Qantas zamówił Airbusa na najdłuższy lot bez międzylądowań na świecie

Qantas zamówił Airbusa na najdłuższy lot bez międzylądowań na świecie

Samoloty Qantas Airways Boeing 737-800 parkują na pasie startowym międzynarodowego lotniska w Sydney 22 lipca 2020 r.

Dawid Szary | Getty Images Aktualności | Obrazy Getty

Linie lotnicze Qantas W poniedziałek poinformował, że zamówił od nich 12 A350-1000 Airbusa Będzie używany podczas najdłuższego na świecie lotu komercyjnego z Sydney do Londynu, a także 40 samolotów wąskokadłubowych do uzupełnienia krajowej floty.

Transakcja ma miejsce, gdy warunki rynkowe poprawiają się, a popyt na podróże krajowe i międzynarodowe odbudowuje się po pandemii szybciej niż oczekiwano, co pozwala przewoźnikowi zmniejszyć zadłużenie i oczekiwać zwrotu zysków w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 lipca.

„Decyzja Rady Dyrektorów o zatwierdzeniu największego zamówienia na samoloty w Australii jest wyraźnym wotum zaufania dla przyszłości Grupy Qantas” – powiedział dyrektor generalny Alan Joyce w oświadczeniu.

Qantas nie ujawnił wartości transakcji, ale prawdopodobnie będzie to miliardy dolarów w oparciu o ceny samolotów.

Linie lotnicze poinformowały, że bezpośrednie loty z Sydney do Londynu, które potrwają około 20 godzin, rozpoczną się pod koniec 2025 roku po dostarczeniu A350-1000.

Dodał, że A350 zabierze 238 pasażerów w Klasie Pierwszej, Klasie Biznes, Klasie Ekonomicznej Premium i Klasie Ekonomicznej, przy czym ponad 40% kabiny jest przeznaczone na siedzenia premium.

Dostawy 20 A321XLR rozpoczną się pod koniec 2024 r., a 20 mniejszych A220 przybędzie pod koniec 2023 r. – uzupełniając starzejącą się flotę krajową firmy. Zamówienie obejmuje również opcje dla kolejnych 94 samolotów przylatujących do 2034 roku.

„Wdrażanie tego etapami oznacza, że ​​można je sfinansować w ramach naszego zadłużenia i dywidend, jednocześnie pozostawiając miejsce na zwroty dla akcjonariuszy zgodnie z naszymi ramami finansowymi” — powiedział Joyce.

Joyce powiedział, że nowa flota krajowa „zmniejszy emisje o co najmniej 15%, jeśli będzie zasilana paliwami kopalnymi, i będzie znacznie lepsza, gdy będzie zasilana zrównoważonymi paliwami lotniczymi”, dodatkowo podkreślając, że jej „Projekt Sunrise” będzie od dnia neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. jeden.

READ  Długo w Toronto: pandemia COVID-19 przyspiesza migrację z miast do Kanady

W grudniu Qantas wybrał Airbusa jako preferowanego dostawcę do dużego zamówienia na odnowienie swojej starej wąskiej floty, co zadało cios dotychczasowemu dostawcy. Boeing.

W niedzielę Reuters podał, powołując się na źródła, że ​​przewoźnik miał ogłosić umowę, która przybliża go do uruchomienia rekordowych bezpośrednich lotów przez około 20 godzin na „Kangaroo Road” między Sydney a Londynem.

Oddzielnie Qantas powiedział, że chociaż spodziewa się podstawowej straty operacyjnej w roku fiskalnym 2022, druga połowa roku skorzysta na poprawionym popycie krajowym i międzynarodowym oraz zwiększonym przepływie środków pieniężnych w bieżącym kwartale.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *