Ceny żywności: na czym polega sztuczka „6 do 1”?

Ceny żywności: na czym polega sztuczka „6 do 1”?

Sześć warzyw, pięć owoców, cztery białka, trzy skrobie, dwa sosy i jedna fajna rzecz – jeśli to Twoja lista zakupów w tym tygodniu, prawdopodobnie jesteś fanem Willa Colemana, szefa kuchni z Nowego Jorku, osobowości telewizyjnej i osobowość mediów społecznościowych. Twórca treści.

Coleman zyskał ogromną popularność na TikToku po tym, jak podzielił się swoją metodą „sześć do jednego”, która jego zdaniem pomoże Ci „spędzać mniej czasu w sklepie spożywczym i zatrzymywać więcej pieniędzy w kieszeniach”.

„Redukujesz także marnowanie żywności, ponieważ nie kupujesz przypadkowych składników, których tak naprawdę nie potrzebujesz” – dodał.

Na czym polega metoda sześć do jednego?

Coleman pierwotnie opublikował post na temat swojej filozofii zakupów w marcu 2022 r.

„Osobiście wydawałem dużo pieniędzy na artykuły spożywcze, rozrywkę z przyjaciółmi i tworzenie treści” – powiedział Coleman, płodny twórca przepisów, który twierdzi, że ta metoda zmieniła jego życie.

Według Colemana ta cotygodniowa technika sprawia, że ​​zakupy są wydajniejsze i tańsze, a także pozwala dodać do swojego menu więcej różnorodności, świeżości i trendów. Pomaga także mieć oko na nagrodę — dodając do koszyka to, czego naprawdę potrzebujesz — zamiast rozpraszać się rozrzuconymi przedmiotami na maskach supermarketów (gdzie sprzedawcy artykułów spożywczych umieszczają produkty, które chcą szybko kupić).

To jest twoja misja sześć do jednego, jeśli zdecydujesz się ją zaakceptować: znajdź sześć świeżych, mrożonych lub puszkowanych warzyw, pięć świeżych, mrożonych lub konserwowanych owoców, cztery białka, trzy skrobię, dwie sałatki i jeden mały luksusowy przedmiot dla każdego wycieczka do supermarketu. Bez względu na to, gdzie robisz zakupy, powinno to pomóc Ci wprowadzić większą różnorodność i urozmaicić zszywki w spiżarni, bez poczucia przytłoczenia wszystkimi opcjami – i być może przeinwestowania. (Coleman udostępnia poradniki dotyczące stosowania podejścia „sześć do jednego” w sklepach Whole Foods Market, Trader Joe's i Publix.) Należy pamiętać, że wyskakujące sklepy z zapomnianymi produktami mogą być wyłączone z tej praktyki.

READ  Firmy doradcze polecają akcjonariuszom Ritchie Bros. Głosowanie przeciwko umowie IAA - Wiadomości biznesowe

Chociaż strategia ta początkowo działała w przypadku Colemana i jego partnera, stwierdził, że metoda „sześć do jednego” „jest dostępna dla każdego”. Nawet ludzie gotują dla kogokolwiek.

Możesz skorzystać z tego procesu na targu rolnym, w supermarkecie lub w ulubionym sklepie spożywczym, w zależności od tego, ile chcesz zainwestować i do czego masz dostęp. Rozszerz lub zmniejsz swój asortyment, chwytając więcej każdego składnika, aby zaspokoić potrzeby swojej rodziny, powiedział Coleman.

Korzyści z metody sześć do jednego

Frances Largeman Roth, dietetyczka z siedzibą w Dobbs Ferry w Nowym Jorku, matka trójki dzieci i autorka książki Everyday Snack Tray: Easy Ideas and Recipes for Bars That Fuel Moments Big and Small, wypróbowała metodę sześć do jednego i napisała: To. Praca.

„Większa różnorodność diety przynosi wiele korzyści, od różnych rodzajów produktów po nowe zboża, białka, a nawet oleje spożywcze. Zmiana tego, co zwykle kupujemy, może pomóc nam spożywać więcej składników odżywczych” – stwierdził Largeman-Roth za pośrednictwem e-mail. „Ponadto, jeśli chcemy zaoszczędzić pieniądze, wszyscy musimy postępować elastycznie podczas zakupów”.

Dietetyk i mama stwierdziły, że docenia sposób, w jaki metoda „sześć do jednego” jest wbudowana w strukturę, a jednocześnie pozwala na elastyczność, taką jak wybór marki sklepu zamiast markowej lub handel białkiem dotkniętym inflacją, takim jak jajka, w zamian za bardziej korzystna dla budżetu alternatywa. Jak soczewica. Largeman przyznał także Rothowi dodatkowe punkty za skupienie się na owocach i warzywach.

„Wszyscy powinniśmy jeść więcej tych produktów, więc podobają mi się jego priorytety. Z pewnością możesz przygotować kilka posiłków z czterech białek „, powiedział Largeman-Roth, dodając, że skrobie, sosy i smaczne potrawy mogą pomóc w uzupełnieniu posiłku i utrzymaniu zdrowia od poczucia ograniczenia lub pokusy zamawiania jedzenia poza domem.

Jak sprawić, by metoda sześć do jednego zadziałała w Twoim przypadku

Ta metoda zakupów nadal wymaga planowania posiłków.

READ  Repsol wchodzi na amerykański rynek lądowej energii wiatrowej poprzez zakup ConnectGen za 768 milionów dolarów

Bez względu na budżet, cele żywieniowe czy wielkość rodziny „Nie możesz iść do sklepu spożywczego bez planu i myśleć, że sześć warzyw i cztery białka wystarczą ci na cały tydzień” – mówi Largeman-Roth.

„Musisz pomyśleć o tym, czy będziesz podrzucać piersi kurczaka ze szparagami i czy będziesz musiał upiec tortille na właśnie kupiony mielony indyk. Nawet przybliżony plan jest ważny, jeśli chcesz wyjść ze sklepu lub zaopatrzyć się w produkty z zamówienia spożywczego online — z odpowiednią mieszanką produktów do przygotowania.

Zajrzyj do zapasów w spiżarni, lodówki i zamrażarki. Najpierw wybierz przepisy w oparciu o to, czego pragniesz, zaleca Coleman. Jeśli budżet jest ważniejszy niż marnowanie jedzenia i nastrój – dodał – szukaj przecenionych produktów, a następnie retrospektywnie szukaj inspiracji do menu w książkach kucharskich, blogach lub na Pintereście.


Mając na uwadze te wskaźniki, Largeman Roth stwierdził, że:

  • Sześć warzyw: brukselka, szparagi, dynia, seler i dwie różne kombinacje sałat.
  • Pięć owoców: jabłka, banany, winogrona, pomelo (dla niej na uboczu) i truskawki
  • Cztery białka: jajka, klopsiki, suwaki i krewetki
  • Trzy skrobie: chleb czosnkowy, makaron i tortilla
  • Dwa sosy: Skreśliła te sosy ze swojej listy, bo miała ich za dużo pod ręką, ale zauważyła, że ​​lubi salsę i kwaśną śmietanę.
  • Jeden fajny przedmiot: mieszanka brownie

Jeśli czujesz się komfortowo w kuchni, powiedział Coleman, „możesz użyć wszystkich tych składników do przygotowania spontanicznych posiłków; Połącz je z przedmiotami, które już masz w swojej spiżarni. Spróbuj makaronu, zapiekanki i zupy. Lub śniadaniowe taco z dynią i jajkiem z sałatką owocową, krewetkami, makaronem z dressingiem czosnkowym z oliwy z oliwek i suwakami z sałatką boczną. I oczywiście muffinki z jagodami na deser.

Nie wiesz, co zrobić ze składnikami? Aby pomóc swoim fanom w prowadzeniu fanów przez alejki (i przygotowywaniu posiłków), Coleman wydał niedawno e-book za 10 dolarów, który zawiera listy zakupów na trzy tygodnie i przepisy pasujące do jego metody. (Możesz też zarejestrować się na tydzień za darmo.)

„Ma to na celu dać ci trochę mocy intelektualnej i pozwolić ci gotować i jeść więcej w domu. Docelowo chcę zrobić teleturniej, w którym testujemy metodę sześć do jednego z rodzinami z całego świata” – powiedział Coleman.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *