Pierwsza jazda Hondą Prologue: Bardzo dobry start

Pierwsza jazda Hondą Prologue: Bardzo dobry start

Mamy rok 2024, a Honda trochę spóźniła się z grą w samochody elektryczne.

Podczas gdy niektórzy konkurenci wprowadzają na rynek opcje zelektryfikowane w fragmentarycznym tempie – patrzę na Kię i Hyundaia – Honda polegała na hybrydowych układach napędowych w modelach Accord, CR-V i Civic, który wkrótce ma wejść na rynek. , pozostawiając się w trudnej sytuacji, jeśli chodzi o… Wprowadzając na rynek samochód w pełni elektryczny. Jasne, firma budowała Clarity EV w latach 2017–2020, ale nie jest tak, że jego zasięg poniżej 150 km podpalił świat.

Wejdź do General Motors i Chevroleta Blazera EV. Łącząc siły z amerykańskim producentem samochodów i zgadzając się na wykorzystanie platformy Ultium w dwóch samochodach elektrycznych, jednym marki Honda i jednym Acura, japońskiej firmie udało się znacznie szybciej wprowadzić na rynek samochód elektryczny o zasięgu około 500 km. .

Honda Prologue, pierwszy elektryczny pojazd firmy o dużym zasięgu w Ameryce Północnej, zacznie pojawiać się u dealerów wiosną tego roku. Kiedy już się pojawi, średniej wielkości SUV (mniej więcej tej samej wielkości co Honda Passport) będzie konkurował z Teslą Model Y, Hyundaiem Ioniq 5, Kia EV6, Fordem Mustangiem Mach-E i, tak, nawet Chevy Blazerem EV – z którym dzieli przednią skrzynię biegów.

Honda trochę spóźniła się z grą w samochody elektryczne

„Ale Amy” – słyszę, jak pytasz – „czy GM nie zaprzestał sprzedaży Chevy Blazer EV, ponieważ samochody same się psuły?”

Tak. Jednak Honda zapewnia nas, że chociaż nowy Prologue wykorzystuje platformę akumulatorową i sprzęt Ultium firmy GM, całe oprogramowanie należy do Hondy. Ludzie, z którymi rozmawiałem podczas premiery w Healdsburgu w Kalifornii w zeszłym miesiącu, nie wydawali się szczególnie zainteresowani wstrzymaniem sprzedaży GM.

Nie wiem czy jest to oryginał czy nie, ale podczas użytkowania auta nie stwierdziłem żadnych usterek. Faktycznie, moja jazda w Prologu okazała się całkiem przyjemna – bez wbijania kamieni w imprezę.

Zasięg i wysyłka

Prologue będzie dostępny w wersjach wyposażenia EX, Touring i Elite. Dwa niższe modele mają do wyboru napęd na przednie lub na wszystkie koła, natomiast wersja Elite zapewnia moc wyłącznie na wszystkie cztery koła. Modele z napędem na przednie koła mają pojedynczy silnik o mocy 212 koni mechanicznych i momencie obrotowym 236 funtów na stopę. W połączeniu z akumulatorem o pojemności 85 kWh uzyskasz zasięg do 490 km.

Mój czas jest w kategorii elitarnej. Dodaje to silnik montowany z tyłu i zwiększa jego moc do 288 koni mechanicznych i momentu obrotowego 333 funtów na stopę. Pojemność akumulatora jest taka sama, ale konfiguracja z dwoma silnikami nie nakłada tak dużej kary, zapewniając zasięg do 470 km. Jeśli chcesz więcej, wybierz środkowy napęd na wszystkie koła Touring, który może przejechać 450 km na jednym ładowaniu.

Prologue będzie dostępny w wersjach wyposażenia EX, Touring i Elite

READ  Księgowy BC ujawnił, że jest zwycięzcą kumulacji Lotto Max o wartości 55 milionów dolarów

Problem w tym, że Prologue akceptuje tylko szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 155 kW. Obecnie nie ma o czym pisać, biorąc pod uwagę, że Kia EV6 staje się większa i osiąga moc 235 kW, podczas gdy Hyundai IONIQ 5 powala na kolana dzięki mocy 350 kW. Podczas ładowania w domu wbudowana ładowarka o mocy 11,5 kW jest wystarczająco szybka, aby dodać 54 mil soku na godzinę, zakładając, że masz 48-amperowy moduł ścienny.

Prologue jest wyposażony w port ładowania CCS, ale ostatecznie będziesz mógł korzystać z sieci Tesla Supercharger za pomocą dołączonego adaptera NACS. Honda nawiązała także współpracę z EVgo i Electrify America, a właściciele będą mogli uzyskać dostęp do wszystkich trzech sieci ładowania za pośrednictwem aplikacji HondaLink. Powinno to znacznie ułatwić życie właścicielom, którzy nie będą mieli kłopotów z przełączaniem wielu aplikacji i modeli płatności w drodze. Honda nawiązała także współpracę z sześcioma producentami z Ameryki Północnej przy budowie infrastruktury ładowania, której premiera ma nastąpić latem tego roku.

Kupujący mają także do wyboru trzy pakiety ładowania, w których priorytetem jest ładowanie w domu lub ładowanie na szybkich stacjach publicznych. Na przykład kupujący mogą otrzymać domową stację ładowania poziomu 2 i kredyt instalacyjny w wysokości 500 USD wraz z mniejszym kredytem na publicznych stacjach ładowania lub wybrać przenośny zestaw do ładowania i większy kredyt na stacjach publicznych. Osoby, które muszą parkować samochody na ulicy lub nie mają możliwości naładowania ich w domu, mogą otrzymać 750 dolarów doładowania w EVgo. Dodatkowo do każdego Prologue dodawane jest 60 kWh bezpłatnego ładowania od Electrify America, niezależnie od wybranego pakietu ładowania.

Wreszcie czas jazdy

Jazda nowym Prologue to przyjemne przeżycie dzięki dobrze zestrojonemu podwoziu i natychmiastowemu elektrycznemu momentowi obrotowemu. Przyspieszanie poza linią daje mnóstwo frajdy, a wjazd na autostradę jest dziecinnie prosty. Wciśnięcie pedału przyspieszenia nawet przy dużych prędkościach zwiększa prędkość, aby łatwo ominąć powolnego Priusa na lewym pasie.

Kiedy droga robi się kręta, wprowadzenie jest prawdopodobnie wystarczająco stonowane dla osób kupujących średniej wielkości SUV-a, ale nie nazwałbym tego wywołaniem uśmiechu. Dostarczanie mocy jest oczywiście płynne, ale 21-calowe koła mojego testera Elite są owinięte oponami całorocznymi Bridgestone Alenza. Nie zapewniają one maksymalnej przyczepności, a mały profil oznacza, że ​​nierówności na drodze łatwo przenoszą się do kabiny. Mniejsze 19-calowe koła zapewniają większą poduszkę boczną, co oznacza mniej nierówności. Układ kierowniczy w trybie Normal jest lekki i bezpośredni, a dźwięki otoczenia towarzyszą przyspieszaniu i zwalnianiu samochodu.

Mój tester Elite również dostaje tryb Sport, ale w Prologue nie ma amortyzatorów adaptacyjnych, więc prowadzenie nie zmienia się wcale. Układ kierowniczy staje się nieco szybszy i cięższy, dwie cechy, które bardzo mi się podobają, a przepustnica staje się nieco bardziej responsywna, ale to wszystko. Otrzymasz także czerwone oświetlenie otoczenia. Wiem, bardzo fajne.

READ  Dogecoin – inwestorzy długoterminowi stracili 16 milionów dolarów; To tutaj cię opuszcza

Jazda nowym Prologue to przyjemność dzięki dobrze zestrojonemu podwoziu i dobremu, natychmiastowemu elektrycznemu momentowi obrotowemu

Umieszczenie przycisku Sport w lewym dolnym rogu deski rozdzielczej oznacza, że ​​trudno go znaleźć. Zestaw zawiera przyciski asystenta utrzymania pasa ruchu, automatycznego trzymania i podświetlenia wskaźników, a także elektroniczny hamulec postojowy. Kierowcy prawdopodobnie przyzwyczają się do tego umiejscowienia w ciągu kilku tygodni, ale czułem, że podczas jazdy musiałem zbyt długo odwracać wzrok od drogi, aby go zlokalizować.

Honda nie zrobiła zbyt wiele w kwestii doskonałego układu hamulcowego z regeneracją energii GM. Przy maksymalnej regeneracji Prologue zatrzymuje się całkowicie, a kierowca nie musi dotykać hamulców ciernych. Nawet jeśli nie jesteś na najwyższym poziomie, przy kierownicy znajduje się łopatka, którą można zregenerować na żądanie, aby uzyskać szybki zastrzyk maksymalnej regeneracji. To wspaniale, uwielbiam mieć darmową energię.

Pakiet systemów wspomagania kierowcy Honda Sensing jest standardem i obejmuje ostrzeganie przed kolizją z przodu, hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, asystenta utrzymania pasa ruchu i tym podobne. Wszystkie działają zgodnie z reklamą, ale nie należy się spodziewać tutaj zaawansowanej technologii głośnomówiącej. Prawdopodobnie będziemy musieli poczekać kilka lat, zanim Honda wskoczy na wyższy poziom.

To wszystko też się wydaje

Proces projektowania wprowadzenia rozpoczął się podczas pandemii Covid, wraz ze wszystkimi nałożonymi na nią ograniczeniami w podróżowaniu. Honda twierdzi, że do wymiany pomysłów między zespołami amerykańskimi i japońskimi wykorzystała rzeczywistość wirtualną i rozszerzoną, w wyniku czego powstał naprawdę piękny samochód.

Średniej wielkości SUV ma tę samą długość i szerokość co napędzany benzyną Passport, ale jest umieszczony niżej nad ziemią, co zapewnia bardziej opływowy wygląd. Para wąskich świateł do jazdy dziennej została umieszczona nad zdobionymi klejnotami reflektorami, co zapewnia schludną estetykę. Honda nazywa to „nową wytrzymałością” – cokolwiek to znaczy. Powiem tylko, że zapewnia doskonałą równowagę pomiędzy tradycyjnymi projektami Hondy a bardziej wyrzeźbioną, aerodynamiczną estetyką pojazdów elektrycznych.

Jest tu kilka najważniejszych wydarzeń. Nowa plakietka jest całkiem fajna, z nazwą marki wypisaną na tylnej klapie futurystyczną czcionką zamiast standardowej litery „H” Hondy. W ofercie dostępne są także doskonałe kolory, w tym „North Shore Pearl” inspirowany wodami jeziora Tahoe w Kalifornii.

Honda nazywa to „nową wytrzymałością” – cokolwiek to znaczy

Wewnątrz każdy Prologue jest wyposażony w podgrzewane przednie siedzenia, elektrycznie regulowany w 10 kierunkach fotel kierowcy z podparciem lędźwiowym oraz dwustrefowy system HVAC z fizycznymi elementami sterującymi. Dostępna jest również funkcja uruchamiania przyciskiem, ładowanie bezprzewodowe i łącznie cztery porty ładowania USB-C 3,0 A i 45 W. Kopię dwupoziomową konsolę środkową ze schowkiem przed gigantycznymi uchwytami na kubki. Przestronny jest także schowek w środkowym podłokietniku.

READ  Amerykańskie obligacje skarbowe i kontrakty terminowe wyprzedzają protokół Fed: zakończenie rynków

Twoje zapotrzebowanie na ekrany jest zaspokajane przez 11-calowy zestaw wskaźników cyfrowych i nieco większy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego z bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i Android Auto w standardzie. Google zaprojektowano także tak, aby kierowcy mogli korzystać z Asystenta Google i mieć dostęp do funkcji Google Play.

Wpisz cel podróży w Mapach Google, a system nie tylko wskaże Ci po drodze stacje ładowania, ale także poinformuje Cię, ile czasu zajmie ładowanie, aby dotrzeć do końca podróży. System może również przygotować akumulator do ładowania prądem stałym, aby skrócić czas oczekiwania. Są to mile widziane funkcje, które uchylają część tajemnicy planowania podróży, ponieważ coraz więcej osób decyduje się na pojazdy elektryczne.

Nie dostaniesz strzału z przodu, co jest rozczarowujące. Jednak za tylnymi siedzeniami znajduje się 25 stóp sześciennych przestrzeni, która po opuszczeniu siedzeń powiększa się do prawie 58 metrów sześciennych. Należy jednak pamiętać, że liczby te dotyczą tylko modelu EX. Modele Touring i Elite oferują nieco mniej miejsca. To więcej niż w Kia EV6, choć Prologue pozostaje w tyle za tym, co oferuje Ford Mustang Mach-E i Hyundai Ioniq 5.

Jeśli przewozisz więcej osób niż rzeczy, będziesz bardzo zadowolony z tylnych siedzeń i dwóch kątów pochylenia. Z tyłu jest także o cztery cale więcej miejsca na nogi niż w Subaru Solterra i Toyocie bZ4X, dwóch innych potencjalnych konkurentach. Cholera, o cal przewyższa ilość miejsca na nogi na tylnym siedzeniu Mustanga Mach-E. Jednak sytuacja wygląda nieco inaczej, gdy porównujemy Ioniq 5 i EV6.

Ceny z góry

Honda twierdzi, że w 2025 r. wprowadzi na rynek północnoamerykański samochód elektryczny zbudowany w oparciu o własną architekturę, natomiast Prolog kupujący będzie mógł dostać w swoje ręce już w marcu tego roku. Ceny Hondy Prologue 2024 zaczynają się od 48 795 dolarów, w tym 1395 dolarów za wersję EX z napędem na przednie koła, natomiast najwyższej klasy wersja Elite z napędem na wszystkie koła kosztuje aż 59 295 dolarów.

Jeśli zastanawiasz się nad federalną ulgą podatkową w wysokości 7500 USD, w chwili pisania tego tekstu Wprowadzenie nie kwalifikuje się. Może się to jednak zmienić w przyszłości, jeśli spełni wymagania IRS dotyczące pozyskiwania minerałów i baterii.

Mimo to Prolog to świetny początek dla Hondy w dążeniu do celu, jakim jest wprowadzenie na całym świecie 30 nowych pojazdów elektrycznych do 2030 r. Mamy nadzieję, że przyszłe modele będą dostarczane nieco szybciej i będą wyposażone w jakąś formę obsługi bez użycia rąk, ale kupujący tego nie zrobią. . Rozczarowany pierwszym uderzeniem w wyświetlacz elektryczny.

Fotografia: Amy Hall/The Verge

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *