Uderzenie promu towarowego Seaspan zażegnane po osiągnięciu porozumienia

Promy towarowe Seaspan przewożą około 50 procent ładunku na wyspę Vancouver, przewożąc wszystko, od artykułów spożywczych po materiały budowlane.

Krótkotrwały strajk, który groził zakłóceniem dostaw przez Seaspan Ferries na wyspę Vancouver, został odwołany po tym, jak firma i związkowcy osiągnęli wstępne porozumienie w sprawie nowego kontraktu.

Zakłócenie pracy trwało tylko kilka minut w piątek po południu, powiedział urzędnik Seaspan.

Umowa zapobiega przerwom w dostawach, które docierają na wyspę. Około 50 procent towarów konsumpcyjnych przybywających na wyspę jest dostarczanych przez Seaspan przez Duke Point w Nanaimo i Swartz Bay na półwyspie Saanich.

W piątek późnym rankiem wstrzymano rejsy, a kierowcy ciężarówek zawrócili. Po osiągnięciu wstępnego porozumienia, Sisban powiedział w oświadczeniu, zaplanowano wznowienie promów towarowych w piątek wieczorem i kontynuowanie ich przez weekend.

Seaspan spodziewa się, że w poniedziałek będzie w pełni operacyjny i powróci do pełnego rozkładu rejsów.

Szczegóły umowy nie zostały ujawnione. Sisban powiedział, że propozycja zostanie poddana pod głosowanie członkom związku.

Nie udało się skontaktować z rzecznikiem kanadyjskiego związku usług handlowych, który reprezentuje pracowników Seaspan.

Rozmowy rozpoczęły się w styczniu 2021 r. z udziałem mediatorów regionalnych.

Związek miał prawo do strajku w piątek o godzinie 15:00. Na swojej stronie internetowej krótko wcześniej ogłosiła strajk, co skłoniło Seaspan do anulowania usługi.

Układ zbiorowy między Guild i Seaspan przedłożony Radzie ds. Stosunków Pracy Kolumbii Brytyjskiej pokazuje, że ostatnia umowa obowiązywała przez siedem lat, od 1 października 2013 r. do 30 września 2020 r. 39-stronicowe porozumienie przewidywało roczne podwyżki płac o 2%.

Gdyby strajk się rozpoczął, Seaspan mógłby zostać ograniczony do 30 procent swojej pojemności, poinformowała w czwartek firma klientom. Ten poziom usług jest ustalany na podstawie podstawowego zlecenia serwisowego wydanego przez Radę ds. Stosunków Pracy Kolumbii Brytyjskiej.

READ  Rogers rozszerza usługi komórkowe wzdłuż Trail of Tears - BC News

Oznacza to, że Seaspan z siedzibą w North Vancouver będzie mógł obsługiwać jeden lot powrotny dziennie, jeden rejs z Tilbury w delcie do zatoki Schwartz Bay i jeden rejs powrotny dziennie z Tilbury do Duke Point, siedem dni w tygodniu. Może również obsługiwać jeden rejs w obie strony z Surrey do Duke Point sześć dni w tygodniu.

Brandon Peters z Ray Peters Trucking w Chemainus powiedział w czwartek, że strajk „dotknie nas wszystkich, to na pewno. Nawet jeśli wszyscy ze sobą konkurujemy. To będzie ogromne dla nas wszystkich. Więc tak, wpadamy w panikę i miejmy nadzieję, że tak. „Rozwiąż to natychmiast”.

Powiedział, że firma rodzinna wysyła na Seaspan około 40 przyczep dziennie, co stanowi około 90 procent działalności firmy.

Ray Peters Trucking przewozi wiele materiałów budowlanych, takich jak stal, drewno i cement.

W przypadku strajku Peters przewiduje, że BC Ferries nie będzie w stanie obsłużyć natężenia ruchu, który potrzebuje jej usług. BC Ferries niedawno odwołały niektóre rejsy z powodu braku personelu.

Nie jest jasne, jak BC Ferries zareagują na cios w Seaspan. W czwartek firma nie odpowiedziała komentarzem.

W Penta Transport Sp. W Nanaimo, Kendra Slawson, koordynatorka logistyki, była sfrustrowana, że ​​Seaspan nie powiadomił klientów w czwartek wczesnym rankiem, że mogą nastąpić przerwy w świadczeniu usług. Powiedziała, że ​​jest „trochę spanikowana”.

Slawson oczekuje, że podczas strajku promy Seaspan będą transportować artykuły spożywcze i paliwo, a nie inne przedmioty.

Powiedziała, że ​​Penta wydaje z Seaspanem prawie 2 miliony dolarów rocznie, wysyłając 20 lub więcej ładunków dziennie tam iz powrotem.

„To integralna część naszej działalności”.

Sloson powiedział, że przyczepy, które przewożą głównie materiały budowlane i inne rzeczy, takie jak baseny i wanny z hydromasażem, zmierzają na place budowy, gdzie czekają na nich załogi. Firma realizuje również projekt rurociągu Trans Mountain w Burnaby i SkyTrain.

READ  Największy rynek nieruchomości w Kanadzie odnotował nadpodaż mieszkańców: Stat Can

Sloson powiedziała, że ​​próbowała porozmawiać z kimś w Seaspan w czwartek, ale to nie zadziałało.

[email protected]

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *