Prezydent UAW twierdzi, że związek nadal domaga się znacznej podwyżki w związku z kontynuowaniem rozmów z producentami samochodów

Prezydent UAW twierdzi, że związek nadal domaga się znacznej podwyżki w związku z kontynuowaniem rozmów z producentami samochodów
Otwórz ten obraz w galerii:

Prezydent UAW Sean Fine przewodniczy konferencji zbiorowych negocjacji w sprawie wyborów specjalnych w 2023 r., która odbędzie się 27 marca w Detroit w stanie Michigan.Rebecca Cook/Reuters

Prezes United Auto Workers (UAW), Sean Fine, powiedział w środę, że związek w dalszym ciągu domaga się znacznej podwyżki w związku z kontynuowaniem rozmów z Wielką Trójką producentów samochodów z Detroit, na dzień przed wygaśnięciem czteroletnich umów pracowniczych.

„Robimy postęp, ale jest powolny. Zegar tyka” – powiedziała Fine ABC News, dodając, że zaplanowano więcej rozmów. „Mamy dużo pracy do wykonania”.

Fine zapowiedział strajk w General Motors GM-N, Ford Motor FN i Stellantis STLA-N, spółce-matce Chryslera, jeśli porozumienie nie zostanie osiągnięte. Reuters i inne media podały pod koniec wtorku, że związek może zdecydować się na strajk we wskazanych fabrykach samochodów, jeśli nie uda mu się osiągnąć nowych kontraktów obejmujących 146 000 amerykańskich pracowników motoryzacyjnych. UAW początkowo rozważa obranie za cel przestojów w pracy tylko kilku konkretnych zakładów trzech producentów samochodów z Detroit, podają dwa źródła zaznajomione z tą sprawą, dodając, że plan strajku może ulec zmianie.

Ukierunkowanie na strategiczne zakłady mogłoby szybko zmusić producentów samochodów do wstrzymania produkcji w USA i wydłużyć czas do wyczerpania funduszu strajkowego o wartości 825 milionów dolarów.

UAW początkowo domagał się 20-procentowej podwyżki płac po ratyfikacji i czterech rocznych podwyżek po 5 procent, ale zaproponował ograniczenie tych podwyżek do ogółem około 36 procent, podają trzy źródła Reutersa. Fine powiedział, że związek nadal domaga się ogólnej podwyżki o 40 procent. „Osiągnęliśmy 40 procent i to jest nasze wymaganie” – Fine powiedziała CNBC.

Stellantis powiedział w piątek, że zaoferował amerykańskim pracownikom godzinowym podwyżkę wynagrodzenia o 14,5% w ciągu czterech lat, podczas gdy General Motors zaoferował pracownikom 10-procentową podwyżkę wynagrodzenia i dwie dodatkowe 3-procentowe roczne płatności ryczałtowe w ciągu czterech lat. Stellantis w zeszłym tygodniu nie zapewnił dodatkowych płatności ryczałtowych.

READ  Kanadyjskie Biuro ds. Konkurencji nakazano zapłacić Rogersowi Shawowi prawie 10 milionów dolarów

W zeszłym tygodniu Ford podniósł swoją ofertę do 10-procentowej podwyżki płac i ryczałtu, po zaoferowaniu 9-procentowej podwyżki płac do 2027 roku i 6-procentowej ryczałtu.

Żądania związku obejmują przywrócenie stałych emerytur dla wszystkich pracowników, 32-godzinny tydzień pracy, dodatkowe podwyższenie kosztów utrzymania, a także gwarancję bezpieczeństwa pracy i zaprzestanie korzystania z pracowników tymczasowych.

Skoordynowane strajki oznaczałyby pierwszy w historii jednoczesny strajk pracowników wszystkich trzech producentów samochodów w Detroit i jeden z największych przemysłowych protestów pracowniczych w Stanach Zjednoczonych w ostatnich latach.

Według szacunków Anderson Economics Group z siedzibą w Michigan strajk UAW, który zamyka trzy fabryki w Detroit, może kosztować producentów samochodów, dostawców i pracowników ponad 5 miliardów dolarów i może zakłócić szerszą sieć dostawców samochodów.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *