Stellantis mówi, że niektórym kanadyjskim pracownikom zostaną zaoferowane przejęcia

Stellantis mówi, że niektórym kanadyjskim pracownikom zostaną zaoferowane przejęcia

Stellantis nie ujawni, ile pakietów wykupu jest obecnie oferowanych pracownikom związkowym w Kanadzie, ale informacje mogą być w rękach pracowników już w przyszłym tygodniu.

Jak informowaliśmy w środę, producent samochodów powiedział, że zredukował liczbę pracowników, aby obniżyć koszty i zachować konkurencyjność, ponieważ branża dokonuje długiego i kosztownego przejścia na pojazdy elektryczne.

„W odpowiedzi na dzisiejszą, coraz bardziej konkurencyjną globalną sytuację rynkową i konieczną zmianę w kierunku elektryfikacji, Stellantis przeprowadza kompleksowy przegląd swojej działalności w Ameryce Północnej, aby poprawić wydajność, obniżyć koszty i chronić konkurencyjność naszych produktów, aby umożliwić bardziej strategiczne inwestycje wspierające naszą transformacji” — powiedziała rzeczniczka Stellantis Canada, LouAnn Gosselin.

„Te programy wolontariatu są oferowane jako wygodna opcja dla pracowników poszukujących nowych możliwości, przy jednoczesnym zachowaniu kluczowych ról, których firma potrzebuje, aby zachować przewagę konkurencyjną” — powiedział Joslin.

Stellantis zatrudnia 8 000 osób w zakładach montażowych w Windsor i Brampton.

Zjednoczona prezydent kraju Lana Payne odpowiedziała w czwartek, nazywając decyzję „jednostronną”.

„Stanowisko Unifor jest takie, że ta decyzja nie unieważnia zobowiązań, które firma podjęła, aby zainwestować w produkcję nowych pojazdów i akumulatorów w swoich kanadyjskich operacjach” – powiedział Payne w oświadczeniu dla CTV Windsor.

Stellantis i LG Energy Solution wspólnie zainwestują 5 miliardów dolarów w nową fabrykę akumulatorów do pojazdów elektrycznych NextStar Energy. Producent samochodów wyda również 3 miliardy dolarów na stworzenie centrum badawczo-rozwojowego oraz przezbrojenie zakładów montażowych Windsor i Brampton do produkcji samochodów elektrycznych. Wszystkie inwestycje są uzupełniane setkami milionów dolarów ze wszystkich szczebli władzy.

„Firma Unifor chce, aby Stellantis ściśle przestrzegała tych zobowiązań” — powiedział Payne.

Analitycy motoryzacyjni twierdzą, że jest to częściowo spowodowane słabą gospodarką, ale także nieuniknionym rozwojem zachodzącym w całym przemyśle samochodowym.

„To także kwestia przeznaczenia maksymalnego kapitału na przejście na elektryczną przyszłość” — powiedział Bernard Swicki, wiceprezes ds. mobilności i badań w Partnerstwie Regionalnym Detroit.

READ  Kanada straciła 200 000 miejsc pracy w styczniu, gdy firma Omicron mocno uderzyła

Świecki powiedział, że wszyscy producenci samochodów z „wielkiej trójki”, w tym Ford i General Motors, chcą nieco odchudzić się, aby pomóc w przejściu.

„To w pewnym sensie przekroczenie luki między obecną rzeczywistością, z którą mamy teraz do czynienia, a naszą elektryczną przyszłością” – powiedział Swiecki. „Jest pewien kosztowny proces, przez który trzeba przejść, aby upewnić się, że za dekadę lub dwie od teraz należy się do branży samochodów zelektryfikowanych”.

Świecki zauważa, że ​​zachodząca transformacja jest najbardziej znaczącą, jaka zaszła w branży motoryzacyjnej od jej powstania ponad sto lat temu.

„Jeśli teraz dużo zainwestujesz” – powiedział – „i pomożesz swojej firmie przyspieszyć przejście, w rzeczywistości pomoże ci to szybciej stać się bardziej rentownym, ponieważ rozłożysz te koszty na więcej jednostek”. „I to było naprawdę kluczem do uczynienia tej branży zrównoważoną i uczynienia jej produktów bardziej dostępnymi dla konsumentów 100 lat temu, kiedy powstały te firmy.

„Te same zasady ekonomiczne są stosowane do tego przejścia na elektryczność”.

Firma nie podała szczegółów pakietów godzinowych i odpraw płacowych.

Stellantis twierdzi, że informacje zostaną wysłane do uprawnionych pracowników w tygodniu rozpoczynającym się 1 maja 2023 r.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *