Samochody elektryczne napotykają przeszkody, ponieważ federalni próbują zwiększyć sprzedaż

Samochody elektryczne napotykają przeszkody, ponieważ federalni próbują zwiększyć sprzedaż

Pierwszy kanadyjski plan redukcji emisji zostanie wprowadzony w Izbie Gmin za dwa tygodnie. Ale odpowiedzialny minister mówi, że nie będzie zawierał szczegółów, w jaki sposób osiągnąć cele rządu federalnego dotyczące sprzedaży samochodów i ciężarówek o zerowej emisji w ciągu następnej dekady.

Plan federalny zakłada, że ​​do 2030 r. połowa wszystkich nowych samochodów sprzedawanych w tym kraju będzie bezemisyjna. Pięć lat po tej dacie wszystkie nowe samochody sprzedawane muszą być bezemisyjne.

Sekretarz ds. środowiska Stephen Gelbolt powiedział, że chociaż cel krajowego mandatu sprzedaży jest jasny, nadal konsultuje się z sektorem samochodowym w sprawie najlepszego sposobu jego osiągnięcia.

„Nie jesteśmy jeszcze pewni, jak dokładnie tam dotrzemy i jak rozwinie się w ciągu najbliższego roku z branżą i innymi interesariuszami. Ale cele są jasne” – powiedział w wywiadzie nadanym na dom Koniec tego tygodnia.

Samochody elektryczne stanowią obecnie mniej niż pięć procent sprzedaży nowych samochodów w Kanadzie, chociaż badania wskazują, że około jedna trzecia nabywców nowych samochodów jest zainteresowana pojazdami o zerowej emisji, powiedziała Zoe Long, badaczka z Simon’s Sustainable Transportation Research Team. Uniwersytet Frasera.

26:21Co trzeba zrobić, aby przerobić Kanadyjczyków na elektryczne samochody osobowe?

Czy rekordowe ceny gazu przyspieszą nacisk rządu federalnego na samochody elektryczne? Właściciele pojazdów elektrycznych, eksperci ds. zrównoważonego rozwoju i federalny minister środowiska Stephen Gelbolt dołączają do dyskusji Chrisa Halla. 26:21

Wstrząs i niedobór kleju

Ale tych związków brakuje. Kolejki są długie. Ceny są często zbyt wysokie dla wielu kupujących – chociaż rząd federalny oferuje zachęty do zakupu w wysokości do 5000 USD, a niektóre prowincje, zwłaszcza Kolumbia Brytyjska, oferują podobne oferty.

„Jeśli udasz się do dealera, na działce może nie być nawet samochodu elektrycznego, który można by przetestować” – powiedział Long. dom.

„Większość samochodów elektrycznych sprzedawanych w tej chwili jest zwykle mniejsza, ale wiemy, że 80 procent kupujących chce SUV-a lub pickupa. Po prostu nie ma wystarczającej ilości odpowiednich rodzajów samochodów elektrycznych. spełniać wymagania konsumentów.

READ  Nierówności pogłębiają się w miarę powiększania się luki majątkowej do najwyższego poziomu od 2015 r.: raport TD Bank

Long powiedział, że rząd federalny musi ustanowić krajowe cele sprzedaży pojazdów elektrycznych, aby zapewnić, że producenci samochodów dokonają zmiany.

Ale przedstawienie to tylko część wyzwania. Koszt i brak stacji ładowania w wielu częściach kraju to inne rzeczy.

John Page mieszka w Fort Francis, mieście w północno-zachodnim Ontario na granicy Kanady i Stanów Zjednoczonych. Powiedział, że rozważa użycie elektryczności, kiedy on i jego żona kupili nowy samochód pod koniec zeszłego roku, ale byli opóźnieni ze względu na ograniczony zasięg tych pojazdów w porównaniu z samochodami benzynowymi.

„Naprawdę, to tylko strach przed niezawodnością, jeśli chodzi o akumulatory na taką odległość” – powiedział. „I jesteśmy dosłownie w szczerym polu, jak tylko wyjdziemy z Fort Francis”.

ambitny cel

Wszystkie te wyzwania utrudnią rządowi osiągnięcie celów związanych ze sprzedażą pojazdów o zerowej emisji, powiedział Greg Polzer, profesor w Szkole Środowiska i Zrównoważonego Uniwersytetu w Saskatchewan.

„Ale to wciąż ambitny cel, który warto podejść tak blisko, jak to tylko możliwe” – powiedział.

powód? Transport jest drugim największym emitentem gazów cieplarnianych w Kanadzie, a samochody i lekkie ciężarówki odpowiadają za połowę tych emisji.

Poelzer jest właścicielem samochodu elektrycznego i SUV-a na gaz. Ponieważ ceny benzyny w większości krajów kanadyjskich rosną o 2 dolary za litr, jego ulubiony samochód to taki, który, jak twierdzi, kosztuje równowartość 30 centów za litr.

Marc Garneau, ówczesny minister transportu, ma możliwość zrobienia zdjęcia na nowej stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Ottawie w środę, 1 maja 2019 r. (Shawn Kilpatrick/The Canadian Press)

Guilbeault powiedział, że rozumie wyzwania.

Minister przyznaje, że samochody elektryczne lepiej nadają się do poruszania się po mieście niż po całym kraju, mimo że obiecają dodać dziesiątki tysięcy stacji ładowania.

Jeśli chodzi o koszty, powiedział, że Ottawa przeznacza setki milionów dolarów na pomoc sektorowi motoryzacyjnemu w przejściu na pojazdy o zerowej emisji.

Twierdził również, że obecna różnica cen między pojazdami na gaz i pojazdami o zerowej emisji zmniejszy się w ciągu najbliższych pięciu lat, a koszty utrzymania i tankowania pojazdu elektrycznego będą znacznie niższe.

READ  Dane Google ujawniają ulubioną kuchnię międzynarodową Kanady - Canada News

„Dlatego tak duży nacisk kładzie się na stacje szybkiego ładowania. Możesz naładować 80 procent swojego samochodu w około 20 minut za około 8 USD. Nie wiem, ilu ludzi… którzy mogą uzyskać około 80 procent zniżki na samochód pełen benzyna za osiem dolarów.”

Brakuje miejsc na dostawę

Brian Kingston jest dyrektorem generalnym Kanadyjskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów. Powiedział, że brak stacji ładowania jest największą przeszkodą do pokonania, jeśli Kanada ma mieć jakąkolwiek szansę na osiągnięcie celu, jakim jest zrównoważenie przez pojazdy elektryczne całej sprzedaży nowych samochodów do 2035 roku.

„W tej chwili rząd federalny zobowiązał się do budowy 50 000 stacji ładowania, ale to długa droga, daleka od tego, co jest potrzebne do osiągnięcia celu na 2035 r. Szacujemy, że do spełnienia potrzebnych będzie około czterech milionów publicznych stacji ładowania i gniazd ładowania. celów wyznaczonych przez rząd. I to jest przeszkoda. główna i [there is] Dużo pracy do wykonania”.

Po powrocie do Fort Frances Jon Begg wciąż nie jest przekonany, czy samochód elektryczny jest dla niego realną opcją.

Kobieta przygotowuje się do podłączenia swojego elektrycznego samochodu w Markham w Ontario w środę 15 kwietnia 2020 r. (Frank Jean/The Canadian Press)

„Nadal uważam, że w tym kraju jest wiele osób, w tym ja i moja rodzina – nie stać nas na 40 lub 50 000 dolarów na samochód” – powiedział.

„Kupiliśmy nowy, wydajny gaz [vehicle] To daje 42 mile za galon i za połowę ceny, jaką płaciliśmy za elektryczność. Wiem, że jest okres, w którym naliczane są odsetki. Jest to długoterminowa wypłata, ale nie wiem, czy jest wystarczająco dużo ludzi, których stać na długoterminowe oczekiwanie”.

Czas jest również w umyśle Guilbeault.

Powiedział, że rząd nie zdecydował, czy wprowadzić ustawodawstwo, aby osiągnąć cele dotyczące pojazdów elektrycznych – co wymaga czasu, aby przejść przez Parlament – ​​czy zrobić to w drodze regulacji.

READ  Czy Kolumbia Brytyjska powinna regulować ceny benzyny? - głosować

Poelzer z University of Saskatchewan powiedział, że nie jest pewien, czy Guilbeault może osiągnąć cele. Powiedział, że obawia się, że jeśli rząd osiągnie cel, odpływ z sieci elektrycznej Kanady znacznie przekroczy jej przepustowość.

Co dodaje jeszcze jeden wstrząs na drodze do polityki Kanady w zakresie pojazdów o zerowej emisji.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *