Luksusowe crossovery mogą wydawać się stosunkowo nowym zjawiskiem, ale istnieją od dziesięcioleci i to było pierwsze Lexus RX.
Wprowadzony na rynek w 1998 roku, oryginalny model odniósł ogromny sukces i trend ten utrzymywał się przez cztery generacje, a Lexus sprzedawał w Stanach Zjednoczonych ponad 100 000 egzemplarzy rocznie przez osiem kolejnych lat.
Firma chce wykorzystać tę dynamikę dzięki przeprojektowanemu modelowi 2023 RX, który charakteryzuje się zaawansowaną konstrukcją, zaawansowaną technologią i nowym hybrydowym układem napędowym.
Ewolucyjny, ale bardziej spójny projekt
Podczas gdy projektanci nie chcieli zepsuć sukcesu, 2023 RX przyjmuje ostrzejszy wygląd i zaktualizowaną wersję kontrowersyjnego grilla firmy. Ten ostatni wyróżnia się od razu, ponieważ ma prostszy design, a także gładsze krawędzie i wstawki przypominające diamenty. Wokół grilla znajdują się nowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej w stylu szumu. Znajdują się one nad prostymi czarnymi kurtynami powietrznymi surround, a także zintegrowanymi kloszami lamp przeciwmgielnych.
Patrząc wstecz, widzimy wyrafinowany design, który obejmuje opływowy design i zaokrąglone nadkola. Projektanci uporządkowali również linię ramion, dodając bardziej wyrazisty kwiat na dolnych drzwiach. Model jeździ na 19-calowych kołach z ciemnoszarym wykończeniem, ale klienci będą mogli ulepszyć do 21 cali w różnych wersjach.
Niektóre z największych zmian zachodzą z tyłu, ponieważ RX przyjmuje kanciastą i bardziej spójną konstrukcję. Jednak to, co od razu wyskakuje, to tylne światła, które teraz są połączone z cienkim paskiem światła. Ponadto dostępny jest wentylowany tylny zderzak o sportowym wyglądzie z akcentem o niskim kącie i dwukolorowym wyglądzie.
Stylowy i nowoczesny wystrój wnętrz
W luksusowych samochodach chodzi przede wszystkim o wnętrze, a obecni właściciele będą zachwyceni samym widokiem wnętrza przeprojektowanego RX. Model podąża śladami 2022 NX i posiada cyfrowy zestaw wskaźników plus Całkowicie nowy system interfejsu LexusaJest daleko od swojego poprzednika.
Firma niewiele mówiła o systemie informacyjno-rozrywkowym, ale oferuje nawigację opartą na chmurze, inteligentnego asystenta i aktualizacje bezprzewodowe. Chociaż 14-calowy ekran będzie opcjonalny, możemy oczekiwać, że modele podstawowe będą wyposażone w mniejszy ekran o przekątnej 9,8 cala, taki jak NX.
Dzięki nowemu systemowi informacyjno-rozrywkowemu skoncentrowanemu na dotyku i dźwięku projektanci mogli uprościć konsolę centralną i usunąć środkowe przełączniki znajdujące się w poprzednim modelu. Zegar analogowy również został pominięty, ponieważ nowy RX żyje w cyfrowym świecie.
Gdzie indziej znajdują się klamki wewnętrzne, prosty przełącznik zmiany biegów i stylowa deska rozdzielcza, którą można wzbogacić o dostępne wielokolorowe oświetlenie. Kupujący znajdą również aluminiowe wykończenia, Ash Bamboo, Black Cascade lub Black Open Pore Wood.
Szczegółowe informacje zostaną ogłoszone w miarę zbliżania się daty premiery, ale RX 2023 będzie oferowany w sześciu różnych modelach, znanych jako Standard, Premium, Premium+, Luxury, F Sport Handling i Wydajność sportowa F. O tym ostatnim porozmawiamy nieco później, ale Lexus zaznaczył również, że model będzie oferowany z panoramicznym szklanym dachem i wyświetlaczem przeziernym.
Nowa platforma i świetna utrata wagi
Całkowicie nowy model wymaga nowej architektury, a w przypadku Lexusa RX 2023 jest to platforma GA-K, która jest dzielona z ES i NX. Nowa platforma pozwala na zwiększenie sztywności i zmniejszenie masy do 198 funtów (89,8 kg). Lexus nie wdawał się w wiele szczegółów, ale zauważył, że crossover ma zupełnie nowe, wielowahaczowe tylne zawieszenie „połączone ze sztywną ramą podwozia o wysokim skręcaniu, która ułatwia bardziej spójne wchodzenie/ruch zawieszenia podczas przyspieszania, zwalniania i jazdy chwile.”
Pomimo dłuższego o 2,36 cala (60 mm) rozstawu osi, 2023 RX pozostaje 192,5 cala (4890 mm), o ile tylny zwis jest zmniejszony o tę samą wartość. To dobra wiadomość, ponieważ pasażerowie na tylnym siedzeniu znajdą więcej miejsca na nogi, a każdy może docenić zwiększoną ładowność.
Nowe silniki i moc hybrydy plug-in
Wojna z pojemnością trwa nadal, gdy 3,5-litrowy silnik V6 RX 350 V6 został zastąpiony nowym, czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,4 litra. Wytwarza 275 KM (205 kW/279 KM) i 317 Nm momentu obrotowego (429 Nm), co oznacza spadek o 20 KM (15 kW/20 KM), ale wzrost o 50 Nm (68 Nm) w porównaniu do dla modelu wychodzącego.
Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, którą można połączyć z napędem na przednie lub na wszystkie koła. Lexus twierdzi, że ten drugi wariant będzie w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h (0-96 km/h) w 7,2 sekundy, 0,7 sekundy szybciej niż jego poprzednik.
Należy jednak zauważyć, że klienci nie powinni oczekiwać ogromnych korzyści w zakresie oszczędności paliwa. Lexus szacuje, że RX 350 zwróci łącznie 24 mpg, co nie jest dużo lepsze niż starszy model z silnikiem V6, który dostarcza łącznie do 23 mpg.
z Ceny gazu są najwyższe w historiiWielu klientów zapewne będzie chciało wybrać RX 350h z 2023 roku, który zastąpi poprzednie 450h. Jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra w połączeniu z systemem hybrydowym czwartej generacji i standardowym napędem na wszystkie koła.
Moc to hit z 2023 RX 350h o mocy 246 KM (183 kW / 249 KM) i momencie obrotowym 233 lb-ft (316 Nm), który blednie w porównaniu do 308 KM (230 kW / 312 KM) i 247 funt-stopy (335 Nm) momentu obrotowego w starym RX 450h. Jednak Lexus twierdzi, że nowy model jest w rzeczywistości szybszy, ponieważ rozpędzanie się do 60 mph (96 km/h) zajęłoby 7,4 sekundy zamiast 7,9 sekundy.
Oczywiście w hybrydach chodzi przede wszystkim o oszczędność paliwa i tutaj RX 350h przoduje. Lexus wierzy, że model będzie miał łączną ocenę zużycia paliwa o 33 mpg, czyli o 3 mpg lepszą niż jego poprzednik.
Kupujący mogą również wybrać całkowicie nową hybrydę RX 450h+. Lexus nie był gotowy, aby rozmawiać o amerykańskich specyfikacjach, ale model ma dzielić się z nim swoim układem napędowym NX 450h +. Jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra, trzy silniki elektryczne i akumulator litowo-jonowy o pojemności 18,1 kWh. Ta hybrydowa konfiguracja zapewnia NX 302 KM (222 kW / 306 KM) i zasięg tylko na napędzie elektrycznym 37 mil (60 km).
Nowy silnik RX 500h F Sport Performance z napędem hybrydowym o mocy 367 KM
Podczas gdy dodatkowa hybryda jest godna uwagi, zaskakującą alternatywą jest nowy RX 500h F Sport Performance. Jest to hybryda zorientowana na osiągi, wyposażona w czterocylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra, sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów i tylną oś z „silnikiem elektrycznym o wysokiej mocy”, który obiecuje „lepsze osiągi i szybkie przyspieszenie”.
Taka konfiguracja umożliwia crossoverowi z napędem na wszystkie koła wytwarzanie 367 KM (274 kW/372 KM) i 406 lb-ft (550 Nm) momentu obrotowego, co wystarczy, aby natychmiast wywołać uśmiech. Acura MDX Typ S” Twarz. Dobra wiadomość nie kończy się na tym, ponieważ RX 500h F Sport Performance przyspiesza 0-60 mph (0-96 km/h) w 5,9 sekundy i ma szacunkowe zużycie paliwa na poziomie 26 mpg, czyli 7 mpg. Galon to więcej niż Acura.
W połączeniu z potężnym systemem hybrydowym, RX 500h F Sport Performance charakteryzuje się sportowym wyglądem zewnętrznym z unikalnymi błotnikami, siatkową osłoną chłodnicy i mocniejszymi wlotami powietrza. Dołączają do nich czarne akcenty, dodatki w kolorze nadwozia i sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe.
Sportowy design jest kontynuowany w kabinie z perforowaną skórzaną kierownicą z manetkami zmiany biegów. Kierowcy znajdą też aluminiowe pedały, zamszowe panele drzwiowe i panele F Sport.
W sprzedaży jeszcze w tym roku z ulepszonymi funkcjami bezpieczeństwa
Kiedy 2023 RX trafi do dealerów w USA jeszcze w tym roku, będzie wyposażony w zestaw systemów wspomagania kierowcy Lexus Safety System + 3.0. Obejmuje on dynamiczny tempomat radarowy do wszystkich prędkości z nową funkcją zarządzania prędkością na zakrętach, a także ulepszony system przedkolizyjny z wykrywaniem pieszych, obsługą skrzyżowań i wykrywaniem nowych motocykli.
Kupujący znajdą również ostrzeżenie o awaryjnym zatrzymaniu jazdy i opuszczeniu pasa ze wspomaganiem kierowania. Crossover może być również wyposażony w zaawansowany zaawansowany system parkowania, który teraz obsługuje parkowanie z przodu.
Zdjęcia Lexusa i Michaela Gautier dla Carscops
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”