Rotterdam może rozebrać historyczny most za 637 mln dolarów superjacht powiązany z Jeffem Bezos

Transkrypcja historii

Rotterdam może częściowo rozebrać historyczny most, by zrobić miejsce dla ogromnego jachtu, który podobno należy do miliardera Jeffa Bezosa.

Holenderskie miasto rozważa wniosek regionalnej firmy stoczniowej o usunięcie środkowej części stuletniego mostu Koningshaven – znanego miejscowym jako De Hef – w celu oczyszczenia przejścia dla superjachtu powiązanego z założycielem Amazona.

Tylko w ten sposób łódź, która powstaje w stoczni Oceanco w pobliskim mieście Alblasserdam, może dostać się na morze.

„Dość wielu ludzi jest z tego powodu wściekłych” – Coun. Stephan Leewis powiedział Zdarza się gospodarz Carol Off. „Naprawdę wydaje się, że istnieje inny zestaw zasad dla ludzi takich jak pan Bezos”.

Pomnik narodowy

De Hef, wybudowany w 1927 roku, był pierwszym mostem kolejowym w mieście. Został wycofany z eksploatacji w połowie lat 90. i zastąpiony tunelem. Protesty społeczne uchroniły go przed rozbiórką, a ostatecznie został uznany za pomnik narodowy i przeszedł trzyletni proces renowacji, który zakończył się w 2017 roku.

Środkowa część mostu może być podniesiona, aby umożliwić przepłynięcie pod nią statków, ale najwyraźniej nie jest wystarczająco wysoka, aby pomieścić 40-metrowe maszty superjachtu.

Leewis nazwał De Hef „jednym z [the] wielkie zabytki, jakie mamy w mieście” i mówi, że należy je chronić.

De Hef został zlikwidowany w połowie lat 90., a później ogłoszony pomnikiem narodowym. (Piroschka Van De Wouw/Reuters)

Na początku tego tygodnia urzędnicy z Rotterdamu powiedzieli dziennikarzom, że miasto zatwierdziło plan Oceanco dotyczący demontażu mostu, wywołując sprzeciw wśród niektórych lokalnych mieszkańców i prawodawców.

Ale w czwartek wieczorem miasto wycofało się z tego oświadczenia i stwierdziło, że taki plan nie został jeszcze zatwierdzony.

W oświadczeniu wysłanym e-mailem do Zdarza się W piątek rzecznik miasta Netty Kros powiedział, że stocznia musi oficjalnie wystąpić o pozwolenie na rozpoczęcie gry.

– Po złożeniu wniosku o pozwolenie zostanie on oceniony pod wieloma względami – powiedział Kros.

READ  BC Ferries odwołuje wszystkie rejsy między Discovery Islands

„Rozważone zostaną różne aspekty, takie jak znaczenie gospodarcze (tj. miejsca pracy stworzone przez budowę tego statku), możliwe uciążliwości dla środowiska, konsekwencje finansowe (wszystkie koszty poniesie wnioskodawca) oraz ryzyko, które może wpłynąć na zachowanie pomnik.”

Połączenie Bezosa

Kros twierdzi, że mieszkańcy nie musieliby płacić ani grosza za projekt, ponieważ „wnioskodawca” byłby odpowiedzialny za opłacenie rachunku. Ale rzecznik miasta nie wyjaśnił, czy chodzi o właściciela jachtu, firmę stoczniową, czy też jedno i drugie.

Ani Kros, ani Oceanco nie ujawnią, kto jest właścicielem ogromnego niedokończonego jachtu, znanego jako Y721.

Ale według Aktualności Bloomberga oraz Holenderski nadawca Rijnmondjest budowany dla założyciela Amazona i prezesa wykonawczego Jeffa Bezosa, jednego z najbogatszych ludzi na świecie.

Zdjęcia lotnicze dużego jachtu Y721 w holenderskiej stoczni. (Holenderski jachting/Reuters)

Bloomberg szacuje, że łódź będzie miała 127 metrów długości i będzie kosztować 500 milionów dolarów (637 417 500 dolarów).

„Wygląda jak zwykły jacht, ale po podaniu sterydów” – powiedział Leewis.

Ani Bezos, ani Amazon nie odpowiedzieli na prośbę o komentarz.

Mieszkańcy podzieleni

Zwolennicy planu twierdzą, że budowa statku i inne podobne przynoszą miejsca pracy w kraju.

„To tworzy pracę. Widzę tylko zalety” – powiedziała agencji Associated Press mieszkanka Rotterdamu Ria van den Vousten. „Jeśli jest opłacany i wszyscy zarabiają, nie narzekaj. Nie mów, ale działaj, jak mówimy w Rotterdamie”.

Ale nie każdy widzi oko w oko. Rezydent Matthias Van Der Wilt powiedział Reuterowi, że demontaż mostu byłby „głupie”.

„Im więcej masz pieniędzy, tym więcej masz władzy, nawet jeśli jest to sprzeczne z zasadami miasta” – powiedział Van Der Wilt.

Tymczasem Leewis mówi, że martwi się ustanowieniem precedensu. Mówi, że jego partia oficjalnie odmówi zezwolenia miastu podczas spotkania rady w przyszłym tygodniu.

READ  Genesis przedstawia w pełni elektryczny crossover GV60

„Jeśli pan Bezos ma ten statek, to prawdopodobnie inny miliarder będzie chciał mieć inny statek, trochę większy od tego statku. Czy zamierzamy demontować ten most co pół roku?” powiedział.


Napisane przez Sheenę Goodyear z aktami z Reuters i The Associated Press. Wywiad ze Stephanem Leewisem wyprodukowany przez Chrisa Harborda.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *