WestJet wprowadza nowe niestandardowe ramię ładunkowe Boeing 737

Kanadyjski WestJet zamierza zintensyfikować swoje przewozy towarowe. Linia lotnicza z siedzibą w Calgary uruchamia nową dedykowaną usługę przewozu towarów przy użyciu przekonwertowanych frachtowców Boeing 737-800 (BCF). WestJet spodziewa się, że pierwszy dedykowany frachtowiec pojawi się w tym czasie w przyszłym roku.

WestJet rozpocznie dedykowane loty towarowe w 2022 roku. Zdjęcie: WestJet

„Nasz nowy komercyjny samolot towarowy jest naturalnym postępem w zakresie konkurencyjnych usług dla gości, które WestJet z powodzeniem świadczył w naszej 25-letniej historii” mówi Charles Duncan, dyrektor generalny WestJet Cargo.

Samolot ma odpowiedni rozmiar dla rynku standardowych ładunków nadwoziowych

Boeing nazywa swoje 737-800BCF samolotami wielkości standardowego rynku frachtu kadłubowego. Ten oszczędny pod względem zużycia paliwa samolot jest wyposażony w silniki CFM, ładowność 22,7 tony (jest tam 12 miejsc na głównej platformie załadunkowej) i zasięg 2230 mil (3750 kilometrów).

„(737 frachtowce) zapewnią klientom cargo niezawodną terminowość i przewagę nad konkurencją kosztową, będącą synonimem WestJet,powiedział Duncan.

WestJet wystartuje z jednym 737-800BCF. Samolot ten ma rozpocząć loty w drugim kwartale 2022 r., a kolejne są w przygotowaniu.

Jak większość komercyjnych linii lotniczych, Brama Zachodu Jego samoloty pasażerskie od dawna służą do transportu towarów. 737-800BCF będzie działać w połączeniu z istniejącymi możliwościami ładunkowymi. WestJet twierdzi, że posiadanie dedykowanych samolotów cargo zapewni klientom większą elastyczność i wydajność.

„Dedykowane, ekonomiczne, wąskokadłubowe samoloty towarowe sprawią, że WestJet Cargo stanie się dynamicznym i potężnym konkurentem”. mówi Duncan.

WestJet-Boeing-737-Cargo-Arm-Jetty
WestJet zawsze przewoził ładunki w usługach pasażerskich. Zdjęcie: Getty Images

Bądź na bieżąco: Udział Do codziennych i cotygodniowych podsumowań wiadomości lotniczych.

Odwołane loty pasażerskie podkreślają słabości globalnych łańcuchów dostaw

Ostatnie 15 miesięcy uwydatniło rolę, jaką komercyjne linie lotnicze odgrywają w łańcuchu dostaw, zwłaszcza w przypadku przesyłek łatwo psujących się i wrażliwych na czas. Luki w łańcuchu dostaw zostały ujawnione, ponieważ linie lotnicze, takie jak WestJet, ograniczyły rozkłady pasażerów w odpowiedzi na spowolnienie podróży.

READ  Inspektorzy są coraz bardziej zaniepokojeni, gdy Kanada zaostrza przepisy dotyczące inwestycji zagranicznych

Od tego czasu wiele linii lotniczych zaczęło zwracać uwagę na zaniedbane wcześniej operacje cargo. Od tego czasu operacje towarowe pomogły finansowo wesprzeć kilka linii lotniczych i wspierać nieefektywne operacje pasażerskie.

konkurent Kanadyjska linia lotnicza W zeszłym roku zauważył wartość ładunku i zaczął przekształcać starsze Boeingi 767-300ER ze swojej floty Rouge w dedykowane frachtowce. Siedem 767-300ER przechodzi obecnie konwersję pasażersko-ładunkową (P2F) przez Israel Aerospace Industries (IAI). Air Canada poinformowała niedawno, że jej pierwszy przerobiony samolot 767 wkrótce zacznie latać do Ameryki Środkowej i Południowej.

WestJet-Boeing-737-Cargo-Arm-Jetty
WestJet wierzy, że jego niestandardowe samoloty towarowe zapewnią Air Canada bardzo potrzebną konkurencję. Zdjęcie: Getty Images

Boeing 737-800BCF pomaga WestJet na pierwszym miejscu

WestJet jest nieco wolniejszy niż znak. Ale linia lotnicza postrzega swoje dedykowane samoloty towarowe jako konkurencyjną alternatywę dla produktu Air Canada.

„Naszym wspólnym celem w WestJet było oferowanie konkurencyjnych cen i najwyższego poziomu usług” Powiedział Ed SimsWestJet, prezes i dyrektor generalny. „Wprowadzając naszą zindywidualizowaną usługę wysyłkową na rynku, który utrzymuje potrzebę bardziej konkurencyjnego wyboru niż widzieliśmy w 1996 r., nasze zobowiązanie do zapewnienia klientom większego wyboru, niższych kosztów i wyjątkowej obsługi klienta”.

Ponieważ regularne międzynarodowe loty pasażerskie nadal drastycznie spadają, linie lotnicze dysponujące wyspecjalizowanymi frachtowcami mają przewagę w zdobywaniu udziału w rynku frachtu. Boeing twierdzi, że rynek niestandardowych przewozów towarowych wzrośnie o ponad 60% do 3260 samolotów w ciągu najbliższych dwóch dekad.

Boeing spodziewa się, że fracht lotniczy między Ameryką Północną i Południową będzie rósł o 2,6% rocznie w ciągu najbliższych dwóch dekad. Przewiduje się, że fracht lotniczy między Ameryką Północną a Azją Północną (w tym Chinami) będzie rósł o 4,3% rocznie. Dzięki swojemu wcześniejszemu doświadczeniu w obsłudze międzynarodowych usług, WestJet jest dobrze przygotowany do uchwycenia fragmentu akcji.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *