Nauczyciel roku hrabstwa Stanley, Wycieczka do Polski, Nauczanie o Holokauście – The Stanley News & Press

Nauczyciel roku hrabstwa Stanley, Wycieczka do Polski, Nauczanie o Holokauście – The Stanley News & Press

Nauczyciel roku hrabstwa Stanley omawia podróż do Polski, uczy o Holokauście

Opublikowano w czwartek, 17 sierpnia 2023 o 10:20

Zapytana, jak spędziła letnie wakacje, Meredith Howell może powiedzieć swoim uczniom z South Stanley High School, czego się nauczyła.

Wojna na Ukrainie mogła opóźnić jego podróż do Polski o rok, ale w końcu Howell mógł tam podróżować i studiować tego lata.

Howell, wybrany Nauczycielem Roku Hrabstwa Stanley tej wiosny, otrzymał stypendium na naukę za pośrednictwem NC Center for the Advancement of Teaching.

Wycieczkę prowadzili rabin Fred Goodman z Greensboro i Lee Holder, dyrektor regionalny Rady NC ds. Holokaustu.

W grupie 40 podróżników znalazło się 28 naukowców z całej Karoliny Północnej, czterech dyrektorów regionalnych NC Council on the Holocaust, czterech rabinów i dyrektor Greenspan Center na Queen’s University.

Wycieczka dała im lekcję historii życia na temat ludobójstwa dokonanego przez nazistów na prawie 6 milionach europejskich Żydów podczas II wojny światowej.

Howell Kraków, Auschwitz, Auschwitz-Birkenau, Centrum Społeczności Żydowskiej w Krakowie (pomogło 220 tys. Żydzi polscy m. Żydowski Instytut Historyczny (siedziba Archiwum Ringelbluma) i synagogi. Słyszała też od dwóch polskich naukowców.

„W większości ludzie byli gościnni i przyjaźni” – powiedział Howell. „W samolocie siedzieliśmy z przyjacielem obok młodego Polaka z Warszawy, który po raz pierwszy odwiedzał Amerykę. Był przyjazny i entuzjastyczny. Większość ludzi znała język angielski, a podróżowanie z Tłumaczem Google było bardzo łatwe.

Howell powiedział, że podczas swojej podróży nauczył się tak wielu rzeczy, że trudno je wszystkie opisać w krótkim podsumowaniu. Jednak miejsce i archiwa getta warszawskiego oraz obóz zagłady na Majdanku były dla niej dwoma wspaniałymi doświadczeniami edukacyjnymi.

READ  Ujawniono: najbardziej opóźnione trasy lotnicze w Wielkiej Brytanii

„Powiedziałbym, że czynne wykopaliska przy MILA 18 w getcie warszawskim, miejsce podziemnego bunkra bojowników ruchu oporu w getcie warszawskim, to jedna z najciekawszych rzeczy, jakich doświadczyliśmy” – powiedział. „Rozmawialiśmy na miejscu z wolontariuszem, który opowiadał nam o codziennie odkrywanych artefaktach. Artefakty w miejscu wykopalisk dają nam wgląd w życie w getcie podczas Holokaustu. pod miastem przez ponad 70 lat, jest obecnie wykopywany.

Howell powiedział, że grupa poznała także historię Giselli Cross Abramson, ocalałej z Holokaustu, która osiedliła się w Północnej Karolinie wraz z mężem w 1970 roku.

„Dzięki Giselli edukacja o Holokauście w Północnej Karolinie jest aktywna i rośnie” – powiedział Howell.

Holder mówił o Giselli podczas postoju w Radzie NC ds. Holokaustu na Majdanku.

Majdanek był nazistowskim obozem koncentracyjnym i zagłady zbudowanym w pobliżu obrzeży Lublina podczas okupacji Polski przez nazistowskie Niemcy.

W sierpniu 1939 r. rodzice Giselli zezwolili jej na wyjazd do Łucka, do ciotki i wujka.

„Kiedy żegnała się z rodzicami, nie wiedziała, że ​​już nigdy nie zobaczy swoich rodziców ani brata” – powiedział Holder na Majdanku, jak widział Howell za pośrednictwem wideo udostępnionego The Stanley News & Press.

Przez krótki czas Gisella ukrywała się wraz z bliskimi w wiejskim domu w lesie. W miarę upływu czasu Gisella została zmuszona do wyjazdu.

„Gisella sama powędrowała do lasu, zgubiła się tam i zrobiła wszystko, co musiała, aby przeżyć” – powiedział Holder.

Kiedy Sowieci ją schwytali, uświadomiła im, jak bardzo jest cenna, ponieważ mówi pięcioma językami. Zrobili z niej szpiega. Po próbnym biegu w miejscowym domu Gisella zostaje przeniesiona do siedziby Gestapo, tajnej policji nazistów.

Kiedy naziści w końcu dowiedzieli się, że jest szpiegiem, wybito jej wszystkie zęby, a we włosy wprowadzono chemikalia, powiedział Holder.

„Dwa razy wysyłano ją do komory gazowej, dwa razy wyciągano ją w ostatniej chwili” – powiedział.

READ  Polska skutecznie obroniła drużynowych mistrzów Europy na własnym terenie

Howell powiedział, że największym atutem podczas podróży był „ekspozycja na tak wiele zasobów i sieć ludzi, którzy pomogli mi zobaczyć Holokaust z tak wielu perspektyw”.

„Ponieważ podróżowaliśmy z żydowskimi rabinami, poznaliśmy żydowskie tradycje, które pomogły mi zrozumieć, w jaki sposób kultura żydowska została dotknięta, ale wciąż odzyskana, podczas Holokaustu” – powiedział. „Dzięki temu, że spotkaliśmy się z polskimi edukatorami, mogliśmy zrozumieć, jak podchodzi się do edukacji o Holokauście w Polsce. Ponieważ widzieliśmy Auschwitz-Birkenau na własne oczy, mogłem uczyć kontekstu obozowego, poznając historie ocalałych. Ponieważ doświadczyliśmy żydowskiego centrum kultury w Krakowie, pomimo okropności i okrucieństw podczas Holokaustu, kultura żydowska Planuję prowadzić mój kurs w kontekście tego, jak rozwija się ona do dziś.Odkąd odwiedziliśmy Majdanek, mogłem uczyć Giselli Abramson o imionach Holokaustu Ustawy o Oświacie i jej doświadczenia w tym obozie. Odwiedzając stronę kieleckiego Pogramu, dowiedzieliśmy się, jak antysemityzm trwał po Holokauście – i nadal jest powszechny w dzisiejszym świecie. Mogę uczyć o bojownikach ruchu oporu w getcie warszawskim, ponieważ spotkaliśmy się z dyrektor Żydowskiego Instytutu Historycznego.

„Wszystkie te doświadczenia są pełne zasobów i wiedzy, które przyniosę z powrotem do mojej klasy. Jestem dumny, że nauczyłem się tak wiele od tak wielu różnych ludzi i z tak wielu różnych źródeł.

Howell rozpoczął 19 rok nauczania. W tym roku w South Stanley, gdzie uczy od 2005 roku, zostanie wybrana literatura angielska dla uczniów klas 11 i 12 oraz literatura o Holokauście.

Oprócz uczniów Havel planuje również uczyć innych nauczycieli tego, czego nauczyła się podczas swojej podróży.

„Ponieważ ustawa Gizella Abramson o edukacji o Holokauście ma wejść w życie w tym roku, planuję rozpowszechnić informacje na temat Holokaustu Rady NC i pomóc nauczycielom opracować sposoby na włączenie edukacji o Holokauście do klas nauczycielskich” – powiedział Howell. „Ta podróż umożliwiła mi nawiązanie kontaktów z wieloma nauczycielami, żydowskimi rabinami i ekspertami od treści Holokaustu w całej Północnej Karolinie. Te linki mogą być cenne w zapewnianiu innym dostępu do zasobów, zaproszonych prelegentów, warsztatów – i informacji, które zdobyłem dzięki temu doświadczeniu.

READ  Marek Belka opowiada o życiu i dochodach emeryta

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *