Inflacja artykułów spożywczych: raport pokazuje, że kupujący zmieniają sklepy, aby znaleźć zniżki i okazje

Inflacja artykułów spożywczych: raport pokazuje, że kupujący zmieniają sklepy, aby znaleźć zniżki i okazje

Z nowego badania wynika, że ​​wielu Kanadyjczyków zmienia sklepy spożywcze w poszukiwaniu niższych cen.

Laboratorium analityki rolno-spożywczej Dalhousie opublikowało w tym tygodniu raport, z którego wynika, że ​​prawie dwie trzecie klientów artykułów spożywczych zmieniło sklep na rzecz tańszych opcji. Z raportu wynika, że ​​prawie 60 procent klientów podczas zakupów stale szuka produktów spożywczych przecenionych, a na górze listy zakupów znajdują się produkty przeterminowane lub przecenione.

Liczby te pojawiają się w czasie, gdy wielu Kanadyjczyków w dalszym ciągu cierpi z powodu wysokich cen artykułów spożywczych. Z nowego sondażu przeprowadzonego przez Leisure wynika, że ​​64 procent Kanadyjczyków uważa, że ​​inflacja w sklepach spożywczych rośnie.

Podczas zakupów dla rodziny liczy się każda złotówka.

„Tak, oczywiście. Szukamy okazji” – powiedział kupujący Sam Norwood, ładując artykuły spożywcze do sklepu No Frills w Statesville.

Mówi, że jego rodzina wydaje około 300 dolarów tygodniowo na artykuły spożywcze, a on jeździ tam, gdzie są oszczędności.

„Wcześniej trzeba było chodzić tylko do jednego sklepu. Ale teraz zdecydowanie robimy zakupy”. – powiedział Norwood.

Sylvain Charlebois, kanadyjski badacz i profesor dystrybucji i polityki żywności na Uniwersytecie Dalhousie, powiedział, że jest zszokowany wynikami.

„Ponad 60 procent Kanadyjczyków zmieniło już swój sklep, swój flagowy sklep, ponieważ nie było wystarczających rabatów. To dużo” – stwierdził.

„Oznacza to, że ludzie naprawdę odchodzą od sklepów spożywczych, które niekoniecznie oferują zniżki. Konsumenci wyraźnie oczekują tego jako zachęty”.

Ostatnio Loblaw Anulowano 50-procentową zniżkę dla starych lub wygasłych produktów w swoich sklepach, ale zmienił tę politykę zaledwie kilka dni później po reakcji opinii publicznej. Wszystko to wynika z tego, że Loblaw podzielił się w tym tygodniu zyskami za czwarty kwartał, które wzrosły o 3,7 procent, czyli 524 miliony dolarów, do 14,5 miliarda dolarów w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

READ  Dolar oscyluje wokół najniższego poziomu od 15 miesięcy, ponieważ inwestorzy czekają na decyzje polityczne

Badanie wykazało, że sklepy obsługiwane przez Loblaw, do których zaliczają się Real Canadian Superstore i No Frills, są najpopularniejszymi miejscami docelowymi, jeśli chodzi o żywność przecenioną. Następnie uplasowały się Walmart, Costco, Metro/Foodbasics i Giant Tiger.

„Uwielbiam tego gigantycznego tygrysa” – powiedział Johnny Sabourin, który robił zakupy w sklepie GTV w Statesville.

„Rzeczy, których nie można kupić w zwykłym sklepie, np. kurczaki itp. Kupuję więc konserwy, jajka, mleko i śmietanę, ponieważ są tu znacznie tańsze”.


Z plikami z CTVNews.ca

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *