Stare linie RT w Scarborough można zastąpić priorytetowymi pasami dla autobusów. Oto, co musisz wiedzieć

Stare linie RT w Scarborough można zastąpić priorytetowymi pasami dla autobusów.  Oto, co musisz wiedzieć

Główny komitet miejski zatwierdził plan sfinalizowania tras autobusowych, które będą służyć użytkownikom Scarborough Transit, którzy obecnie wsiadają na linię lekkiej kolei RT, która łączy się z metrem Bloor-Danforth.

Pracownicy miasta Toronto zalecają szereg priorytetowych pasów dla autobusów na wielu trasach i dodają kilka zmian na skrzyżowaniach.

Jednak TTCriders – grupa, która dobrze wypowiada się o użytkownikach transportu publicznego w mieście – stwierdziła, że ​​miasto nie robi wystarczająco dużo, aby przekształcić istniejącą trasę RT w linię wyłącznie autobusową.

Zwolennicy chcą specjalnej trasy autobusowej na trasie, którą teraz jeździ SRT, oddzielonej od zwykłego ruchu ulicznego. Rzeczniczka grupy, Sheilagh Bizzy Allen, mówi, że skróciłoby to dojazdy o 10 minut w jedną stronę.

Powiedziała, że ​​jeśli tego nie zrobi, mieszkańcy Scarborough będą musieli stawić czoła dłuższym czasom dojazdu do czasu otwarcia Scarborough Tube Extension.

„Jeśli nie ma planu przyznania im pierwszeństwa, utkną w korkach” – powiedziała o autobusach.

Miejski komitet wykonawczy głosował za zatwierdzeniem pasów, ale prosi również hrabstwo o zapłacenie 2,9 miliona dolarów za ukończenie prac projektowych na trasie autobusowej, która będzie przebiegać przez trasę SRT.

Raport trafi do rady miasta w przyszłym tygodniu.

dlaczego to ma znaczenie

Jest to główny korytarz tranzytowy dla 35 000 osób, które codziennie jeżdżą SRT. Ale starzejąca się linia zbliża się do końca swojej oczekiwanej żywotności pomimo lat napraw, aby utrzymać ją w ruchu. Zamknie się jesienią tego roku.

Przedłużenie metra w Scarborough ostatecznie zastąpi linię, ale zostanie otwarte co najmniej do 2030 roku.

Tymczasem miasto wyda 7,35 miliona dolarów na koszty kapitałowe na budowę pasów, które będą obsługiwać do 70 autobusów na godzinę wzdłuż trasy. Priorytetowe pasy dla autobusów będą kursować na Kennedy Road, Ellesmere Road, Midland Street i Eglinton Avenue East, zaprojektowane jako „jednokierunkowa pętla” między stacją Kennedy Station a stacją Scarborough Town Centre.

Proponowane trasy dla autobusów, które zastąpią Scarborough RT od przyszłego roku. Grupa TTCriders naciska na Opcję 1, która obejmuje dedykowaną trasę autobusową wzdłuż istniejącej linii kolejowej. (TTCriders)

Zain Khurram, szef transportu publicznego w Toronto Youth Council, dojeżdża do pracy SRT. Powiedział, że pasażerowie tranzytowi w Scarborough martwią się, że ich podróże TTC zostaną wydłużone.

READ  Tysiące pisarzy wzywa AI do zaprzestania korzystania z pracy bez pozwolenia | technologia

„Mieszkańcy Scarborough mają już jeden z najdłuższych dojazdów do pracy w mieście” – powiedział. – I wiesz, to nie pomoże, to potrwa dłużej.

Plan ten może również stać się kwestią wyboru burmistrza w drodze.

Zwycięstwo w Scarborough może być czynnikiem różnicującym dla wielu kandydatów, z których wielu, w tym Mitzie Hunter, ma bazę wsparcia na wschodnim krańcu miasta.

tło

W lutym 2021 r. Rada TTC poprosiła pracowników o przygotowanie tymczasowego planu obsługi autobusów na tym obszarze do czasu ukończenia metra Scarborough. Do zarządu wrócili w kwietniu 2022 roku z propozycją zainstalowania pasów dla autobusów z pierwszeństwem przejazdu.

Rada Dyrektorów TTC zgodziła się na konwersję niektórych istniejących pasów SRT między stacjami Ellesmere i Kennedy w celu stworzenia „dedykowanej trasy autobusowej”. Plany te są jednak uzależnione od dostępności środków finansowych.

Rysunek pasa autobusowego.
Widok tego, jak mogłoby wyglądać wyznaczone pierwszeństwo przejazdu dla autobusów na wycofanej z eksploatacji linii Scarborough RT. TTCriders twierdzi, że użytkownik transportu publicznego chce, aby trasa autobusu obejmowała ścieżki rowerowe i tereny zielone. (TTCriders)

istnienie. Jamaal Myers, który reprezentuje Scarborough North, Ward 23, powiedział, że plan jest kolejnym rozczarowaniem dla osób dojeżdżających tranzytem na East Endzie.

„Jest to niestety spójna historia, jeśli chodzi o przekraczanie granicy w Scarborough, że zawsze nam się nie udaje” – powiedział.

Myers powiedział, że chce, aby rada miasta znalazła sposób na zainwestowanie w dedykowany pas dla autobusów.

„Kiedy chcą patrolować metro, znajdujemy pieniądze” – powiedział. „Kiedy chcemy zorganizować mistrzostwa świata, znajdujemy pieniądze. Dlaczego więc nie znaleźć pieniędzy dla ludzi mieszkających w tym mieście, którzy potrzebują sposobu na dojazd do pracy?”

Co wtedy

Komitet Wykonawczy Miasta będzie głosował nad planem na posiedzeniu we wtorek.

W tej komisji jest trzech członków Rady Scarborough: Paul Ainslie, Gary Crawford i Jennifer McElvey. Każdy członek rady może być obecny i przemawiać na posiedzeniu komisji, ale nie może otrzymać głosu.

Crawford bronił planu i poprosił o cierpliwość, ponieważ miasto pracuje nad jego wdrożeniem i ulepszeniem w nadchodzących miesiącach. Uważa, że ​​w niektórych przypadkach może to sprawić, że jazda będzie krótsza niż obecna jazda SRT.

READ  Nie ma miejsca na nienawiść: 21 października

„To dobry plan i dowiemy się, jak to będzie wyglądać, gdy dojdziemy do tej daty” — powiedział o zamknięciu Fall SRT.

Scarborough RT zostanie wycofany z eksploatacji jesienią 2023 roku.

Oto podstawowe informacje TTC o Linia.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *