Dyrektor generalny Qualcomm twierdzi, że sztuczna inteligencja może ożywić rynek smartfonów

Dyrektor generalny Qualcomm twierdzi, że sztuczna inteligencja może ożywić rynek smartfonów

Czy sztuczna inteligencja może pomóc zmienić rynek smartfonów?

Główny producent chipów Qualcomm Tak myśli.

W wywiad W CNBC we wtorek (5 września), dyrektor generalny Qualcomm Krystiana Amona Powiedział, że widzi ogromne możliwości w sztucznej inteligencji i że szczyt Snapdragon, który firma zorganizuje w październiku, może utorować drogę do znaczących postępów w technologii mobilnej.

„ [Snapdragon] Szczyt będzie poświęcony niesamowitym przypadkom użycia, które widzimy u naszych producentów OEM [original equipment manufacturers] „A telefony i… mogą stworzyć nowy cykl aktualizacji telefonów”.

„Nie znamy terminu, ale na pewno to nastąpi” – powiedział Amon.

Jak zauważono w raporcie, sprzedaż smartfonów spadła w tym roku ze względu na rosnącą ostrożność konsumentów, ponieważ wielu kupujących niechętnie modernizuje swoje urządzenia i unika innych większych zakupów.

Według firmy badawczej IDC, globalna sprzedaż smartfonów spadła w ubiegłym roku o 11,3% rok do roku do 1,21 miliarda, co stanowi najniższy poziom od 2013 roku. Podobny raport opublikowany na początku tego roku przez firmę badawczą Gartner przewidywał spadek popytu na urządzenia w 2023 roku.

Jednak PYMNTS Intelligence odkryło, że konsumenci chcą korzystać z technologii opartej na sztucznej inteligencji w swoich smartfonach.

Nieco ponad połowa konsumentów będzie korzystać z technologii głosowej w sytuacji awaryjnej, takiej jak wypadek samochodowy, jeśli będą musieli wezwać pomoc lub skontaktować się z bliskimi. Najbardziej otwarci na ten pomysł są milenialsi – 61%, podczas gdy nowi milenialsowie – 57%.

„Może to wynikać z ogólnej chęci tych grup wiekowych do korzystania z technologii głosowej, co samo w sobie może wynikać z czynników związanych z potencjalną oszczędnością czasu i wygodą” – napisał PYMNTS. „Ale dlaczego ta technologia nie jest bardziej popularna poza sytuacjami awaryjnymi?”

Część tego wahania może wynikać z wcześniejszych doświadczeń. W wywiadzie dla PYMNTS, dyrektora generalnego i współzałożyciela SoundHound Kayvan jest imigrantem Omówił swoją teorię dotyczącą niechęci konsumentów do zaufania technologii napędzanej dźwiękiem.

READ  Google kończy rok dużą aktualizacją dla swoich urządzeń Pixel

„[When voice AI first started] Konsumenci chcieli prowadzić otwarte rozmowy w stylu science-fiction [with robots]Wielu było rozczarowanych, ponieważ ówczesne gadżety mogły jedynie odtwarzać muzykę, ustawiać timery i informować o pogodzie.

Ale teraz, jak pisze Karen Webster z PYMNTS, technologia głosowa oparta na sztucznej inteligencji ma jeszcze większy potencjał: „Sztuczna inteligencja sprawi, że interakcje głosowe będą inteligentne, osobiste, adaptacyjne i wciągające. Podobnie jak w przypadku prawdziwego zaangażowania – rozmowy w każdym znaczeniu tego słowa”.

Jeśli chodzi o Qualcomm, współpracuje z martwy Aby aplikacje AI oparte na Llama 2 tej firmy były dostępne na smartfonach i komputerach.

Aplikacje mają zostać wprowadzone na rynek w przyszłym roku i umożliwią programistom wykorzystanie możliwości sztucznej inteligencji platform Qualcomm Snapdragon w aplikacjach i przeniesienie ich na urządzenie, podała firma w lipcu.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *