Dane pokazały, że liczba pasażerów transportu publicznego w Metro Vancouver wzrosła do prawie 80 procent poziomu sprzed pandemii pod koniec 2022 roku.
Statystyki TransLink, regionalnego organu tranzytowego, pokazują, że w zeszłym roku przez system odbyto 193,6 miliona podróży, co stanowi wzrost o 48 procent w porównaniu z 2021 rokiem.
Wzrost nastąpił po zniesieniu większości środków ograniczających tranzyt w zakresie zdrowia publicznego Początek 2022 roku. Liczba pasażerów w całym kraju gwałtownie spadł W ciągu ostatnich dwóch lat, w apogeum pandemii COVID-19.
Dan Mountain, rzecznik władz, powiedział, że TransLink widzi pasażerów wracających po wyższych stawkach niż większość innych północnoamerykańskich władz tranzytowych.
„Mieliśmy piątą co do wielkości liczbę kalek ze wszystkich obszarów metropolitalnych w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych, pomimo 24. największej populacji” – powiedział CBC News. „Jeździmy wieloma różnymi głównymi agencjami transportowymi w Ameryce Północnej, ponieważ uważam, że transport jest integralną częścią stylu życia Metro Vancouver”.
Dane pochodzą z TransLink Coroczny przegląd wydajności usługpokazując, że południowo-wschodnia i wschodnia część Metro Vancouver odnotowała największy wzrost liczby pasażerów dojeżdżających do pracy – w tym Surrey, Langley, White Rock, Maple Ridge i Pitt Meadows.
Mountain twierdzi, że w niektórych częściach regionu liczba pasażerów przekroczyła poziom sprzed pandemii.
„Co kwartał dostosowujemy nasze usługi autobusowe, aby pasowały do popytu” – powiedział. „On był [providing] O 12 procent wyższe usługi autobusowe w Surrey i okolicach, ponieważ byliśmy na poziomie sprzed pandemii”.
Problemem jest przeludnienie
Wraz z liczbą odbieranych pasażerów przeludnienie jest ponownie problemem dla wielu użytkowników transportu publicznego, podobnie jak wirus COVID-19 przenosi się drogą powietrzną Rozprzestrzenia się na obszarach zamkniętych.
Dane TransLink pokazują, że jesienią 2022 r. ponad sześć procent autobusów było przepełnionych — zdefiniowanych, gdy liczba pasażerów przekracza docelową pojemność, a wszystkie siedzenia są pełne przynajmniej przez część podróży.
Problem prawdopodobnie stanie się widoczny, gdy więcej osób wróci do tranzytu, przyznał Mountain, dodając TransLink Więcej z RapidBuses Główne drogi były jednym ze sposobów na złagodzenie problemu zatorów.
RapidBusy – szybkie linie autobusowe wzdłuż głównych korytarzy wprowadzone na początku 2020 roku – cieszą się popularnością wśród osób dojeżdżających do pracy tranzytowej. Trzy z tras szybkiego tranzytu znalazły się wśród 10 najbardziej ruchliwych tras w 2022 r.
„Usługi RapidBus stały się podstawą systemu tranzytowego” – czytamy w recenzji. „Większość tras RapidBus należy do tras o największej liczbie przejazdów w obsługiwanych podregionach”.
Mountain powiedział, że władze planują wprowadzić BRT w ciągu najbliższych dziesięciu latktóre będą przewozić więcej pasażerów zwykłymi autobusami przegubowymi, a także większą liczbą linii autobusowych na żądanie.
Równoczesna recenzja nt Usługa HandyDART — który zapewnia transport „od drzwi do drzwi” dla osób niepełnosprawnych i potrzebujących pomocy w poruszaniu się — wykazał wzrost liczby pasażerów do około 70 procent poziomu sprzed pandemii.
„Będziemy nadal inwestować w nasz system, aby mieszkańcy mieli światowej klasy, niezawodną i niedrogą sieć transportu publicznego, na której mogą polegać każdego dnia” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny TransLink, Kevin Quinn.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”