Transakcja Volkswagena w Ottawie będzie kosztować 3 miliardy dolarów więcej niż wstępne szacunki: PBO

Transakcja Volkswagena w Ottawie będzie kosztować 3 miliardy dolarów więcej niż wstępne szacunki: PBO
Otwórz ten obraz w galerii:

Premier Justin Trudeau przybywa, aby ogłosić fabrykę akumulatorów do samochodów elektrycznych Volkswagena w Elgin County Railroad Museum w St. Thomas, Ontario, w piątek, 21 kwietnia 2023 r.Tara Walton/Kanadyjska prasa

Umowa rządu federalnego z Volkswagenem dotycząca budowy fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w południowym Ontario będzie kosztować 16,3 miliarda dolarów, czyli o około 3 miliardy więcej niż pierwotnie szacowano, ze względu na dodatkowe pieniądze potrzebne do zrównoważenia podatków, wynika z nowego raportu Biura Budżetowego Parlamentu.

Ottawa i Ontario ogłosiły w kwietniu umowę z Volkswagenem, aby zapewnić firmie federalne dotacje w wysokości 13,2 miliarda dolarów na wsparcie produkcji na budowę fabryki akumulatorów w St. Thomas w Ontario. Umowa obejmuje również 700 milionów dolarów od rządu federalnego na budowę elektrowni i 500 milionów dolarów od Ontario.

Jednak Parlamentarne Biuro Budżetowe opublikowało w środę analizę, z której wynika, że ​​wstępne szacunki nie obejmują 2,8 miliarda dolarów potrzebnych na zrekompensowanie podatków, które Volkswagen zapłaci od federalnych dotacji do produkcji. Raport mówi również, że całkowite wsparcie produkcji wyniesie tylko 12,8 miliarda dolarów, zgodnie z danymi opartymi na harmonogramie produkcji i kursach wymiany.

Chociaż rząd federalny nie ujawnił szczegółów umowy, PBO szacuje, że rząd będzie musiał zaoferować korektę podatkową „wyrównania po opodatkowaniu” oferowanego w ramach IRA prezydenta USA Joe Bidena, aby pozostać konkurencyjnym. Szacunkowe 16,3 miliarda dolarów będzie również zależeć od kursu wymiany, a także produkcji i sprzedaży z fabryki Volkswagena.

„To znaczna dotacja” – powiedział dziennikarzom rzecznik ds. budżetu parlamentarnego Yves Giraud, zauważając, że jest to sześciokrotność rocznego budżetu Federalnej Administracji ds. Środowiska i Zmian Klimatu.

Powiedział, że raport dotyczy tylko ekonomicznych i finansowych korzyści fazy budowy elektrowni, a nie jej eksploatacji, ponieważ wiele informacji rządowych, w tym roczna produkcja i dotacje, jest tajnych. „Ogranicza to naszą zdolność do oszacowania skutków ekonomicznych” – powiedział.

READ  Chiny ponownie gromadzą zapasy ropy, a to świetna wiadomość dla cen ropy

Powiedział, że raport uwzględnia powtarzany i publiczny cel rządu, jakim jest dopasowanie amerykańskiego wsparcia. W Stanach Zjednoczonych subsydia produkcyjne są udzielane w formie zwrotnych ulg podatkowych, ale w Kanadzie są to dotacje bezpośrednie i zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi podlegają opodatkowaniu na mocy ustawy o podatku dochodowym.

Według raportu wpływ ekonomiczny fazy budowy projektu jest „marginalny” i zwiększy realny PKB o 0,01 procent i stworzy 1400 miejsc pracy do końca 2027 roku. Ottawa powiedziała, że ​​zakład ostatecznie stworzy do 3000 bezpośrednich miejsc pracy i 30 000 miejsc pracy pośrednio, produkując do miliona samochodów elektrycznych rocznie.

Pan Gero powiedział, że faza budowy powinna generować wystarczające podatki, aby zrekompensować 700-milionową inwestycję Kanady w ramach Funduszu Innowacji Strategicznych i zrekompensować wkład rządu.

Minister finansów Chrystia Freeland powiedziała, że ​​nie przeczytała jeszcze raportu, ale powiedziała, że ​​federalne pieniądze się liczą.

„Chcę zapewnić Kanadyjczyków, że inwestycja Volkswagena miała miejsce przed budżetem. Jest w pełni uwzględniona w ramach finansowych, na których opiera się budżet, i jest w pełni rozliczona” – powiedziała dziennikarzom w Ottawie.

Raport nie odnosi się do wkładu Ontario w projekt w wysokości 500 milionów dolarów.

Ottawa i gigant motoryzacyjny Stellantis NV prowadzą obecnie negocjacje w sprawie przyszłości wartej 5 miliardów dolarów fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Windsor w Ontario, ponieważ firma prosi Kanadę o wyrównanie miliardów dotacji udzielonych w Stanach Zjednoczonych po wstrzymaniu budowy w zeszłym miesiącu.

Pan Giroux powiedział, że negocjacje ze Stellantisem trwają, ale kiedy będzie więcej jasności, jego biuro wyśle ​​prośbę o informacje do rządu federalnego i zaktualizuje analizę umowy z Volkswagenem.

Nie ma nic nowego do doniesienia o stanie negocjacji, Luanne Josselin, rzeczniczka Stellants, powiedziała w środę.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *