Adresowalna firma telewizyjna Finecast rozszerza swoją działalność na Polskę

Adresowalna firma telewizyjna Finecast rozszerza swoją działalność na Polskę

Należąca do GroupM firma Finecast, specjalizująca się w telewizji adresowalnej, oficjalnie wystartowała w Polsce.

Maciej Olenderczyk, który będzie szefem, kilka miesięcy temu pracował w Wavemaker, koordynując regionalne kampanie telewizyjne i offline oraz w Spark Foundry (Publicis), która zajmowała się rynkiem multiscreen. Polska jest 15. rynkiem, na którym rozpoczęła działalność Finecast, pozostałe to Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Australia, Hiszpania i Indie.

Finecast specjalizuje się w technologiach reklamowych, które pomagają planować wysoce ukierunkowane kampanie wideo. Definicja telewizji adresowalnej przyjęta przez GroupM oddaje świat usług i aplikacji VOD dostępnych na ekranie telewizora podłączonego do Internetu, wraz z tradycyjną telewizją linearną. Dwa główne elementy tej definicji dotyczą emisji reklam na ekranie telewizora oraz w kontekście profesjonalnej, wysokiej jakości treści telewizyjnych lub VOD. Zapewniając marketerom precyzyjne dotarcie do określonej grupy odbiorców, Finecast łączy w sobie siłę tradycyjnej telewizji z możliwościami targetowania znanymi jedynie z Internetu.

Olenderczyk powiedział o uruchomieniu: „Biorąc pod uwagę skalę rozwoju rynku VOD i Connect TV w Polsce oraz pierwsze możliwości realizacji precyzyjnie targetowanych kampanii w telewizji linearnej, GroupM zdecydował, że nadszedł odpowiedni czas na polski start Finecast. . Biorąc pod uwagę żywotność telewizorów sieciowych, poważne starania niektórych nadawców o unowocześnienie oferty biznesowej oraz duże zainteresowanie marketerów ofertą telewizji adresowalnej, widzę tu dla nas bardzo obiecujące możliwości rozwoju.

Ideą Finecast jest integracja stacji telewizyjnych i serwisów OTT/VOD w jeden system do planowania, tworzenia i zakupu kampanii. Dla reklamodawcy polega to na wygodzie zakupu kampanii na różnych kanałach wideo (od telewizji linearnej po aplikacje OTT na telewizory) w jednym miejscu oraz możliwości korzystania z danych standardowych i danych 1st od dostawców zewnętrznych.

Olenderczyk dodał: „Współpracujemy z dostawcami danych, dzięki którym możemy tworzyć bardziej szczegółowe profile rodzin według zmiennych geograficznych, demograficznych czy behawioralnych. Na przykład reklamodawcy, którzy chcą skupić się na odwiedzających Poznań, samotne kobiety z miast powyżej 500 tys. mieszkańców czy właścicieli czworonogów Właściciele, a jednocześnie udział w kampanii na ekranie telewizora, będą dla nas świetnym partnerem do prowadzenia takiej komunikacji.

READ  Najwyższy urzędnik mówi, że Polska wprowadza blokadę na granicy kaliningradzkiej

GroupM testuje technologię Finecast od kilku miesięcy. Jako pierwsza grupa medialna w Polsce realizuje kampanie z wykorzystaniem oferty telewizji adresowalnej Grupy TVN. Wyniki testów wykazały efektywność kosztową tego narzędzia, zarówno w kampaniach ściśle targetowanych geograficznie, jak i w kampaniach dywersyfikujących komunikaty kierowane do innych segmentów klientów danego marketera.

Olenderczyk podsumował: „Wierzymy, że inni nadawcy i operatorzy płatnej telewizji wdrożą dynamiczne wstawianie reklam, co niewątpliwie zwiększy rynek telewizji adresowalnej w Polsce. Jednak już teraz widzimy duże możliwości rozwoju usług i aplikacji dostępnych na ekranie telewizory sieciowe, czyli świat telewizji podłączonej. Ostatnie dane z badania Video Track Wavemaker pokazują, że blisko połowa polskich internautów korzysta z aplikacji na telewizorach, a smart TV co pół roku zyskuje kosztem małych ekranów w dziedzinie przeglądanie profesjonalnych treści wideo.

Prognoza GroupM, która nie uwzględnia jeszcze przychodów z reklam z Netflix czy Disney+, które uruchamiają pakiety reklamowe w Polsce, zakłada, że ​​marketerzy wydadzą w tym roku około 230 mln zł (49 mln euro) na reklamy wideo wokół profesjonalnych treści w telewizji. Ekrany.

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *