwszy od kampanii na lata 2024–2025.

W następstwie wcześniejszych doniesień mediów potwierdzono, że procedura zapytania ofertowego (RFP) rozpoczęła się w piątek (12 kwietnia), a ostateczny termin składania wniosków upłynął 26 kwietnia.

Polscy kibice Serie A mogą obecnie oglądać akcję do końca sezonu za pośrednictwem nadawcy Eleven Sports.

Liga czeka z ogłoszeniem tego przetargu do czasu zakończenia polskiego procesu dotyczącego praw medialnych do Ligi Mistrzów UEFA w latach 2024-25 i 2026-27 (Sportcall rozumie).

Znani polscy gracze podpisani do klubów Serie A to Wojciech Szczęsny z Juventusu i Piotr Zieliński z Napoli.

Nastąpiło to zaledwie kilka dni po tym, jak AMC Networks International Group zapewniła sobie prawa do kolejnej rundy Serie A w Czechach i na Słowacji.

Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.

Profil firmy – bezpłatna próbka

Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania

Wierzymy w wyjątkową jakość profili naszych firm. Chcemy jednak, abyś podjął najskuteczniejszą decyzję dla swojej firmy, dlatego oferujemy bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać, przesyłając poniższy formularz.

Według danych globalnych

READ  Ukraińcy zszokowani faktem, że Polska przestaje wysyłać broń do walki z Rosją | Wiadomości o wojnie rosyjsko-ukraińskiej
-->

Nasze przybycie Polityka prywatności Aby uzyskać więcej informacji na temat naszych usług, w jaki sposób możemy wykorzystywać, przetwarzać i udostępniać Twoje dane osobowe, informacje o Twoich prawach w związku z Twoimi danymi osobowymi oraz o tym, jak możesz zrezygnować z subskrypcji przyszłych komunikatów marketingowych. Nasze Usługi są przeznaczone dla abonentów korporacyjnych i gwarantujesz, że przesłany adres e-mail jest Twoim firmowym adresem e-mail.

W latach 2028–2029 relacje z Serie A będą dostępne w kanałach Sport 1 i Sport 2, a także z meczów Coppa Italia i Superpucharu Włoch.

W obu krajach Nova Sport i Premier Sports posiadają obecnie prawa do Serie A na mocy umów sublicencyjnych z Saran.

Serie A w kolejnej edycji znacząco zmieniła sposób sprzedaży praw medialnych.

Wcześniej większość praw posiadała agencja infront, a następnie je sprzedała. Liga prowadzi jednak obecnie istotne negocjacje bezpośrednio z nadawcami na różnych rynkach.

Sojusz Czech i Słowacji po raz pierwszy ogłosiła pod koniec listopada 20-zespołowa liga (bez podawania nazwy AMC) i od tego czasu obie strony prowadzą szeroko zakrojone negocjacje.

Następnie pod koniec grudnia nad umowami głosowano (ponownie, bez ujawniania się nadawców) przez ligi z Belgii, Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Bałkanów.

Pod koniec lutego portugalska telewizja Sport TV ogłosiła, że ​​zachowa franczyzę Serie A do sezonu 2026–27, a pierwszą transmisję rozgrywek ligi włoskiej miała miejsce w 2015 r.

Jak dotąd ogólna wartość podpisanych międzynarodowych umów dotyczących praw medialnych jest o 14% wyższa niż w przypadku bieżącego cyklu.

Zgodnie z umowami uzgodnionymi w grudniu, umowa sygnatariusza z Bałkanów będzie opiewać na 24 miliony euro (26,3 miliona dolarów) na sezon.

Procesem kieruje Anna Guernerio, która dołączyła do ligi w grudniu na stanowisku starszego specjalisty ds. praw medialnych po 25 latach pracy w Infront Italy.

READ  Polski parlament po raz pierwszy w historii organizuje przyjęcie bożonarodzeniowe dla bezdomnych i potrzebujących

Tymczasem na początku tego miesiąca Serie A – za pośrednictwem Infront – zawarła w Wielkiej Brytanii krótkoterminową umowę dotyczącą praw do komercyjnego nadawcy ITV na niekodowaną transmisję wybranych meczów przez pozostałą część sezonu 2023–2024.

W ramach umowy ITV będzie transmitować na żywo jeden mecz w każdą sobotę przez kilka ostatnich tygodni sezonu w swoim serwisie streamingowym ITVX.

Serie A prowadzi obecnie kilka rozmów i okien negocjacyjnych w oparciu o kolejny rynek, na którym zostaną ogłoszeni partnerzy telewizyjni na kolejny cykl.



Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *