Po cofnięciu licencji w Kalifornii Cruise tymczasowo wstrzymał wszędzie działalność bez kierowcy

Po cofnięciu licencji w Kalifornii Cruise tymczasowo wstrzymał wszędzie działalność bez kierowcy

Samobieżne taksówki firmy General Motors tymczasowo wstrzymały działalność bez kierowcy na całym świecie po zawieszeniu we wtorek jej licencji w Kalifornii.

General Motors Cruise miał za sobą ciężki tydzień, ponieważ Kalifornia zawiesiła firmie licencję na prowadzenie działalności w wyniku złożenia przez nią fałszywych informacji podczas dochodzenia w sprawie wypadku.

W rzeczywistości wypadek, o którym mowa, początkowo nie został spowodowany przez pojazd Cruise’a. Kierowca samochodu osobowego potrącił pieszego na przejściu dla pieszych, po czym uciekł. Uderzenie było na tyle silne, że zepchnęło pieszego na ścieżkę autonomicznego samochodu Cruise’a, który gwałtownie zahamował, próbując uniknąć wypadku.

Pieszy został następnie uwięziony pod pojazdem Cruza, po czym pojazd wszedł w tryb powypadkowy i zjechał na pobocze. To niestety pociągnęło pieszego około 20 stóp z prędkością około 7 mil na godzinę, potencjalnie powodując dalsze obrażenia i tak już poważnie rannej ofiary.

W tej sytuacji zidentyfikowano dwie kwestie: Po pierwsze, pojazd Cruza powinien był pozostać na miejscu, a nie wciągać pieszego pod pojazd. Po drugie, podczas dochodzenia przeprowadzonego po wypadku Cruz błędnie przedstawił fakty dotyczące wypadku zarówno DMV, jak i mediom, nie wspominając ani nie pokazując filmu przedstawiającego ruch powypadkowy. DMV musiało się tego nauczyć Urzędnicy SFnie od samej Cruz.

To wprowadzenie w błąd było głównym powodem decyzji DMV o cofnięciu licencji Cruise’owi. DMV przekazało Cruzowi listę wymagań niezbędnych do powrotu na trasę, ale lista ta nie jest publiczna.

Gdy rozeszła się wieść o wprowadzeniu w błąd i zawieszeniu Cruza, opinia publiczna nie zareagowała życzliwie na tę informację. Na przykład w Los Angeles, gdzie robi to Cruise NIE To działa, ale Google Waymo działa (na próbę). Jeden z polityków wezwał miasto, aby ogłosiło, że jest niedostępne dla pojazdów autonomicznych (jechaliśmy Waymo bez kierowcy w Los Angeles i byliśmy pod wrażeniem).

READ  Kanadyjska ropa naftowa boryka się z nowymi brakami w rurociągach

Teraz, dwa dni później, Cruise podjął „proaktywną” decyzję o zawieszeniu działalności bez kierowcy w innych regionach, w których również działa – w Phoenix w Arizonie i Austin w Teksasie.

Cruz twierdzi, że nie ma to nic wspólnego z żadnymi nieujawnionymi wypadkami drogowymi, i podejmuje ten krok, aby zbadać swoją działalność i odzyskać zaufanie społeczne. Będzie także kontynuować „nadzorowane operacje pojazdów autonomicznych” z kierowcą bezpieczeństwa w samochodach.

Weź elektryczny

To dobry krok dla Cruise’a i dobry krok dla wszystkich pojazdów autonomicznych.

Początkowa reakcja Cruise’a na ten incydent była po prostu zła. Okłamywanie organów regulacyjnych nigdy nie jest dobrym pomysłem. Wywarło to czarny ślad na pojazdach autonomicznych dla organów regulacyjnych i społeczeństwa oraz zmniejszyło zaufanie nie tylko do Cruise’a, ale także do innych systemów pojazdów autonomicznych.

Ponieważ dużo mówiłem przez ostatnie kilka dni (i, cóż, przez ostatnie lata), nieuniknione jest, że ludzie będą w ten sposób reagować na wszelkie problemy związane z pojazdami autonomicznymi, ponieważ nie jest to tylko nowa technologia i ucierpi na tym od „diabła, którego znasz” kontra „diabła, którego nie znasz.””, ale pojawia się w nim także temat bezrobocia technologicznego, które stało się bardziej realne wraz z pojawieniem się sztucznej inteligencji.

W omawianym wypadku działania ludzkiego kierowcy były z pewnością gorsze niż działania pojazdów autonomicznych. Mężczyzna spowodował wypadek, a następnie uciekł z miejsca zdarzenia. Jednak prawie wszystkie dyskusje skupiały się na pojazdach autonomicznych, a nie na ludzkim kierowcy.

Rejs – stwierdził w poście na blogu że jej symulacje wykazały, że jej samochód uniknąłby wypadku – ale ten wpis na blogu nie został dobrze przyjęty, ponieważ nie wzięła ona należytej odpowiedzialności za przedmiotowy scenariusz powypadkowy.

READ  Spotkanie liderów Meituan, Tencent, APEC, handel japoński, bezrobocie w Australii

Wydaje się, że dzisiejsze posunięcie Cruza w końcu bierze na siebie odpowiedzialność za scenariusz powypadkowy, co jest pozytywną zmianą. Miejmy nadzieję, że to trochę obniży temperaturę i będziemy mogli przeprowadzić lepsze rozmowy i przyjąć na siebie większą odpowiedzialność ze strony Cruza.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *