Dlaczego prototypowa rama Bernarda Kerra pękła w Crankworx Rotorua?

Dlaczego prototypowa rama Bernarda Kerra pękła w Crankworx Rotorua?
Katastrofalna awaria opony w połowie wyścigu to koszmarny scenariusz zarówno dla każdego zawodowego sportowca, jak i producenta opon. Niestety dokładnie to przydarzyło się Bernardowi Kerrowi i jego prototypowi Pivot podczas wyścigu Crankworx Rotorua DH w ubiegły weekend. Na koniec przejazdu zatrzymał się, by wykonać potrójny przejazd, ale poniósł porażkę, a przód jego roweru odpadł w wyniku uderzenia, jak pokazuje powyższy film. Na szczęście Bernard nie odniósł poważnych obrażeń, ale to wciąż ostatnia rzecz, jakiej ktokolwiek chciałby, żeby się stało.

Chris Cocalis, założyciel Pivot, przedstawił następujące informacje na temat przyczyn pęknięcia ramy:

Po przeprowadzeniu wstępnego dochodzenia w sprawie awarii prototypowej ramy ustaliliśmy, że nie doszło do awarii rur węglowych i że żywica epoksydowa zastosowana do klejenia ramy była nadal nienaruszona po stronie rur węglowych. Niestety, na aluminium prawie nie ma już kleju. Do wszystkich części aluminiowych stosujemy obróbkę zabezpieczającą przed korozją galwaniczną pomiędzy węglem a aluminium. Uważamy, że ta obróbka nie zapewniła prawidłowego wytrawiania/wiązania aluminium.

Posiadamy dodatkowe opony wyprodukowane w tej samej partii, które poddamy pełnym badaniom niszczącym, a także odzyskaniu wszystkich opon od zespołu, które zostały wyprodukowane w tym samym czasie. Kiedy już będziemy mieli okazję przetestować prototypowe opony, podejmiemy niezbędne kroki, aby zapewnić, że będą one tak bezpieczne, jak to tylko możliwe i gotowe na pełne wrażenia z kolejnego sezonu Pucharu Świata.

Nigdy nie chcemy, aby opona uległa awarii, a już na pewno nie na taką skalę. Jesteśmy bardzo wdzięczni, że Bernard nie odniósł poważnej kontuzji i podejmujemy kroki, aby zapobiec takim problemom w przyszłości.

Chris Cocalis, prezes firmy Pivot Cycles

Zawodnicy często pełnią rolę pilotów testowych, pokonując ogromne ilości kilometrów na rowerach i sprzęcie, zanim udostępnią je publicznie. Testy laboratoryjne mogą zajść tylko tak daleko, dlatego testy w świecie rzeczywistym nadal stanowią integralną część procesu rozwoju. W tym przypadku firma Pivot opracowała nowy rower outdoorowy DH, umożliwiający ogółowi społeczeństwa śledzenie jego postępów w trakcie zeszłorocznego sezonu Pucharu Świata w DH.

Opona, która pękła, brała udział w wyścigach na torze Hardline i przeszła wiele ćwiczeń przed finałami Crankworx DH, więc początek jego życia nie był łatwy. Jednak taki przykład pokazuje, jak szybko coś może pójść nie tak. Dobrze widzieć, że Pivot już pracuje nad rozwiązaniem problemu i nie możemy się doczekać, aż Bernard i reszta zespołu Pivot DH powrócą na właściwe tory, gdy rozpocznie się sezon Pucharu Świata w Fort William.


READ  Jak Siergiej Bobrowski zamienił przeciętny sezon w genialny mecz play-off - Sportsnet.ca

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *