Metro Vancouver pozwało firmę jako preferowanego oferenta w projekcie Surrey Langley SkyTrain-B.C.

Metro Vancouver pozwało firmę jako preferowanego oferenta w projekcie Surrey Langley SkyTrain-B.C.

Prowincja wybrała preferowanego oferenta do budowy stacji w ramach rozbudowy Surrey Langley SkyTrain, wśród którego znajduje się firma pozwana przez Metro Vancouver na setki milionów dolarów.

Główna budowa 16-kilometrowej linii ma się rozpocząć w tym roku.

Preferowanym oferentem jest grupa spółek, w której skład wchodzi ACCIONA Infrastructure Canada.

Ta firma i Metro Vancouver toczą proces w sądzie w związku z problemami oczyszczalni ścieków w North Shore, a każda z nich oskarża się nawzajem o poważne awarie, które spowodowały, że projekt przekroczył budżet o miliardy lat i opóźnił się o lata.

Nowa cena wynosząca 3,86 miliarda dolarów jest wyższa w porównaniu z ostatnimi szacunkami na poziomie 1 miliarda dolarów z 2022 r. i prawie ośmiokrotnie wyższa niż pierwotna prognoza wynosząca 500 milionów dolarów. Władze regionalne spodziewają się, że elektrownia będzie „w zasadzie ukończona” do 2030 r., a w kolejnych latach zostaną wykonane „drobne prace przyłączeniowe”.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

Częściowo ukończony zakład pod adresem 1311 West 1st St. W North Vancouver będzie ostatecznie służyć społecznościom na North Shore i zastąpi starą fabrykę z 1961 r. zlokalizowaną pod mostem Lions Gate Bridge.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Ujawniono nowe nazwy stacji rozszerzenia Surrey Langley SkyTrain


W 2021 roku Metro Vancouver rozwiązało umowę o budowę z Acciona Wastewater Solutions LP, twierdząc, że najwyraźniej firma „porzuciła” projekt, powołując się na opóźnienia i wysokie koszty.

Adres e-mail, którego potrzebujesz, aby codziennie otrzymywać najważniejsze wiadomości z Kanady i całego świata.

Zgodnie z pierwotnymi warunkami partnerstwa publiczno-prywatnego spółka miała zaprojektować, wybudować i częściowo sfinansować elektrownię kosztem 500 mln dolarów i zakończeniem w 2021 roku.

ACCIONA pozwała okręg regionalny na prawie 300 mln dolarów w 2022 r., zarzucając Metro Vancouver podanie nieodpowiedniej lokalizacji oraz „sprzeczne i pełne błędów” specyfikacje budynku, które doprowadziły do ​​niezbędnych zmian w połowie budowy.

READ  Key BC Ferries są wysyłane przez „tygodnie”, spodziewane są zmiany w usługach

Metro Vancouver złożyło później własny pozew, utrzymując, że do firmy wyciekł poufny raport zawierający porady prawne dotyczące decyzji o anulowaniu kontraktu i przyszłych postępowań sądowych.

Historia ciąg dalszy poniżej reklamy

Żaden z tych zarzutów nie został udowodniony w sądzie.


Kliknij, aby odtworzyć wideo:

Dokumenty sądu rzucają światło na spór dotyczący oczyszczalni ścieków


– Z aktami Simona Little'a

&Copy 2024 Global News, oddział Corus Entertainment Inc.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *