Trudeau „zaniepokojony” chińskim układem okrętowym; Konserwatyści przysięgają to zakończyć

Stocznia China Merchants Industry otrzymała do 2024 r. zlecenie na budowę 200-metrowego statku dla Marine Atlantic.

Wen Bao / Reuters

Premier Justin Trudeau dystansuje liberalny rząd od wartego 100 milionów dolarów kontraktu, w ramach którego chińska państwowa stocznia zbuduje prom pasażerski dla Korony Federalnej, co Partia Konserwatywna obiecuje zerwać, jeśli zostanie wybrana.

The Globe and Mail poinformował w środę, że ogromna państwowa stocznia w Chinach buduje prom dla 1000 pasażerów, który zostanie wyczarterowany przez Marine Atlantic Inc, pomimo sprzeciwów kanadyjskiego przemysłu stoczniowego, podczas gdy dwóch Kanadyjczyków spędziło 990 dni w Chinach. Ofiary tego, co Ottawa nazywała „dyplomacją zakładników”.

Podczas swojej kampanii wyborczej w Vancouver Trudeau powiedział, że jest zdenerwowany transakcją, ale odmówił powiedzenia, czy jego rząd zrezygnuje z tej umowy.

Historia toczy się dalej pod reklamą

„Jesteśmy zaniepokojeni tą sytuacją” – powiedział Trudeau. Dodał, że jego celem jest kupienie rządu federalnego „w zgodzie z naszymi wartościami”.

Ale konserwatywny poseł Pierre Paul Hoss powiedział, że jego partia, kierowana przez Erin O’Toole, anuluje kontrakt.

„Jest to niedopuszczalne, a konserwatywny rząd natychmiast anuluje umowę i zapewni, że prom zostanie zbudowany w Kanadzie” – powiedział.

Marine Atlantic podpisała pod koniec lipca pięcioletni kontrakt o wartości 100 milionów dolarów na czarter promu szwedzkiej firmie Stena North Sea Ltd. Firma zleciła budowę 200-metrowego statku stoczni Jinling China Merchants Industry z dostawą w 2024 roku.

Państwowy chiński stoczniowiec skorzystał z możliwości dostarczenia promu do Korony, ponieważ Kanadyjczycy wciąż są uwięzieni

Rodziny Michaela Spavora i Michaela Kovriga maszerują „7000 kroków do wolności”, aby zażądać ich uwolnienia

Crown ma opcję zakupu statku od Stena North Sea po zakończeniu pięcioletniej umowy najmu. Prom będzie kursował między Nową Szkocją a Nową Fundlandią i Labradorem.

READ  Biden wspiera związki zawodowe Tesli i Toyoty oraz krytykuje Trumpa

Mocno wspierana CMI przejęła również inne kanadyjskie firmy. Stocznia Jinling należąca do CMI wygrała niedawno kontrakt o wartości 20 milionów dolarów na dostawę czterech barek o podwójnym kadłubie na Terytoriach Północno-Zachodnich.

Parlament oświadczył, że Chiny popełniły ludobójstwo na muzułmańskiej mniejszości ujgurskiej, a rząd federalny oskarżył Pekin o „dyplomację zakładników” poprzez uwięzienie Kanadyjczyków Michaela Spavora i Michaela Kovriga za to, co określił jako sfingowane oskarżenia o szpiegostwo.

Historia toczy się dalej pod reklamą

W tym roku rząd Trudeau powiedział, że zmienił swoje podejście do Chin w związku z bardziej asertywnym autorytaryzmem i przymusową dyplomacją Pekinu.

Marine Atlantic podlega Parlamentowi za pośrednictwem Sekretarza Transportu, który również mianuje członków rady dyrektorów Korony. Rzecznik ministra transportu Omar Al-Ghabra powiedział, że minister nie ma żadnej roli w zielonym oświetleniu kontraktu promowego. Minister nie zgodził się na kontrakt. Shane McCluskey, dyrektor ds. polityki w Al Ghubra, powiedział w oświadczeniu wysłanym pocztą elektroniczną…

Pan Trudeau próbował w środę obarczyć winą byłego konserwatywnego premiera Stephena Harpera, który opuścił urząd na ponad pięć lat, mówiąc, że jego poprzednik powinien był uczynić to wymogiem swojej Narodowej Strategii Budowy Okrętów 2010 dla firm Canadian Crown, aby kupował statki zbudowane w Kanadzie.

To denerwujące, gdy takie prace są wysyłane za granicę, lider bloku Quebec Yves Francois Blanchett powiedział na konferencji prasowej na deptaku Quebec City po drugiej stronie rzeki od stoczni Davies w Levis. Blok często argumentował, że Davy, jedna z trzech głównych stoczni kanadyjskich, została niesłusznie przeoczona w federalnych kontraktach na budowę statków.

„Ogólnie rzecz biorąc, gdy na terytorium znajdują się trzy stocznie – największa, najbardziej wydajna, najsłynniejsza i najgorsza na [the Quebec City region] „Zawsze krępujące jest odpuszczanie tych kontraktów za granicą” – powiedział Blanchett.

READ  Kyoto Animation wyemituje pamiątkowy film w trzecią rocznicę śmiercionośnego pożaru - Aktualności

Alex Vicefield, prezes i dyrektor generalny Inocea Group, która jest właścicielem stoczni Davie, powiedział, że nie ma powodu, aby budować prom pasażerski poza Kanadą.

Historia toczy się dalej pod reklamą

„W rzeczywistości konstrukcja tego wyrażenia byłaby prostsza niż wszystkie główne programy, które Davey wdrożył w ciągu ostatnich dziewięciu lat” – powiedział. „Oczywiście to samo dotyczy sandałów, które są bardzo podstawowymi konstrukcjami”.

Colin Cook, prezes Kanadyjskiej Federacji Przemysłu Morskiego i Budownictwa Okrętowego, powiedział The Globe w komentarzach opublikowanych w środę, że uważa, że ​​„bardzo trudno jest znieść” zgodę na kontrakt federalny, gdy Kovrig i Spavor zostali uwięzieni w Chinach. Spędzili 990 dni w chińskich więzieniach z oświetleniem 24 godziny na dobę.

Chiny zatrzymały pana Kovriga i pana Spavora w grudniu 2018 r., krótko po aresztowaniu w Kanadzie Meng Wanzhou, dyrektora finansowego Huawei Technologies Ltd., na podstawie amerykańskiego nakazu ekstradycji w związku z zarzutami oszustwa bankowego związanego z naruszeniem amerykańskich sankcji przeciwko Iranowi.

Cook zakwestionował również, czy konkurencyjny proces zakupu Marine Atlantic był uczciwy, ponieważ Stena North Sea może wykorzystać mocno dotowany chiński przemysł żeglugowy do obniżenia kosztów. Powiedział, że opłacalny sposób na budowę promu można było znaleźć w Kanadzie.

„Statki mogą być budowane wyłącznie przez kanadyjskie zakłady, przez kanadyjskich pracowników do kanadyjskiego użytku” – powiedział Cook. „Mamy know-how w zakresie projektowania. Mamy produkcję komponentów i mamy stocznie.”

Jedyną częścią promu, którą należałoby kupić poza Kanadą, byłyby silniki, chociaż Cook powiedział, że mogą pochodzić z USA, Europy i Japonii.

Historia toczy się dalej pod reklamą

Tara Ling, rzeczniczka Marine Atlantic, powiedziała, że ​​kontrakt promowy jest otwarty dla krajowych i międzynarodowych oferentów i jest nadzorowany przez niezależnego obserwatora wymiaru sprawiedliwości. Pani Ling powiedziała, że ​​fakt, że statek został zbudowany przez chiński konglomerat państwowy, nie miał wpływu na decyzję Korony.

READ  22 śmieszne świąteczne jedzenie zawodzi

„Własność stoczni wybranej przez Stenę nie była brana pod uwagę przy zakupie” – powiedziała pani Ling w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną.

CMI jest jedną z kilku chińskich firm państwowych, które w coraz większym stopniu dominują w światowym przemyśle żeglugowym. Chiny kontrolują drugą co do wielkości flotę towarową na świecie pod względem ton brutto i zbudowały ponad jedną trzecią statków na świecie.

Blanchett powiedział, że Kanada musi nadal handlować z Chinami, ale znaleźć sposób na pokazanie, że nie jest bezsilna – i że Trudeau tego nie zrobił.

Nie przestaniemy handlować z Chinami. Małe szczenię z Kanady nie skrzywdzi wielkiego niedźwiedzia w Chinach — nie zrobi”. „Z politycznego punktu widzenia Kanada musi udowodnić, że nie jest zbyt słaba w stosunku do chińskiego giganta, ale pan Trudeau okazał się całkowicie nieskuteczny w udowadnianiu tego. ”

Zgłoszone przez Campbella Clarka

Historia toczy się dalej pod reklamą

Dowiedz się, co dzieje się na korytarzach władzy dzięki nagłówkom i politycznym komentarzom wybranym przez redaktorów Globe (tylko subskrybenci). Zarejestruj się dziś.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *