Recenzja: Jak zagłosuję w tym roku na najlepszy samochód na świecie po przetestowaniu dziesiątek nowych samochodów

Recenzja: Jak zagłosuję w tym roku na najlepszy samochód na świecie po przetestowaniu dziesiątek nowych samochodów

Hyundai Ioniq 6 2023, jeden z samochodów, które Mark Richardson przetestował pod kątem nagród World Car of the Year.Mark Richardson/The Globe and Mail

Angeles Crest Highway wije się i skręca przez góry na północny wschód od Los Angeles. To chwiejna droga prowadząca pod wzgórza narciarskie i przez kilka dni każdego roku jest to nieoficjalna droga testowa dla nagród World Car of the Year. To jest powód, dla którego tu jestem.

Około 100 dziennikarzy motoryzacyjnych na całym świecie ocenia pojazdy, aby wyłonić zwycięzcę — jestem jednym z trzech Kanadyjczyków. Jeździmy przez cały rok, ale kalifornijskie jazdy próbne są okazją do przyjrzenia się różnym pojazdom przeznaczonym na rynek północnoamerykański, jeżdżącym tyłem po tej samej twardej drodze: jakimś mieście, jakiejś autostradzie i Angeles Crest.

W tym roku rywalizuje 78 pojazdów, wszystkie z Porsche 911 GT3 RS Do kompaktowego samochodu elektrycznego Ora Funky Cat. Ostateczny termin głosowania upływa pod koniec stycznia, kiedy zostaną zawężone do krótkiej listy w każdej z pięciu kategorii, przed dalszą oceną, a następnie ostateczną zapowiedzią na wiosennym salonie samochodowym w Nowym Jorku.

Ale najpierw mam kilka samochodów, którymi muszę pojechać w góry Kalifornii.

Samochody są oceniane na podstawie ośmiu kryteriów, w tym wartości, bezpieczeństwa, innowacyjności, atrakcyjności emocjonalnej, znaczenia rynkowego i wpływu na środowisko. Na tych drogach martwię się o komfort i osiągi.

2023 Hyundai Ioniq 6.Mark Richardson/The Globe and Mail

Pierwsza rzecz, która była Hyundai Ioniq 6, nowy elektryczny sedan, który pojawi się w kanadyjskich salonach tej wiosny. Połowa z dwudziestu pojazdów czekających na jazdę tutaj to w pełni elektryczne lub hybrydy typu plug-in, aw zeszłym roku wszyscy trzej finaliści byli w pełni elektrycznymi. Nagroda końcowa trafiła do Hyundai Ioniq 5.

READ  Crofton Paper Mill ogranicza swoją działalność na czas nieokreślony, pozostawiając dziesiątki pracowników na lodzie

Aby się kwalifikować, samochody muszą być produkowane masowo, całkowicie nowe lub znacznie przeprojektowane, i muszą być sprzedawane na co najmniej dwóch głównych rynkach na co najmniej dwóch kontynentach. Ioniq 6 kwalifikuje się łatwo, ale zgodziłem się nie ujawniać niczego na temat samochodu aż do momentu przekazania kluczyków – większość dziennikarzy motoryzacyjnych nie będzie nim jeździć jeszcze przez kilka miesięcy. Powiem tylko, że jest podobny do obecnego Ioniq 5.

Nissan Ariya 2023 jest całkowicie wyprzedany.Mark Richardson/The Globe and Mail

Po tym pojechałem Nissana Ariya, długo oczekiwany elektryczny crossover, który właśnie trafia do salonów sprzedaży i jest już wyprzedany. Samochody elektryczne mają przewagę na ciasno krętych drogach, ponieważ ich środki ciężkości są niższe i bardziej równomiernie rozłożone niż większość samochodów elektrycznych – większość ich masy jest zawarta w akumulatorach, które są przechowywane płasko pod podłogą pojazdu elektrycznego. Arya nie zawiodła, radząc sobie z tym, ale było to stosunkowo powolne. Z radością podążałem górską drogą za starą Toyotą Camry. To była wersja z napędem na przednie koła – wkrótce powinien pojawić się napęd na wszystkie koła, ale podobnie jak większość samochodów elektrycznych, Nissan napotkał problemy z łańcuchem dostaw przy produkcji Ariya.

2023 Kia Niro EV.Mark Richardson/The Globe and Mail

Tranzyt Kia Niro EV Okazał się praktyczny, ale bez wyrazu, ponieważ nie jest to pojazd zaprojektowany do maksymalnego wykorzystania krętych dróg w kanionie. the Mercedes-Benz EQB Z dodatkową mocą i udogodnieniami dla kierowcy było przyjemniej, a pomimo napędu na wszystkie koła luksusowy elektryczny SUV startuje nieco wyżej niż topowa Ariya. Za tą niewielką różnicę w cenie polecam EQB.

2023 Mercedes-Benz EQS.Mark Richardson/The Globe and Mail

Wewnętrzna część EQS.Mark Richardson/The Globe and Mail

the Mercedes-Benz EQSChociaż tylko jedną literą różni się od EQB, kosztuje znacznie więcej niż jakikolwiek Nissan z wyjątkiem GT-R. A przy cenie 136 000 $ miał wiele udogodnień, w tym luksusowo wyściełane zagłówki, ale był tak drogi, że został odrzucony w głosowaniu. (Jeśli coś jest lepsze, zdobywa więcej punktów, ale jeśli wiąże się to z dodatkowymi kosztami, punkty są usuwane). Osiągi były wyjątkowe jak na tak ciężki SUV, ale znowu, dorzuć wystarczająco drogie akumulatory i możesz jechać tak szybko i tak często, jak chcesz.

READ  Samolotowi Boeing, który brał udział w eksplozji, nałożono zakaz latania nad wodą podczas lotów długodystansowych

Mark Richardson/The Globe and Mail

Toyotę GR Corolla z 2023 roku.Mark Richardson/The Globe and Mail

Powrót do rzeczywistości z samochodami sportowymi napędzanymi gazem. 300 KM Toyota GR Corolla Był tańszy niż większość samochodów testowych na świecie, kosztował około 50 000 USD, a jazda nim w Angeles Crest była przyjemnością. Wcześniej w mieście i na autostradzie nie tyle, bo było wyboiste i hałaśliwe. Będąc w górach i regulując mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, aby dać pierwszeństwo tylnym kołom, podobały mi się zakręty, ale sześciobiegowa manualna skrzynia biegów wydawała się nieznana i nieskuteczna po jednobiegowej skrzyni biegów i hamowaniu regeneracyjnym samochodów elektrycznych.

Nissana Z 2023 rMark Richardson/The Globe and Mail

Potem był nowy Nissan Z Z 400-konnym silnikiem V6 twin-turbo, który zawsze był wygodny, zawsze responsywny i zawsze satysfakcjonujący. Jego cena 60 000 USD za wersję Performance, ze skórzanymi siedzeniami i 19-calowymi kołami, tylko dodała atrakcyjności. Zostałem dłużej w nowej Z, niż powinienem, ponieważ jazda sprawiała mi radość. To mój wybór na samochód o globalnych osiągach, ale podobnie jak Ariya, Nissan nie jest w stanie dostarczyć wystarczającej ilości, aby zaspokoić popyt i obecnie nie przyjmuje zamówień.

Jeździłem też wieloma innymi samochodami, zwracając uwagę na ich mocne i słabe strony, ale to są pojazdy, które mnie wyróżniały. Mój wybór na Światowy Samochód Roku to Hyundai Ioniq 6, a mój wybór na Światowy Samochód Elektryczny Roku byłby najlepszy BMW i7 Pierwszy raz prowadziłem samochód w Palm Springs. Świat luksusowych samochodów? To trudniejsza decyzja – może znowu BMW serii 7, a może Świadome Powietrze O czym przeczytacie tutaj wkrótce. W przyszłym miesiącu odbędzie się druga tura głosowania, zanim wszystko zostanie ujawnione 5 kwietnia w Nowym Jorku.

Zakup nowego samochodu? Sprawdź, co nowego Konstrukcja i cena Globe Drive Narzędzie do przeglądania najnowszych rabatów, wyprzedaży i cen nowych samochodów osobowych, ciężarowych i SUV-ów. Kliknij tutaj aby otrzymać swoją cenę.

READ  Usługa odzyskiwania sieci pogodowej po naruszeniu bezpieczeństwa cybernetycznego

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *