Zoom osiąga 85 milionów dolarów ugody w sprawie prywatności użytkowników, Zoombombing

Zoom Video Communications zgodził się zapłacić 85 milionów dolarów i wzmocnić swoje praktyki bezpieczeństwa, aby rozstrzygnąć pozew, w którym zarzuca się, że naruszył prawa do prywatności użytkowników poprzez udostępnianie danych osobowych Facebookowi, Google i LinkedIn, a także umożliwił hakerom zakłócanie spotkań Zoom w praktyce zwanej Zoombombing.

Wstępna ugoda złożona w sobotnie popołudnie wymaga zgody sędziego okręgowego USA Lucy Koh w San Jose w Kalifornii.

Uczestnicy proponowanego pozwu zbiorowego będą uprawnieni do zwrotu 15% swoich podstawowych subskrypcji lub 25 USD, w zależności od tego, co jest wyższe, podczas gdy inni mogą otrzymać do 15 USD.

Zoom zgodził się na środki bezpieczeństwa, w tym ostrzeganie użytkowników podczas spotkań z gospodarzami lub innymi uczestnikami korzystającymi z aplikacji innych firm na spotkaniach, a także na specjalistyczne szkolenia dla pracowników w zakresie prywatności i przetwarzania danych.

Firma z siedzibą w San Jose zaprzeczyła jakimkolwiek wykroczeniom, zgadzając się na ugodę.

W niedzielnym oświadczeniu Zoom powiedział: „Prywatność i bezpieczeństwo naszych użytkowników jest jednym z głównych priorytetów Zoom i bardzo poważnie traktujemy zaufanie naszych użytkowników”.

Sobotnia ugoda nastąpiła po tym, jak Koh 11 marca zezwolił powodom na dochodzenie niektórych roszczeń wynikających z umowy.

Chociaż Zoom zebrał około 1,3 miliarda dolarów w ramach subskrypcji Zoom Meetings od członków grupy, prawnicy powodów uznali ugodę za 85 milionów dolarów za rozsądną, biorąc pod uwagę ryzyko sporu sądowego. Zamierzają dochodzić do 21,25 miliona dolarów opłat prawnych.

Zoombombing to miejsce, w którym nieznajomi przechwytują spotkania Zoom i wyświetlają pornografię, używają rasistowskiego języka lub publikują inne niepokojące treści.

Koh powiedział, że Zoom był „w większości” odporny na Zoombombing zgodnie z sekcją 230 amerykańskiej ustawy Communications Decency Act, która chroni platformy internetowe przed odpowiedzialnością za treści użytkowników.

Baza klientów Zoom wzrosła sześciokrotnie, odkąd pandemia COVID-19 zmusiła więcej osób do pracy w domu.

READ  Policja deportowała pasażerów „zamieszek” z Toronto do Vancouver

Firma miała 497 000 klientów zatrudniających ponad 10 pracowników w kwietniu 2021 r., w porównaniu z 81 900 w styczniu 2020 r. Według firmy wzrost liczby użytkowników może spowolnić lub spaść, ponieważ więcej osób otrzyma szczepienia i wróci do pracy lub szkoły osobiście.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *