Dane TransLink pokazują, że w 2022 r. korzystanie z transportu publicznego w Metro Vancouver będzie zbliżone do poziomu sprzed pandemii

Dane TransLink pokazują, że w 2022 r. korzystanie z transportu publicznego w Metro Vancouver będzie zbliżone do poziomu sprzed pandemii

Dane pokazały, że liczba pasażerów transportu publicznego w Metro Vancouver wzrosła do prawie 80 procent poziomu sprzed pandemii pod koniec 2022 roku.

Statystyki TransLink, regionalnego organu tranzytowego, pokazują, że w zeszłym roku przez system odbyto 193,6 miliona podróży, co stanowi wzrost o 48 procent w porównaniu z 2021 rokiem.

Wzrost nastąpił po zniesieniu większości środków ograniczających tranzyt w zakresie zdrowia publicznego Początek 2022 roku. Liczba pasażerów w całym kraju gwałtownie spadł W ciągu ostatnich dwóch lat, w apogeum pandemii COVID-19.

Dan Mountain, rzecznik władz, powiedział, że TransLink widzi pasażerów wracających po wyższych stawkach niż większość innych północnoamerykańskich władz tranzytowych.

Dane z TransLink pokazują, że w 2022 roku liczba pasażerów wzrosła do prawie 80 procent poziomu sprzed pandemii. (translink)

„Mieliśmy piątą co do wielkości liczbę kalek ze wszystkich obszarów metropolitalnych w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych, pomimo 24. największej populacji” – powiedział CBC News. „Jeździmy wieloma różnymi głównymi agencjami transportowymi w Ameryce Północnej, ponieważ uważam, że transport jest integralną częścią stylu życia Metro Vancouver”.

Dane pochodzą z TransLink Coroczny przegląd wydajności usługpokazując, że południowo-wschodnia i wschodnia część Metro Vancouver odnotowała największy wzrost liczby pasażerów dojeżdżających do pracy – w tym Surrey, Langley, White Rock, Maple Ridge i Pitt Meadows.

Subregionalna mapa Metro Vancouver z wartościami procentowymi pokazującymi wskaźniki odzyskiwania pasażerów.  W regionie południowo-wschodnim wskaźnik odzysku wyniósł 93 procent.  Stopa wyzdrowienia w Prowincji Wschodniej wyniosła 98 procent.
Mapa przedstawiająca odzyskiwanie pasażerów w podregionach Metro Vancouver. Najwyższe tempo ożywienia odnotowano w podregionach południowo-wschodnich i wschodnich. (translink)

Mountain twierdzi, że w niektórych częściach regionu liczba pasażerów przekroczyła poziom sprzed pandemii.

„Co kwartał dostosowujemy nasze usługi autobusowe, aby pasowały do ​​popytu” – powiedział. „On był [providing] O 12 procent wyższe usługi autobusowe w Surrey i okolicach, ponieważ byliśmy na poziomie sprzed pandemii”.

Problemem jest przeludnienie

Wraz z liczbą odbieranych pasażerów przeludnienie jest ponownie problemem dla wielu użytkowników transportu publicznego, podobnie jak wirus COVID-19 przenosi się drogą powietrzną Rozprzestrzenia się na obszarach zamkniętych.

Dane TransLink pokazują, że jesienią 2022 r. ponad sześć procent autobusów było przepełnionych — zdefiniowanych, gdy liczba pasażerów przekracza docelową pojemność, a wszystkie siedzenia są pełne przynajmniej przez część podróży.

READ  Tesla zwiększa rabaty na zapasy Model S / X do prawie 15 000 USD w Kanadzie i ponad 10 000 USD w USA, Model 3 do 3500 USD

Problem prawdopodobnie stanie się widoczny, gdy więcej osób wróci do tranzytu, przyznał Mountain, dodając TransLink Więcej z RapidBuses Główne drogi były jednym ze sposobów na złagodzenie problemu zatorów.

RapidBusy – szybkie linie autobusowe wzdłuż głównych korytarzy wprowadzone na początku 2020 roku – cieszą się popularnością wśród osób dojeżdżających do pracy tranzytowej. Trzy z tras szybkiego tranzytu znalazły się wśród 10 najbardziej ruchliwych tras w 2022 r.

„Usługi RapidBus stały się podstawą systemu tranzytowego” – czytamy w recenzji. „Większość tras RapidBus należy do tras o największej liczbie przejazdów w obsługiwanych podregionach”.

Mountain powiedział, że władze planują wprowadzić BRT w ciągu najbliższych dziesięciu latktóre będą przewozić więcej pasażerów zwykłymi autobusami przegubowymi, a także większą liczbą linii autobusowych na żądanie.

Równoczesna recenzja nt Usługa HandyDART — który zapewnia transport „od drzwi do drzwi” dla osób niepełnosprawnych i potrzebujących pomocy w poruszaniu się — wykazał wzrost liczby pasażerów do około 70 procent poziomu sprzed pandemii.

„Będziemy nadal inwestować w nasz system, aby mieszkańcy mieli światowej klasy, niezawodną i niedrogą sieć transportu publicznego, na której mogą polegać każdego dnia” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny TransLink, Kevin Quinn.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *