Pożary akumulatorów w rowerach elektrycznych w Kanadzie stają się coraz częstsze

Pożary akumulatorów w rowerach elektrycznych w Kanadzie stają się coraz częstsze

Według organizacji reprezentującej szefów straży pożarnej w Kanadzie rośnie liczba pożarów powodowanych przez akumulatory litowo-jonowe, co skłoniło straż pożarną, prawników zajmujących się szkodami, a nawet Health Canada do wydania ostrzeżeń.

W 2023 r. w Toronto liczba pożarów związanych z akumulatorami wzrosła o 90% – łącznie było to 55 pożarów w porównaniu z 29 w roku poprzednim – a jednymi z najbardziej dotkniętych były akumulatory. Główne przyczyny pożarów W Vancouver tamtego roku.

Według Kena McMullena, prezesa Kanadyjskiego Stowarzyszenia Komendantów Straży Pożarnej, straże pożarne zgłaszają się do dużych i małych miast w całym kraju, a większość przypadków ma wspólne pochodzenie.

„Więcej widzimy urządzeń e-mobilności, a najczęściej przychodzą nam na myśl rowery elektryczne, hulajnogi elektryczne i urządzenia z napędem elektrycznym na jedno koło” – McMullen powiedział CTVNews.ca. We wtorek rozmowa telefoniczna.

„Bardzo agresywny”

Baterie litowo-jonowe to akumulatory stosowane w samochodach elektrycznych, rowerach elektrycznych, laptopach i telefonach komórkowych, a także innych urządzeniach elektronicznych. Oni Łatwiej je uszkodzić W porównaniu do innych typów akumulatorów, mogą one eksplodować lub zapalić się w przypadku uszkodzenia lub nieprawidłowego użycia, dzięki procesowi zwanemu ucieczką termiczną.

Powstałe pożary są „bardzo agresywne i zmienne, co oznacza, że ​​zachodzą bardzo szybko” – powiedział McMullen.

Co więcej, McMullen stwierdził, że często trudno je ugasić, gdyż wymagają specjalistycznego sprzętu i szkolenia, których czasem brakuje małym, ochotniczym strażom pożarnym.

„Reakcja na ogień termiczny bardzo różni się od reakcji, do której zwykle się szkolimy” – powiedział. „Przemysł i innowacje przekraczają prędkość, z jaką może nadążać straż pożarna”.

Sprzedawca rowerów elektrycznych w Toronto uważa, że ​​przepisy powinny się zmienić po pożarze spowodowanym przez akumulator litowo-jonowy, który wybuchł w weekendowym metrze w mieście.

Baterie nieposiadające standardowych międzynarodowych certyfikatów bezpieczeństwa wydanych przez Underwriter Laboratories (UL) i Conformite Europeenne (CE), a także te, które zostały przeładowane, zmodyfikowane lub w inny sposób niewłaściwie użyte, są szczególnie podatne na zapalenie się, ostrzegł McMullen.

READ  Pasażerowie powinni sprawdzić odwołania promów z powodu problemów kadrowych: BC Ferries - Wiadomości BC

„Uważamy, że częścią problemu może być niewłaściwe użycie (takie jak) przeładowanie tych akumulatorów lub widzimy modyfikacje typu „zrób to sam”, dzięki którym można uzyskać większą prędkość lub uzyskać większą moc, a także miksowanie i miksowanie”. Powiedział: dopasowanie części. „To tylko niektóre przykłady przyczyn niektórych z tych pożarów, które widzimy”.

W rzeczywistości Health Canada prowadzi stronę poświęconą udzielaniu porad na temat… Bezpieczne użytkowanie akumulatorów litowo-jonowych, Zawiera listę sposobów, w jakie akumulatory mogą zostać poważnie uszkodzone w wyniku przeładowania, przeładowania, przechowywania w nagrzanym lub zimnym samochodzie lub w miejscu narażonym na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, zamoczenia styków, modyfikowania akumulatorów, używania spuchniętych lub wgniecionych akumulatorów.

„Modyfikacja akumulatorów litowo-jonowych może je zdestabilizować i zwiększyć ryzyko przegrzania, pożaru i eksplozji” – czytamy na stronie.

'Katastrofalne skutki'

Przenośny charakter urządzeń zasilanych akumulatorami litowo-jonowymi oznacza, że ​​mogą one zapalić się w różnych zamkniętych przestrzeniach, takich jak mieszkania, windy, pociągi, wagony metra i autobusy, narażając wszystkie osoby w pobliżu na ryzyko, ostrzega prawnik specjalizujący się w odszkodowaniach za obrażenia ciała, Nainesh Kotak.

„Mogłyby to mieć katastrofalne skutki, ponieważ wielu osób dojeżdżających do pracy będzie korzystać z transportu publicznego na rowerach elektrycznych” – powiedział Kotak we wtorkowym wywiadzie telefonicznym dla CTVNews.ca.

„Zagrożenie dla ogółu społeczeństwa wzrasta, gdy gromadzi się wiele osób. Pożar może mieć katastrofalne skutki. Jest to zatem problem, który zdecydowanie wymaga uwagi”.

Jest nim Killian Sharples z Vancouver Wielu producentów zostało pozwanych rowerów elektrycznych i hulajnóg elektrycznych po pożarze mieszkania w 2022 r., w którym zginął jej partner, twierdząc, że przyczyną pożaru było litowo-jonowe ogniwo zasilające roweru elektrycznego, według Papiery sądowe Złożone w styczniu.

W grudniu ubiegłego roku pasażerowie metra w Toronto zostali zmuszeni do ewakuacji stacji po… Bateria litowo-jonowa Na rowerze elektrycznym, który nagle się zapalił.

READ  Finansowanie społecznościowe dla Vancouver Cafe, aby utrzymać działalność – Kolumbia Brytyjska

Niedawno Metrolinx, obsługujący transport międzymiastowy w obszarze Greater Toronto Area i Hamilton, Wydano zakaz We wszystkich akumulatorach litowo-jonowych, które nie mają certyfikatu UL lub CE, począwszy od 9 kwietnia. Usługa tranzytu dołącza do listy jurysdykcji nakładających ograniczenia na rowery elektryczne, hulajnogi elektryczne i inne urządzenia mobilne zasilane akumulatorami litowo-jonowymi.

Strażak przegląda gruz po pożarze, który według władz wybuchł w sklepie z rowerami elektrycznymi i rozprzestrzenił się na mieszkania na piętrze, we wtorek, 20 czerwca 2023 r. w Nowym Jorku. (AP Photo/Pepito Matthews)

W 2021 r. Transport dla Londynu Zakaz hulajnogi elektrycznej Z sieci stołecznej Wielkiej Brytanii po serii pożarów akumulatorów litowo-jonowych.

Nowy Jork ma Również pękło dotyczące niebezpiecznych rowerów elektrycznych, wraz z nowym prawem zabraniającym sprzedaży, wypożyczania lub wypożyczania rowerów elektrycznych, które nie spełniają uznanych norm bezpieczeństwa. Sprzedawcom detalicznym grożą kary w wysokości do 1000 dolarów za każde znalezione niecertyfikowane urządzenie.

„Teraz panuje zrozumienie, wydaje się, że istnieje wystarczająca liczba badań i wystarczająca liczba statystyk, które pokazują, że niestety rowery elektryczne lub hulajnogi elektryczne z niecertyfikowanymi akumulatorami litowo-jonowymi stwarzają ryzyko pożaru” – powiedział Kotak. .

„To ryzyko może być niewielkie, może wynosić jedno na 10 000, nie wiem, ale rzeczywistość jest taka, że ​​wiemy, że ryzyko istnieje, widzieliśmy pożary i śmierć”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *