Dlaczego niektórzy kierowcy autobusów na Wyspie Księcia Edwarda mają dość nowych elektrycznych autobusów szkolnych?

Dlaczego niektórzy kierowcy autobusów na Wyspie Księcia Edwarda mają dość nowych elektrycznych autobusów szkolnych?

Trzy lata temu rząd Wyspy Księcia Edwarda wprowadził na rynek nowe elektryczne autobusy szkolne, co spotkało się z dużym zainteresowaniem.

Niektórzy kierowcy twierdzą, że autobusy borykają się z problemami – czasami w sklepie znajduje się od 16 do 18 pojazdów na ogólną liczbę nieco ponad 100 pojazdów.

Robert Jess, prezes komórki CUPE 1145, która reprezentuje kierowców autobusów szkolnych na wyspie, twierdzi, że według niego rząd prowincji pośpieszył z zakupem nowych autobusów, a teraz cenę płacą uczniowie i kierowcy.

Powiedział, że największe problemy występują z systemami ogrzewania, przez co w niektórych autobusach jest bardzo zimno, co prowadzi do zaparowania i zamarzania szyb. Występują również problemy z zamarzaniem sprężarek powietrza, co może zakłócać hamowanie, Jess powiedziała w wywiadzie dla CBC News.

Geis twierdzi, że brakuje również autobusów zapasowych, ponieważ w sklepach znajduje się wiele autobusów elektrycznych z hrabstwa.

„Kierowcy są sfrustrowani autobusami elektrycznymi. Około 16 procent z nich jest w sklepie w dowolnym momencie z powodu problemów” – powiedziała Jess, która jeździ elektrycznym autobusem szkolnym w rejonie Summerside.

Związek twierdzi, że największym problemem są problemy z ogrzewaniem, przez które niektóre autobusy są oblodzone i zimne, a szyby zaparowują i zamarzają. (Wayne Thibodeau/CBC)

„Dostajesz nowy autobus i wszystko, co musisz zrobić, to przenieść wszystko do nowego autobusu, a następnie umieścić go w warsztacie. Potem jeździsz starym, zapasowym autobusem, który ma od 10 do 12 lat”.

Powiedział, że niektóre autobusy przyjechały w pewnym momencie i nie można ich było naładować. „Nie mieli programu dla ładowarek, mieli tylko program dla szybkich ładowarek, a my nie mamy żadnych szybkich ładowarek”.

Pracuj nad rozwiązaniami

Około 107 z 360 autobusów szkolnych w dystrykcie jest obecnie elektrycznych.

Urzędnicy spotkali się na początku tego miesiąca z firmą Lion Electric, producentem elektrycznych autobusów szkolnych, powiedział Dave Gillis, dyrektor ds. transportu i zarządzania ryzykiem w oddziale szkół publicznych. Powiedział, że jest optymistą, że radzą sobie z problemami i pracują nad ich rozwiązaniem.

Mężczyzna stoi przed elektrycznym autobusem szkolnym.
Lion Electric zajmuje się problemami i pracuje nad ich rozwiązaniem, mówi Dave Gillis, dyrektor ds. transportu i zarządzania ryzykiem w Oddziale Szkół Publicznych. (Bretania Spencer/CBC)

„Mamy tu do czynienia z zupełnie nową technologią. Nigdzie na świecie nie ma czegoś takiego jak 10-letni elektryczny autobus szkolny” – powiedział Gillis.

READ  Szef kuchni Cole Harbor wynalazł nowego Chicken Big Maca

„W ciągu mniej więcej następnej dekady całą naszą flotę przekształcimy na energię elektryczną. W pełni to rozumiemy i spodziewamy się, że po drodze będziemy musieli się zmierzyć z rosnącymi problemami i zdobyć nowe doświadczenia”.

„Nie było aż tak zimno”

Gillis powiedział, że dwa razy w tym miesiącu uczniowie z Wyspy Księcia Edwarda byli odsyłani do domu autobusami bez działających grzejników, ponieważ w ich okolicy nie było dostępnych części zamiennych.

„Podejmując decyzję, wzięliśmy pod uwagę dwie rzeczy” – powiedział. „Po pierwsze, chodziło o temperaturę na zewnątrz i nie było zbyt zimno. Po drugie, czas przejazdu dwoma autobusami, o których mowa. W obu scenariuszach podjęliśmy decyzję, że nie tyle chodzi o bezpieczeństwo, co o bezpieczeństwo. ” Kwestia wygody.”

Urzędnicy Lion Electric, producenta autobusów elektrycznych, przyznają, że są problemy z autobusami.

Jak samochody elektryczne radzą sobie w chłodne dni?

Ekstremalnie niskie temperatury mogą wystawić na próbę możliwości większości pojazdów, pojawiają się jednak pytania dotyczące ich wpływu na samochody elektryczne. Kierowca pojazdu elektrycznego dzieli się wskazówkami, jak sobie radzić w mroźną pogodę. Źródło zdjęcia: CB/Jenny Kane

Jednak Marie-Eve LaBranche, dyrektor ds. relacji publicznych i rządowych w Lion, stwierdziła, że ​​bezpieczeństwo uczniów jest najwyższym priorytetem firmy.

„Najczęstszym rozwiązaniem w autobusach elektrycznych jest dodatkowy system ogrzewania, który można również znaleźć w autobusach z silnikiem spalinowym (ICE), ale może wymagać częstszych konserwacji, ponieważ jest jedynym źródłem ciepła na pokładzie” – powiedział LaBranche . W oświadczeniu dla CBC News.

„Lion aktywnie pracuje nad rozwiązaniem poprawiającym wydajność i zwiększającym niezawodność”.

Firma podała, że ​​jeden z sześciu techników pracuje na Wyspie Księcia Edwarda, ale planuje zatrudnić drugiego technika, który będzie pomagał w obsłudze floty autobusów elektrycznych na wyspie.

Ograniczony zasięg może stanowić problem

Problemem jest także skala, stwierdziła Jess. Przewodniczący związku powiedział, że kierowcy nie mogą używać autobusów elektrycznych do dowożenia uczniów na wydarzenia sportowe w niektórych wiejskich szkołach, ponieważ na jednym ładowaniu nie są w stanie dojechać wystarczająco daleko.

READ  Amerykańskie kontrakty terminowe rosną, obligacje skarbowe spadają przed danymi cenowymi: zakończenie rynków

Producent twierdzi, że elektryczne autobusy szkolne mają w idealnych warunkach zasięg od 150 do 200 kilometrów, Jess jednak stwierdził, że nie widział, aby którykolwiek z autobusów faktycznie osiągał taki wynik.

„Skończyła mi się energia, gdy w zeszłym roku wracałem z wycieczki szkolnej na zachód” – powiedział.

Logo Lion Electric znajduje się na szybie z tyłu żółtego autobusu szkolnego.
Urzędnicy Lion Electric, producenta autobusów elektrycznych, przyznają, że są problemy z autobusami. (Wayne Thibodeau/CBC)

„Pojechałem z zespołem na wycieczkę i w drodze powrotnej zdałem sobie sprawę, że nie dam rady przyjechać. Połączyłem się przez radio z zajezdnią i spotkali mnie u innego kierowcy, który miał ładowarkę… Po prostu przesiadłem się na autobus. Jeździłem dalej autobusem z silnikiem diesla, zostawiając elektryczny do naładowania”.

„Będę potrzebował 4 autobusów elektrycznych w każdą stronę”

Władze oddziałów szkolnych przyznają, że problemem jest skala. Na razie na długich trasach planują korzystać z autobusów z silnikiem diesla.

Oddział szkół publicznych planuje wkrótce zainstalować szybkie ładowarki poziomu 3 we wszystkich swoich szkołach średnich i „ostatecznie” zamierza udostępnić te ładowarki we wszystkich szkołach.

Tymczasem Geis obawia się, że uczniowie stracą dostęp do niektórych zajęć pozalekcyjnych, takich jak wycieczki szkolne na koniec roku, lub okręg może być zmuszony do zlecania transportu podmiotom zewnętrznym, co jego zdaniem byłoby niesprawiedliwe zarówno dla uczniów, jak i kierowców. .

„Będą musieli zacząć kupować hybrydy lub autobusy na paliwa kopalne jako rezerwę, ponieważ, jak powiedziałem, mamy turnieje na całej wyspie. Gdybym musiał zabrać drużynę z Westisle do Souris, potrzebowałbym czterech autobusów elektrycznych w każdy sposób, aby odbyć tę podróż”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *