Rosyjski tankowiec trafiony sankcjami USA zmierza do Malezji

KUALA LUMPUR (Reuters) – Statek pływający pod rosyjską banderą objęty sankcjami USA i podejrzewany o przewożenie irańskiej ropy do Malezji, ukazały się w poniedziałek dane dotyczące żeglugi w związku z wzmożoną kontrolą firm powiązanych z Moskwą po inwazji na Ukrainę.

Linda, tankowiec zidentyfikowany w dokumencie Departamentu Skarbu USA szczegółowo opisującym sankcje wobec Rosji, znajdował się na Oceanie Indyjskim i oczekuje się, że w niedzielę przybędzie do portu Sungai Linggi na zachodnim wybrzeżu Malezji, zgodnie z danymi z serwisu śledzenia statków MarineTraffic .com.

Nie było od razu jasne, czy władze w Malezji planują zezwolić statkowi na dokowanie. Departament Marynarki Wojennej i Departament Stanu nie odpowiedział na prośby o komentarz.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Mapa pokazująca ostatnią lokalizację rosyjskiego tankowca „Linda” przed wyłączeniem jego systemu AIS

Grupa United Against a Nuclear Iran, która monitoruje ruch tankowców związanych z Iranem poprzez śledzenie statków i satelitów, powiedziała, że ​​Linda przewoziła irańską ropę przetransportowaną z innego statku na morzu 30 stycznia.

Claire Jungmann, szefowa sztabu firmy, powiedziała Reuterowi, powołując się na dane satelitarne, że statek załadował ropę naftową z irańskiego portu 10 dni przed dokonaniem transferu do Lindy.

Reuters nie mógł samodzielnie zweryfikować informacji.

Jongman powiedział, że miejsce przeznaczenia ropy nie jest znane, ale może zostać przetransportowany na inny statek na wodach Malezji lub Singapuru.

Według USA Linda należy do PSB Leasing, jednostki rosyjskiego pożyczkodawcy Promsvyazbanku, która również została dotknięta międzynarodowymi sankcjami.

W oświadczeniu wysłanym do Reuters Promsfaizbank powiedział, że PSB Leasing nie jest właścicielem Lindy, dodając, że właściciel statku wymienił statek w kwietniu 2021 r. Bank nie powiedział, kto był właścicielem.

W sobotę władze francuskie przejęły kolejny statek, Baltic Leader, który według nich należał do PSB Leasing.

Podobnie Promsvyazbank zaprzeczył, jakoby jego spółka zależna była właścicielem statku. Czytaj więcej

(Sprawozdanie Rosanna Latif) Montaż: Martin Petty, Tomasz Janowski i Richard Boleyn

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *