Metro Vancouver pozwało firmę jako preferowanego oferenta w projekcie Surrey Langley SkyTrain-B.C.

Metro Vancouver pozwało firmę jako preferowanego oferenta w projekcie Surrey Langley SkyTrain-B.C.

Prowincja wybrała preferowanego oferenta do budowy stacji w ramach rozbudowy Surrey Langley SkyTrain, wśród którego znajduje się firma pozwana przez Metro Vancouver na setki milionów dolarów.

Główna budowa 16-kilometrowej linii ma się rozpocząć w tym roku.

Preferowanym oferentem jest grupa spółek, w której skład wchodzi ACCIONA Infrastructure Canada.

Ta firma i Metro Vancouver toczą proces w sądzie w związku z problemami oczyszczalni ścieków w North Shore, a każda z nich oskarża się nawzajem o poważne awarie, które spowodowały, że projekt przekroczył budżet o miliardy lat i opóźnił się o lata.

Nowa cena wynosząca 3,86 miliarda dolarów jest wyższa w porównaniu z ostatnimi szacunkami na poziomie 1 miliarda dolarów z 2022 r. i prawie ośmiokrotnie wyższa niż pierwotna prognoza wynosząca 500 milionów dolarów. Władze regionalne spodziewają się, że elektrownia będzie „w zasadzie ukończona” do 2030 r., a w kolejnych latach zostaną wykonane „drobne prace przyłączeniowe”.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

Częściowo ukończony zakład pod adresem 1311 West 1st St. W North Vancouver będzie ostatecznie służyć społecznościom na North Shore i zastąpi starą fabrykę z 1961 r. zlokalizowaną pod mostem Lions Gate Bridge.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Ujawniono nowe nazwy stacji rozszerzenia Surrey Langley SkyTrain


W 2021 roku Metro Vancouver rozwiązało umowę o budowę z Acciona Wastewater Solutions LP, twierdząc, że najwyraźniej firma „porzuciła” projekt, powołując się na opóźnienia i wysokie koszty.

Adres e-mail, którego potrzebujesz, aby codziennie otrzymywać najważniejsze wiadomości z Kanady i całego świata.

Zgodnie z pierwotnymi warunkami partnerstwa publiczno-prywatnego spółka miała zaprojektować, wybudować i częściowo sfinansować elektrownię kosztem 500 mln dolarów i zakończeniem w 2021 roku.

ACCIONA pozwała okręg regionalny na prawie 300 mln dolarów w 2022 r., zarzucając Metro Vancouver podanie nieodpowiedniej lokalizacji oraz „sprzeczne i pełne błędów” specyfikacje budynku, które doprowadziły do ​​niezbędnych zmian w połowie budowy.

READ  Rola Edwarda Rogersa jako prezesa Blue Jays pozostaje niezmieniona pomimo zmian na szczycie RCI

Metro Vancouver złożyło później własny pozew, utrzymując, że do firmy wyciekł poufny raport zawierający porady prawne dotyczące decyzji o anulowaniu kontraktu i przyszłych postępowań sądowych.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

Żaden z tych zarzutów nie został udowodniony w sądzie.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Dokumenty sądu rzucają światło na spór dotyczący oczyszczalni ścieków


– Z aktami Simona Little'a

&Copy 2024 Global News, oddział Corus Entertainment Inc.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *