W Kanadzie liczba fałszywych SMS-ów jest coraz większa: badanie

W Kanadzie liczba fałszywych SMS-ów jest coraz większa: badanie

Przynajmniej raz dziennie Digvijay Kosamia spogląda na swój wibrujący telefon komórkowy, aby sprawdzić najnowszą otrzymaną wiadomość tekstową, ale znajduje „frustrującą” wiadomość od nieznanego numeru.

Czasami jest to powiadomienie rzekomo pochodzące z Canada Post, dotyczące paczki, której Kosamia nie zamówiła.

Innym razem wiadomość informuje go, że duży bank zamroził jego kartę, podając pierwsze cztery cyfry danego konta. Jedyne, co musi zrobić, aby odblokować kartę, to podążać za nieznanym adresem URL.

„Nie sądzę, żebym się na to nabrał” – powiedział Vancouverite, który uważa się za bardzo obeznanego z technologią.

„Ale martwię się o moją żonę i dzieci. Jestem pewien, że oni też”.

Doświadczenie Kosamiyi – szacuje, że czasami otrzymuje aż 15–20 niechcianych SMS-ów tygodniowo – nie jest unikalne dla Kanady. Wiele osób twierdzi, że jest coraz bardziej zasypywane spamem i fałszywymi SMS-ami.

Organizacje, których zadaniem jest monitorowanie prób spamu i egzekwowanie prawa przeciwko nim, twierdzą, że liczby potwierdzają ten powszechny pogląd. W szczególności rośnie liczba wiadomości związanych z phishingiem — atakiem, podczas którego oszust próbuje nakłonić odbiorcę do kliknięcia szkodliwego łącza, pobrania złośliwego oprogramowania lub udostępnienia poufnych informacji.

„Może połączenia są wyłączone” – powiedziała Kusamiya.

„Ale spam wzrósł

Wielomilionowy problem

W zeszłym roku do Kanadyjskiego Centrum ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych – krajowej policji, która gromadzi informacje na temat nadużyć finansowych w całej Kanadzie i pomaga lokalnej policji w egzekwowaniu prawa i zapobieganiu – zgłoszono 5395 SMS-ów.

Jeff Horncastle, rzecznik Centrum ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych, powiedział, że w zeszłym roku stracono prawie 24 miliony dolarów w wyniku oszustw, ponieważ wiadomości tekstowe były głównym środkiem komunikacji, zauważając, że oznacza to wzrost w porównaniu z rokiem 2022.

Jednak liczby te prawdopodobnie będą „tylko kroplą w morzu”, ponieważ centrum szacuje, że tylko 5–10 procent ofiar oszustw zgłasza incydenty.

READ  W całym mieście słychać było odgłosy rannego pracownika w wypadku w fabryce stali

„Szczerze mówiąc, z tego, co widzimy, celem jest każdy i w dużej mierze ma to związek z automatyzacją” – powiedział Horncastle.

Kanadyjski Urząd Regulacji Telekomunikacji, który egzekwuje przepisy antyspamowe, również odnotowuje więcej oszustw związanych z wiadomościami tekstowymi.

W ciągu sześciu miesięcy poprzedzających 31 marca tego roku Krajowe Centrum Zgłaszania Spamu otrzymało za pośrednictwem formularza internetowego 4705 skarg. Około jedna piąta skarg dotyczyła wiadomości tekstowych.

Według CRTC około 45 procent raportów o wiadomościach tekstowych stanowiły wiadomości typu phishing, a 13 procent to inne oszustwa.

Powiedziała, że ​​liczba zgłoszeń wzrosła częściowo ze względu na powszechność oszustw związanych z zatrudnieniem, które zaczynają się od wiadomości tekstowych obiecujących dobrą płacę za kilka godzin pracy w tygodniu.

Horncastle powiedział, że zagrożenia te często przeradzają się w poważniejsze zagrożenia. Opisał powtarzający się scenariusz, w którym ofiary po otrzymaniu niewielkiej ilości pieniędzy były ostatecznie proszone o zainwestowanie części własnych pieniędzy, aby pozyskać pracodawcę. Odbiorcy zauważeni przez CRTC mogą również stać się „mułem” — osobą, która w imieniu oszusta przewozi nielegalnie zdobyte pieniądze lub towary.

Horncastle twierdzi, że oprócz roli sztucznej inteligencji w sprawianiu, że wiadomości spamowe wydają się bardziej osobiste, ofiary często dają się nabrać na te schematy, ponieważ do początkowej wiadomości dołączone jest logo znanej organizacji, do której nadawca twierdzi, że należy.

„Widzimy, że… Service Ontario, logo CRA i logo Canada.ca pojawiają się w wiadomościach tekstowych, aby uczynić je bardziej wiarygodnymi” – powiedział.

„Jeśli podają się za konkretną instytucję finansową, podają pierwsze cztery cyfry numeru karty klienta. Wiele ofiar nie zdaje sobie sprawy, że te pierwsze cztery do sześciu cyfr są takie same w przypadku konkretnej instytucji finansowej”.

Techniki ochrony

Według Canadian Communications Association, które reprezentuje przewoźników i producentów w branży, osoby, które otrzymają nieoczekiwaną wiadomość tekstową rzekomo od banku, organów ścigania lub agencji rządowej, nie powinny w odpowiedzi podawać danych osobowych.

READ  Aplikacja do nauki języków Duolingo zadebiutowała publicznie w 35% na NASDAQ

Zamiast tego zaleca skontaktowanie się z odpowiednią organizacją, korzystając z danych kontaktowych znajdujących się na jej stronie internetowej, w celu ustalenia, czy wiadomość jest wiarygodna.

Stowarzyszenie zachęca także każdego, kto otrzyma wiadomość tekstową, która według niej jest fałszywa, aby przekazała ją na numer 7726 (SPAM), co powiadomi operatora sieci komórkowej o konieczności wszczęcia dochodzenia w sprawie samej wiadomości.

„Dostawcy usług bezprzewodowych w dalszym ciągu inwestują w rozwój i wdrażanie środków mających na celu ograniczenie niechcianych wiadomości tekstowych, takich jak korzystanie z oprogramowania skanującego i filtrującego, zapewniając jednocześnie, że konsumenci w dalszym ciągu będą otrzymywać ważne dla nich wiadomości tekstowe” – powiedział rzecznik CTA Nick Kiyonka w wywiadzie dla oświadczenie. oświadczenie.

„Radzimy konsumentom, aby nie klikali żadnych linków w wiadomościach tekstowych, które wyglądają podejrzanie, w tym w wiadomościach od osób, których nie znasz lub których się nie spodziewałeś”.

Pierre-Luc Denis, dyrektor ds. egzekwowania handlu elektronicznego w CRTC, powiedział, że organ regulacyjny współpracuje z firmami telekomunikacyjnymi, aby umożliwić im blokowanie niektórych rodzajów ruchu uznawanych za szkodliwe dla bezpieczeństwa klientów, gdy się pojawią.

To jeden z przykładów tego, jak CRTC stara się działać proaktywnie w obliczu rozwoju oszustw związanych z wiadomościami tekstowymi. Dennis powiedział jednak, że oszuści zawsze starają się być o krok do przodu, dostosowując swoje schematy w oparciu o to, co działa, a co nie, lub w reakcji na organy ścigania i organy regulacyjne.

„Źli aktorzy znajdują, że tak powiem, nowe sposoby, aby postawić na swoim” – dodał.

„Środowisko technologiczne ewoluuje bardzo szybko, a gdy dana technologia zostanie nadużyta lub zmanipulowana… zobaczysz, że zmienia się ona w inny rodzaj oszustwa”.

Dennis opisał pojawienie się takich incydentów jako „trend globalny” i zauważył, że CRTC konsultuje się ze swoimi odpowiednikami w innych krajach, aby otrzymywać informacje na temat pojawiających się oszustw, które mogą przedostać się do Kanady.

READ  Statek towarowy o napędzie żaglowym „wykazuje potencjał wiatru”

„To problem globalny” – powiedział.


Ten raport The Canadian Press został po raz pierwszy opublikowany 5 maja 2024 r.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *