Wideo: Witamy w teście terenowym Down Country w 2022 r.

Wideo: Witamy w teście terenowym Down Country w 2022 r.

Witamy w PINKBIKE 2022

test terenowy kraju

6 nowych rowerów o krótkiej podróży


Tekst: Mike Levy, zdjęcie: Tom Richards

W niedawnej serii testów terenowych załoga jeździła na rowerach enduro w Bellingham w stanie Waszyngton, ale tym razem dużo więcej jest po francusku i jest mnóstwo zawieszenia, które ratuje nasze tyłki. To dlatego, że zebraliśmy nasz sprzęt i pojechaliśmy do Quebec City w Kanadzie z sześcioma najciekawszymi (i dostępnymi) krótkimi rowerami, aby zobaczyć, jak wypada w porównaniu z naszymi zwykłymi trasami. Istnieje kilka różnych nazw dla tej klasy, niektóre bardziej śmieszne i makijaż niż inne, ale zasadnicza jest 125 mm lub mniej do tyłu, z naciskiem na szybkie pokrycie podłoża. Zadzwoń do motocykli, jak chcesz, ale myślę, że nazwiemy to po prostu zabawą.
Był czas, kiedy wszystkie rowery górskie z pełnym zawieszeniem były rowerami górskimi o krótkim skoku, ale potem zaczęło się to stawać coraz bardziej wyspecjalizowane, ludzie zaczęli prowadzić zajęcia i zaczynamy. W tej serii testów terenowych większość naszych rowerów testowych jest zbudowana tak, aby dobrze pedałować, szybko pokonywać podłoże i nie ważyć dużo, ale zawsze jest to ciekawsze, gdy uwzględni się kilka odstających elementów. Właśnie dlatego sprowadziliśmy do Quebec City aluminiowy Wildcat V3 RSD, który kosztuje 3 999 USD, oraz Evil’s Ultra Black, oba te modele znajdują się na mocniejszej stronie zakresu krótkiego skoku.

Pozostałe cztery motocykle w tej grupie to Ibis Exie i BC40 Allied, oba wyprodukowane w USA i wycenione, aby to odzwierciedlić. Fajny zielony Fourstroke LT One BMC też jest tutaj i prawie szkoda, że ​​zrobiło się zabłocone, a on przysłał nam nowego Lapierre XRM, biegacza przełajowego z nastawieniem na maraton przez cały dzień.

Jak wybieramy rowery?

Pierwszym krokiem w ustaleniu, które rowery chcemy dostać na test terenowy, jest upewnienie się, że nie posiadamy roweru, o którym chcesz przeczytać, co okazuje się bardzo łatwe do zrobienia w przypadku każdego testu terenowego, jaki kiedykolwiek przeprowadzono. Żarty na bok, czynniki decydujące o wyborze rowerów są dość proste. Po pierwsze, musi być nowy lub przynajmniej interesujący, a po drugie, musi być w miarę dostępny do kupienia przez kogoś na świecie. Jak możesz sobie wyobrazić, to pudełko było trudne do sprawdzenia przez ostatnie kilka lat, ale dostępność się poprawia.

READ  Ceny domów w Toronto spadły o 18% w porównaniu z lutym ubiegłego roku, sprzedaż spadła o połowę: deska

Kolejna uwaga: zawsze chcemy rowery, które robią różne rzeczy inaczej, nawet jeśli mają te same intencje. Jasne, można argumentować za tym, że dokładnie ten sam rodzaj rowerów wpada na siebie, ale czy wiesz, co by to było? Nudy.

Zamiast tego chcieliśmy dwa rowery, które skupiają się na wydajności i prędkości, parę, która byłaby w porządku z prostymi skokami – i tu jest szalony pomysł – co powiesz na jeden lub dwa, które kosztują nie więcej niż 10 000 USD? Tak, niektóre z tych rowerów kosztują dużo pieniędzy, ale oto dlaczego Co roku przeprowadzamy również testy wartości rowerów terenowych; Jeśli chcesz uzyskać zwrot z każdej zainwestowanej złotówki, to jest test terenowy dla Ciebie. Właśnie dlatego w tej rundzie dostaliśmy Wildcata w cenie 3999 USD w RSD, więc możemy porozmawiać o tym, co wydaje dwa razy więcej — a czego nie — dla ciebie w trasie.

Tak naprawdę jest tylko jeden sposób, aby odpowiednio zwiększyć obroty motocykla: wynieść go z piekła. Ale jeśli chodzi o testy terenowe, musimy pozbyć się tych wszystkich testów „back-to-back”, abyśmy mogli porozmawiać o tym, jak rowery się ze sobą porównują. W końcu to właśnie te testy terenowe, porównania i rozmowy o mocnych i słabych stronach każdego roweru oraz o tym, dla jakiego typu rowerzysty i terenu każdy rower jest najlepszy.

Oznacza to, że jeśli natkniesz się na nas na drodze, możesz znaleźć nas zamieniających się pedałami, pracujących pompami amortyzatorów i robiących inne rzeczy, gdy jeździmy na rowerach przez niezliczone przejażdżki po Quebec City. I choć oznacza to, że nie możemy wiele komentować długoterminowej trwałości, to daje nam wiele wrażeń i kontrowersji do omówienia przed kamerą. Byliśmy na kilku dużych okrążeniach, ale większość naszego czasu wymagała ciaśniejszych, bardziej zwięzłych pętli testowych, które pozwalają na te kaskadowe wrażenia, które są tak ważne.

READ  Para pragnąca burgera do pizzy z Cape Breton przyjechała na wesele w Ontario

Równie ważny jest teren, po którym jeździliśmy na rowerach; Mimo że lubię ślizgać się na niestabilnych trasach na rowerze o krótkim skoku, musimy jeździć na nich tak, jak powinny. W przypadku naszych krótkich sześciu rowerów oznaczało to wiele pofałdowanych szlaków pełnych korzeni i kamieni, ale nic więcej niż żaden z tych rowerów nie powinien być w stanie tak łatwo się otrząsnąć.

VBN Secteur Shannahan . Szlaki kolarstwa górskiego

Większość naszych tras testowych odbyła się w lasach wokół legendarnej skoczni narciarskiej Mont-Sainte-Anne, gdzie znajdziesz wszystko, od gładkich nasypów po korzenie i skały, a także cały inny zestaw. Udaliśmy się również w dół drogi do Massif de Charlevoix, aby jeździć windami, centrum Empire Route 47, aby zrobić kilka niemożliwych podjazdów, oraz zarówno Sentiers du Moulin, jak i Vallee Bras du Nord, aby uzyskać jedne z najlepszych tras solo w Quebecois.

Oczywiście nie byłby to test terenowy bez Hucka do płaskiej i niemożliwej wspinaczki, a biorąc pod uwagę, że są to rowery o krótkim skoku, nie było mowy, abym wyszedł z kolejnego testu biegłości.

Tym razem to ja, Matt Beer i zawsze uśmiechnięta Sarah Moore zapisaliśmy się na te rowery. Nasza trójka wraz z ekipą filmową i fotograficzną podróżowała z północno-zachodniego Pacyfiku do Quebec City na rowerach i jedząc dużo sera, jeśli w ogóle. Na szczęście dla nas Sarah mówiła lepiej po francusku niż Matt, a ja po angielsku, więc była odpowiedzialna za karmienie nas, prowadzenie i generalnie upewnienie się, że nie powiedzieliśmy ani nie zrobiliśmy niczego zbyt krępującego.

A mówiąc o robieniu rzeczy, Tom Richards, Max Barron i Stefan Leko włączyli kamery i krzyknęli: „Znowu!” Około tysiąca razy nie mielibyśmy żadnego z tych filmów ani zdjęć bez ich ciężkiej pracy.

Matt Berg
wstać: 5’10″/178 cm
Waga: 170 funtów / 77 kg
Uwagi: Redaktor techniczny, ma alergię na wszystko
Mike Levy
wstać: 5’10″/178 cm
Waga: 150 funtów / 68 kg
Uwagi: Redaktor techniczny, z niecierpliwością oczekujący przybycia obcokrajowców
Sarah Mor
wstać: 170 cm
Waga: 160 funtów / 72,6 kg
Uwagi: Menedżer treści, zbyt szybki, by być zbyt uroczym
READ  Ceny domów w Toronto spadły o 18% w porównaniu z lutym ubiegłego roku, sprzedaż spadła o połowę: deska



Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *