Słaba gospodarka wisi nad sezonem zakupów świątecznych, gdy konsumenci szukają wartości: Detaliści – wiadomości biznesowe

Słaba gospodarka wisi nad sezonem zakupów świątecznych, gdy konsumenci szukają wartości: Detaliści – wiadomości biznesowe

Święty Mikołaj słyszy świąteczne życzenia od dzieci w centrach handlowych ozdobionych świątecznymi hasłami, sklepy są wypełnione ajerkoniakiem i piernikami, a seria kampanii marketingowych obiecuje idealny prezent za jednym machnięciem karty kredytowej.

Jednak wśród typowych niespodzianek, które niosą ze sobą święta, znajdują się nowe czynniki, które mogą wstrząsnąć najbardziej pracowitym sezonem zakupowym w roku: inflacja i wyższe stopy procentowe nałożone przez Bank Kanady, aby z nią walczyć.

Połączone naciski, obejmujące znaczny wzrost cen w ciągu ostatnich kilku lat i stopy procentowe na poziomie 5 procent, grożą wpływem na skłonność kupujących do wydawania pieniędzy, a tym samym na zyski sprzedawców detalicznych.

„Sezon zakupów świątecznych będzie bardzo trudny dla sprzedawców detalicznych ze względu na niepokój konsumentów” – powiedział Kostya Polyakov, krajowy lider branży konsumenckiej i detalicznej w KPMG w Kanadzie.

„Konsument ma wrażenie, że wszystko jest drogie i że nie ma wystarczającej ilości pieniędzy na nieuznaniowe wydatki”.

Ankieta internetowa przeprowadzona przez firmę konsultingową KPMG między 20 października a 2 listopada wykazała, że ​​83 procent z 1507 ankietowanych Kanadyjczyków bardziej niż w zeszłym roku podchodzi do tego, na co wydaje pieniądze.

Siedemdziesiąt procent ankietowanych stwierdziło, że nie planuje wydawać tak dużo na przedmioty uznaniowe – podróże, odzież, elektronikę, rozrywkę, zabawki i restauracje – jak miało to miejsce w poprzednich latach, a 66 procent stwierdziło, że planuje wydawać tylko na niezbędne przedmioty, takie jak artykuły spożywcze, produkty higieny osobistej i recepty w tym roku.

Termin zakupów zostanie określony po znalezieniu ofert, powiedział Poliakow.

„Konsumenci będą czekać, aż uznają, że jest to najniższa cena w historii w tym sezonie” – powiedział.

Nick Morella, wiceprezes ds. merchandisingu i łańcucha dostaw w Toys „R” Us Canada, powiedział, że klienci giganta zabawek coraz częściej myślą o wartości i dokonują selektywnych zakupów.

READ  Hyundai podniesie stawkę godzinową w Stanach Zjednoczonych o 25% do 2028 roku po porozumieniu z UAW

„Zdecydowanie częściej słyszymy stwierdzenia: „Pozwól mi zawrzeć umowę, wrócę do domu, jeszcze raz pomyślę o budżecie, a potem może, jeśli będzie coś innego, co będzie świetną ofertą, wrócę i kupię” umowę” – powiedział.

Dodał, że część bardziej świadomych budżetu klientów sieci zakończyła większość świątecznych zakupów we wrześniu lub październiku.

Inną grupę przyciąga, gdy widzi, że sprzedawca oferuje świetną ofertę i oczekuje się, że ta druga grupa dokona zakupów pod wpływem impulsu w ciągu ostatnich 10 dni przed Bożym Narodzeniem.

Deloitte spodziewa się, że w okresie świątecznym przeciętny kanadyjski kupujący wyda w tym roku 1347 dolarów, co oznacza spadek o 11 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przypisała ten spadek niechęci kupujących do marnowania pieniędzy i zwiększonemu myśleniu o zakupach.

Czterdzieści osiem procent z ponad 1000 ankietowanych Kanadyjczyków planowało kupować tylko to, czego potrzebowała ich rodzina. 71 procent będzie szukać artykułów na wyprzedaży, a 29 procent będzie szukać tańszych sprzedawców detalicznych, do których będzie mógł się zwrócić.

Morella stwierdziła, że ​​podczas gdy kupujący zazwyczaj doświadczają sytuacji „uczty lub głodu” w związku z najgorętszą zabawką tego roku i chociaż problemy w łańcuchu dostaw utrudniały zapasy w przeszłości, „ten niedobór już nie istnieje”.

Podaż jednej z najpopularniejszych zabawek w tym roku — Bitzee, cyfrowego zwierzaka wyprodukowanego przez Spin Master Corp. — jest „bardzo duża” – stwierdził.

Łagodzenie problemów związanych z łańcuchem dostaw i koncentrowanie się na wartości jest podobnie widoczne na rynku luksusowym, powiedziała Carolyn Wright, starszy wiceprezes ds. produktu w Holt Renfrew.

„(Kanadyjscy konsumenci) będą w tym sezonie świątecznym bardziej ostrożni, biorąc pod uwagę klimat gospodarczy” – powiedziała.

„Oczekujemy jednak, że dokonają przemyślanych, świadomych celów i wartości wyborów”.

Wright stwierdza, że ​​wielu klientów szuka prezentów, które są na tyle wyjątkowe, że firma często opisuje je jako doświadczenie, które można kupić. Czasami oznacza to szansę na wypicie w sklepie koktajlu z właścicielem dużej marki lub zdobycie książki z autografem jej słynnego autora.

READ  Cruise Line błędnie pobiera od pary prawie 100 000 USD za obiad

W rozmowie telefonicznej dotyczącej wyników finansowych przeprowadzonej na początku listopada dyrektorzy Spin Master, producenta zabawek z Toronto, stojącego za firmami Paw Patrol, Bakugan i Hatchimals, oświadczyli, że spodziewają się, że konsumenci będą robić zakupy bardzo późno w sezonie. Zauważyli, że październikowa sprzedaż w sklepach w całej branży była „rozczarowująca” i „znacznie niższa od planów sprzedawców detalicznych”.

W Walmart dyrektor finansowy John Rennie powiedział analitykom w rozmowie o wynikach, że do listopada sprzedaż wzrosła wraz z ustąpieniem „niesezonowej” pogody.

Uznał jednak, że trendy sprzedaży pojawiające się w trakcie sezonu są „nieco nierówne”, co daje firmie „powód, aby myśleć o konsumentach z nieco większą ostrożnością”.

Wydaje się, że to myślenie jest wpisane w świąteczną strategię Costco Wholesale Corp.

Costco planuje wprowadzić kilka nowych zabawek na ostatnie dwa tygodnie przed Bożym Narodzeniem, powiedział analitykom dyrektor finansowy Richard Galanti podczas ostatniej rozmowy finansowej firmy.

„Jeśli się nie sprzeda, nie będziemy ryzykować konieczności nadmiernego promowania marki, ponieważ nie jest wyjątkowy tylko na Boże Narodzenie”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *