Bugles zniknęły z kanadyjskich sklepów, wysyłając fanów w poszukiwaniu słonej alternatywy

Bugles zniknęły z kanadyjskich sklepów, wysyłając fanów w poszukiwaniu słonej alternatywy

koszty utrzymania8:54Bogles ostatni post

Zniknięcie Bugles, składnika używanego do wielu świątecznych przepisów, skłoniło niektórych Kanadyjczyków do poszukiwania alternatyw dla pysznej, chrupiącej kukurydzianej przekąski.

Bugles są nadal sprzedawane w Stanach Zjednoczonych, ale zostały wycofane w Kanadzie od kilku miesięcy – to tylko jeden z nowszych produktów, których amerykańscy producenci żywności już tutaj nie sprzedają.

General Mills, amerykańska firma produkująca Bugles, nie odpowiedziała na telefony ani e-maile CBC, ale odpowiedziała na setki klientów na Twitterzemówiąc, że ma nadzieję, że Kanadyjczycy „znajdą smaczną alternatywę gdzie indziej”.

Tę alternatywę można znaleźć w alejce z przekąskami w lokalnym supermarkecie azjatyckim, według fanów Canadian Bugles na Reddit. to jest nazwane Kukurydza tungarska – Słona, chrupiąca mąka kukurydziana w kształcie rogu, przygotowywana przez House Foods w Japonii od lat 70-tych.

Wyglądem i smakiem kukurydza Tongari jest bardzo podobna do grabu, który nie jest już sprzedawany w Kanadzie. Japońska przekąska jest sprzedawana w wielu azjatyckich sklepach spożywczych w całym kraju. (Daniel Nierman/CBC)

W ciągu ostatnich kilku tygodni sklep umami w Lethbridge w stanie Alta codziennie odwiedzał klientów, aby odebrać „rog japoński” do wykorzystania w domowych przepisach na orzechy i śruby, mówi właścicielka Patricia Low.

– Została nam tylko jedna torba – powiedziała.

Ponieważ zapasy się kończyły, Lou zamówiła u swojego dostawcy w Vancouver więcej japońskich przekąsek kukurydzianych. Mówi, że miała „ostatnie sześć”.

Sklep Umami w Lethbridge, Alta.
Sklep umami w lethbridge w stanie Alta sprzedaje różne japońskie przekąski, w tym kukurydzę tongari. (Dostarczane przez sklep Umami)

Loch Willy poszedł szukać kukurydzy Tongari w czterech azjatyckich sklepach spożywczych w Saskatoon, ale były wyprzedane.

Radia CBC koszty utrzymania Znalazł torbę w Calgary i wysłał ją do niego, aby mógł przetestować rzekomy substytut Bugles wraz z oryginalnymi przekąskami. Willie miał w swoim posiadaniu trzy torby Puggles dzięki rodzicom snowbirdów, którzy przywieźli je w bagażu z Arizony.

Używa Willie Bugles do robienia nakrętek i śrub w każde Boże Narodzenie i mówi, że jego rodzinny przepis nie mógłby się bez niego ugotować.

„Mają ten charakterystyczny stożkowaty kształt, to nasadka na palec. Szczerze mówiąc, gdybyśmy dorastali i ich tam nie było, zauważylibyśmy to i pomyślelibyśmy:„ Dlaczego? Gdzie jest trąbka? „

Willie jest aborygeńskim artystą, doradcą i fanem Boggsa. (przesłane przez Loch Willy)

Kiedy Willy i jego córka Kiara rozerwali dwie różne kukurydziane przekąski, byli zaskoczeni, jak podobne były te dwa produkty.

READ  Wskazówki dotyczące oszczędzania paliwa: Kierowcy ostrzegają przed wysokimi grzywnami za praktykowanie popularnego sposobu oszczędzania paliwa

„Byłem sceptyczny, ale wow!” – powiedział Willie. „Myślę, że większość ludzi nie widzi różnicy”.

Po kilku degustacjach Willys doszedł do wniosku, że kukurydza Tongari była nieco „ostrzejsza” niż Bugles, ale miała podobną konsystencję. Ogólnie rzecz biorąc, „dobra alternatywa” dla wszelkich przepisów na nakrętki i śruby.

„Dzioborożce japońskie wyglądają, jakby miały uratować Boże Narodzenie” – powiedział Willie.

Buglis nie jest jedyną amerykańską przekąską, która opuściła Kanadę

W ciągu ostatnich pięciu lat Kanada straciła także inne amerykańskie produkty, takie jak m.in Skippy Masło OrzechoweSos do makaronu Ragu Winogrona i orzechy.

Bagel Bites, produkt Kraft Heinz, zniknął w zeszłym miesiącu wraz z Cosmic Brownies, Oatmeal Cream Pies i Swiss Rolls – całą linią pakowanych smakołyków Little Debbie, które są produkowane przez McKee Foods Corporation. W e-mailowym oświadczeniu rzecznik firmy powiedział CBC, że decyzja o „zaprzestaniu sprzedaży” cukierków Little Debbie nie została podjęta przez samą markę, ale przez jej kanadyjskiego dystrybutora.

Jeśli chodzi o dystrybucję, Kanada jest „bardzo drogim” miejscem do robienia interesów, mówi Jan Cornell, profesor marketingu w UBC Sauder School of Business. Jako duży, słabo zaludniony kraj, Cornell powiedział, że wysyłanie produktów z wybrzeża na wybrzeże jest dla firm kosztowne.

„I są wymagania, aby opakowania przetłumaczyć na język francuski i angielski. Zwiększa to koszt amerykańskich marek, więc czasami podejmuje się decyzję o zaprzestaniu produkcji tych produktów”.

Zbliżenie kukurydzy tongari po lewej pokazuje, jak japońska przekąska jest podobna do trąbek, czegoś często używanego w orzechach i śrubach – chrupiącej i słonej przekąsce, którą wielu Kanadyjczyków przygotowuje na święta. (Daniel Nierman / Loch Willy)

Rywalizacja w alejce z przekąskami

Innym powodem, dla którego Bugles mógł opuścić rynek kanadyjski, była silna konkurencja ze strony marek sklepowych, takich jak President’s Choice, Kirkland Signature i Great Value.

Według niej Raport roczny 2022większość produktów General Mills konkuruje z „produktami marek ogólnych i marek własnych, które są generalnie sprzedawane po niższych cenach” i sugeruje, że niepewność gospodarcza może skłonić niektórych konsumentów do kupowania większej liczby marek należących do sklepów.

READ  Złoto będzie prawdopodobnie warte 50 000 dolarów, gdy system monetarny powróci do standardu złota — John Butler

„W tych okolicznościach możemy zaobserwować spadek sprzedaży produktów o wyższej marży lub przesunięcie w naszym asortymencie produktów do ofert o niższej marży” – czytamy w raporcie.

Każdy większy sklep spożywczy w Kanadzie ma swoją własną markę, jeśli nie kilka. Rzecznik Sobeys powiedział, że firma co roku dodaje setki nowych produktów pod swoją marką Compliments. Zachodnio-kanadyjski sklep spożywczy Calgary Co-op wprowadził na rynek swoje marki sklepowe — Founders & Farmers oraz Cal & Gary’s — trzy lata temu i ma już ponad 1000 produktów na półkach.

Alejka z chipsami ziemniaczanymi w supermarkecie Calgary, 14 grudnia 2022 r.
Alejka z przekąskami w supermarkecie Calgary ma dużą sekcję poświęconą własnej marce „No Name”. (Daniel Nierman/CBC)

„W przeszłości marki własne były po prostu tanimi kopiami lub podróbkami znanej marki po niższej cenie, a może nawet niższej jakości” – powiedział Cornell. „Jednak tak już nie jest. Teraz marka własna może konkurować z markami krajowymi nawet z najwyższej półki, nawet jeśli chodzi o zaspokojenie niszowych segmentów konsumentów”.

W szczególności w alejce z przekąskami konsumenci znajdą szeroką gamę produktów sklepowych — od chipsów ziemniaczanych o niskiej zawartości soli i soli morskiej po bezglutenowe krakersy i wegańskie ciasteczka — i uzyskają miejsce do przechowywania produktów premium.

Cornell twierdzi, że jest to zamierzone i tylko jedna ze strategii kanadyjskich sklepów spożywczych, aby zachęcić kupujących do wybierania własnych marek zamiast marek takich jak Ruffles, Lays i Bugles.

Marki własne są zwykle tańsze, ponieważ sieci spożywcze mają ekonomię skali – realizują ogromne zamówienia do wszystkich swoich sklepów, co pozwala im negocjować niższe ceny z producentami wytwarzającymi ich produkty.

A ponieważ inflacja nadal rośnie, Kanadyjczycy coraz częściej zwracają się do marek sklepowych.

„Prawie każdy kupuje artykuły spożywcze marek własnych w pewnym momencie” – powiedział Brian Ettkin z Numerator Canada. Najnowsze dane firmy badawczej pokazują, że w porównaniu z 2021 rokiem sprzedaż artykułów spożywczych marek własnych w Kanadzie wzrosła w tym roku o cztery procent.

READ  Premie za przeprowadzkę i bezpłatny parking oferowane przez „zdesperowanych” właścicieli Wiktorii

Sięgaj po „zdrowe” przekąski.

Może być też tak, że Kanadyjczycy nie są już tacy weseli Czapka na palec nr 1 w Ameryce. Trąbki istnieją od lat 60. XX wieku, a Cornell mówi, że od tego czasu gusta się zmieniły.

„Jeśli chodzi o przekąski, to interesujący rynek, ponieważ nastąpiła zmiana popytu na zdrową, naturalną, mniej przetworzoną żywność. Czasami wiele z tych marek ma od 50 do 70 lat i wyraźnie nie spełnia nowych wymagania konsumentów, więc firmy i producenci mają możliwość całkowitego przeformułowania swoich produktów lub wycofania ich z niektórych rynków”.

Jan Cornell wykłada marketing i nauki behawioralne w Saud School of Business na Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej.
Jan Cornell, który studiuje marketing i nauki behawioralne w Saud School of Business na Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej, mówi, że popyt konsumentów przesuwa się w kierunku zdrowszych, mniej przetworzonych przekąsek. (przesłane przez UBC)

To nie pierwszy raz, kiedy Bugles został zatrzymany na północ od granicy. Stało się to w 2010 roku, a przekąska wróciła do Kanady rok później.

To daje fanom Bugles, takim jak Willy, nadzieję, ale w międzyczasie znajduje inne sposoby na zdobycie swojej słonej kukurydzianej przekąski. Czy to kupowanie worków z kukurydzą Tungari, czy jazda samochodem rodziców do Saskatchewan z Arizony.

„Już im powiedziałem:„ Jeśli nie chcecie jechać do domu, polecę i sprowadzę wasz samochód z powrotem. Ale napełnię go Bugles dla wszystkich. ”

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *