Prawdziwy powód wzrostu cen benzyny i oleju napędowego

Ceny ropy są obecnie bardzo popularnym tematem rozmów na temat chłodziarki do wody w biurze. Jak można się spodziewać, ważna jest perspektywa. Ludzie w biurze Halliburton (NYSE:HAL) w Midland w Teksasie prawdopodobnie zobaczą nadchodzące 100 dolarów WTI cieplej niż wielu innych, których źródła utrzymania nie zależą bezpośrednio od tego. Na drugim końcu spektrum kierowcy ciężarówek, życzliwi ludzie, którzy serwują wszystko, od mleka modyfikowanego dla niemowląt po paszteciki hamburgerowe, domagają się zwolnienia z cen oleju napędowego, które podwoiły się w ciągu roku. Być może stare powiedzenie: „Ciało jednego człowieka jest trucizną drugiego” nigdy nie było bardziej prawdziwe. Te prośby wpadły w uszy wielu naszych przywódców politycznych. Poza kilkoma wyjątkami mają determinację i Z oburzeniem obwiniał wzrost benzynyCeny oleju napędowego są u stóp firm naftowych, które produkują, uszlachetniają i dystrybuują te produkty. Prezydent wypowiadał się też w ostrych słowach na temat koncernów naftowych. W wielu ostatnich wywiadach, Skrytykowałem ich Przeniesienie kapitału w stronę akcjonariuszy, a nie nagłe odwierty w celu zwiększenia dostaw ropy, z pożądanym skutkiem obniżenia cen ropy. Nie sposób nie zastanowić się, czy prezydentowi umknęło ironia tego komentarza.

Prezydent Biden był sfrustrowany swoimi próbami obniżenia cen ropy lub odpowiednio ich obwiniania. Od zeszłego roku Publicznie wzywa Saudyjczyków Podnieść produkcję do niższych cen. Paradoks skierowania tej prośby do jednego z największych światowych producentów ropy wydaje się po raz kolejny przeoczyć dla Naczelnego Wodza Sił Zbrojnych.

ten Saudyjczycy, nie grzecznie, protest. w jednej osi, Następnie wysłał posłów do Wenezueli Aby zobaczyć, czy udzielą pomocy w tym zakresie. Dane zawarte w najnowszej wersji Tygodniowy raport oceny oddziaływania na środowisko stanu ropy naftowej Nie oznacza to, że ta wyprawa była owocna.

Nie wzdrygnął się na początku tego roku, Plany remontu wykonujemy osobiście Jego naleganie, by Arabia Saudyjska zaczęła więcej pompować. pomysł, że Wkrótce Saudyjczycy zostali zniechęceni. Wkrótce po otrzymaniu wiadomości o odmowie wizyty prezydent Biden wezwał przywódcę Arabii Saudyjskiej szejka Mohammeda bin Salmana – MBS, aby przedstawił swoją sprawę. Powiedziało , Szejka tam nie było kiedy połączenie zostało wykonane.

Następnie rosyjska inwazja na Ukrainę dostarczyła prezydentowi oczywistego straszydła rosnących kosztów paliwa. Prezydent zawsze odnosił się do „wojny Putina” jako takiej Odpowiedzialny za wysokie koszty jazdy dla Amerykanów. Potwierdzenie nie podlega ścisłej kontroli. Istnieje niejednoznaczne skojarzenie, które można jednak potraktować jako stratę Rosyjskie dostawy, prawie globalny zakazPodkreślali już trudną sytuację na świecie.

READ  Halliburton i Schlumberger wycofują się z Rosji w obliczu amerykańskich sankcji energetycznych

Dwukrotnie Biden Zezwolił na eksploatację strategicznego złoża ropy naftowej– SPR, mając nadzieję na obniżenie kosztów gazu i oleju napędowego dla konsumentów. On także ma Rafinerie upoważnione do konserwowania mieszanki E-15 مزيج Zwiększenie podaży paliwa w sezonie letnim.

Próby Bidena, by zlekceważyć winę za wysokie ceny i zalać rynek ropą, są postrzegane jako porażka i mogą sprawić, że ludzie będą zdezorientowani co do głównego źródła inflacji kosztów w dzisiejszym świecie. W tym artykule przyjrzymy się niektórym punktom danych i ustalimy, czy firmy naftowe są odpowiedzialne za wysokie ceny produktów rafineryjnych.

Czy wyższe ceny benzyny i oleju napędowego są bezpośrednim skutkiem wyższych cen ropy?

Wysoki koszt dwóch podstawowych paliw transportowych, benzyny i oleju napędowego, jest obecnie na ustach każdego analityka. Niemal nie da się włączyć telewizji, żeby nie zobaczyć panelu przemawiających prezydentów komentujących historycznie wysokie ceny tego towaru, który napędza większość handlu światowego. Oczywiście wysokie ceny oleju napędowego są nieprzyjemnie wysokie i należy je jak najszybciej przywrócić do normalnego poziomu. Ale czy główną przyczyną są wysokie ceny ropy?

powód

Spójrz na powyższą grafikę EIA. Widzisz, że umieściłem na nim przedział 10 lat. Jeśli cofniemy się do 2014 roku, ceny ropy naftowej przekraczały 100 dolarów za baryłkę. Spójrzmy teraz na cenę referencyjną oleju napędowego. Tak naprawdę było to około 4,00 dolara za galon, co jest bardzo dalekie od 5,65 dolara za galon przy obecnej cenie ropy wynoszącej 100 dolarów. Co się zmieniło?

Przyczyny wzrostu cen benzyny i oleju napędowego

Po pierwsze, chciałbym przyznać, że jest tu wiele ruchomych części i trudno jest uzyskać zbyt wiele szczegółów bez napisania 100-stronicowego artykułu. Aby tego uniknąć, przyjrzymy się głównym czynnikom, które przyczyniły się do wzrostu cen o 50% w porównaniu z ostatnim razem, gdy ropa naftowa przekroczyła 100 USD za baryłkę.

Niska wydajność rafinacji to nasz pierwszy przystanek. W 2020 r. moce rafineryjne zmniejszyły się o około 900 tysięcy baryłek dziennie Z powodu wielu zamknięć fabryk. Popyt został stłumiony w pierwszej połowie 2020 roku, ale skok do tyłu Ponieważ obietnica szczepionki dała ludziom pewność, że opuszczenie domu nie jest wyrokiem śmierci. Do maja 2022 r. byliśmy bliscy dopasowania liczby pasażerów w 2019 r.

READ  Alta. Właściciele domów mają dość rosnących cen towarów, gdy rachunki za media idą w górę - wiadomości biznesowe

Na poniższym wykresie można zobaczyć krzywe podaży i popytu wykreślone w ciągu ostatnich kilku lat. W 2022 roku linie zaczęły się nakładać, przy czym należy zauważyć, że nie uwzględnia to skutków spodziewanej utraty 40-50% poprzedniego 10 mm BOOEPD, wyprodukowanego przez Rosję. Innymi słowy, istnieje prawdopodobieństwo, że luka popytowo-podażowa wyniesie około 4-5 mm BOEPD.

olej

Jak zauważa Bloomberg, my też… eksportować więcej. Dziękuję za Zamknięcie europejskiej rafinerii Potrzebują części naszych zapasów, setek tysięcy baryłek zamkniętych lub w niektórych przypadkach przerobionych na biopaliwa. Powiązany artykuł Bloomberga pokazuje, że na początku tego roku wyeksportowaliśmy 1 milion baryłek.

Tematy pokrewne: Najwyższa cena benzyny w Stanach Zjednoczonych nie niszczy popytu

Zapasy w USA znacznie spadły w stosunku do 5-letnich średnich i od czwartego kwartału ubiegłego roku ustabilizowały się w przedziale 410-420 mm. To może wydawać się dużo, ale przy zużyciu około 20 mm BOPD jest to dostawa na 17 dni.

Akcje OECD są w tej samej cenie z obecną podażą przez około 60 dni, czyli znacznie poniżej normalnej podaży beczek 80 mm o tej porze roku.

W każdym przypadku wyższy popyt spotyka spadające zapasy i przyczynia się do niesłabnącego wzrostu cen.

olej

Upraszanie

Wszystko to prowadzi nas do głównej przyczyny wysokich cen produktów rafineryjnych, która różni się od tego, kiedy ostatnio ropa przekroczyła 100 dolarów za baryłkę. Podaż pieniądza stopniowo rosła od krachu finansowego z 2008 roku. Dzięki tak zwanej „akomodacyjnej” strategii monetarnej, Rezerwa Federalna od tego czasu utrzymywała stopy procentowe na sztucznie niskim poziomie, tworząc bańki na aktywach różnych klas, ale zwłaszcza w akcjach. Oszczędzający nie mieli innego wyjścia, jak zainwestować w akcje, aby uzyskać zwrot. Dow wzrósł z 7000 w lutym 2009 roku do prawie 37 000 w ostatnich miesiącach.

Nakarm to

Możesz zobaczyć, jak krzywe giełdy i podaży pieniądza podążają za sobą. Z pomocą prasy drukarskiej Fed ludzie pompowali pieniądze na giełdę, podnosząc ją wyżej niż kiedykolwiek wcześniej. Inflacja przez większość tego okresu była kontrolowana przez podaż towarów i usług.

READ  Matt Damon skrytykował handel kryptowalutami jako czołgi rynkowe

na tym skorzysta

Blokada Covid 19, która rozpoczęła się w marcu 2020 r., spowodowała nowe zmarszczki w światowym handlu. Po raz pierwszy wpłynęło to na łańcuchy dostaw i logistykę, powodując wąskie gardła i blokady, które doprowadziły do ​​ogromnych luk między wysokim popytem a podażą wszystkiego. Stało się to w czasie, gdy Rezerwa Federalna USA i banki centralne na całym świecie zaczęły zasilać system w płynność. Efektem powinna była być inflacja, a wzrost z 0,5% w 2020 r. do dziś pokazano poniżej.

nad

Więc co dalej z ropą, gazem i produktami rafineryjnymi?

Amerykański bank centralny i Rezerwa Federalna zaczęły zmieniać swoje piętnastoletnie stanowisko „rezydenta”, aby usunąć nadmierną płynność z systemu poprzez podwyższenie stopy dyskontowej – stopy, jaką nakłada ona na instytucje pożyczkowe i ograniczenie zakupów aktywów. Pozycja ta nazywana jest „dokręcaniem”. Będzie to miało wpływ na podniesienie stóp procentowych, jakie płacą konsumenci i przedsiębiorstwa oraz osłabienie popytu na wszystko, w tym na produkty rafinacji ropy naftowej.

Niższy popyt zacznie łagodzić presję na wzrost cen benzyny i oleju napędowego. W jakim stopniu się jeszcze okaże. Nadal mamy wszystkie inne problemy, które sprawiają, że pozostaje otwarte pytanie o to, kiedy i czy zacznie spadać do bardziej przystępnych poziomów.

Mieszane wiadomości od rządu i wyraźne utrudnienia w postaci dużo organizacjiI Zmniejsz możliwości wynajmu Rzucają cień na przyszłą podaż ropy naftowej.

Twoje wynos

Mam nadzieję, że teraz masz pełniejszy obraz tego, dlaczego ceny benzyny i oleju napędowego są tak wysokie. Firmy naftowe nie ponoszą odpowiedzialności za wzrost cen ani inflację. Są entuzjastami cen na rynku światowym, a nie twórcami cen. Ceny są ustalane przez połączenie sił rynkowych i interwencji rządu. W tej chwili cena oleju napędowego i wszystkiego innego w dużej mierze odzwierciedla te siły i dewaluację (spadek) waluty, która miała miejsce w ciągu ostatnich kilku lat.

Tylko czas i działania banków centralnych mogą zacząć łagodzić monetarną presję inflacyjną, o której mówiliśmy. Inne czynniki, takie jak niskie moce rafineryjne, niskie zapasy, problemy z łańcuchem dostaw i brak inwestycji w wydobycie, negatywnie wpłyną na bieżące ceny, prawdopodobnie podnosząc je pomimo wszystkiego, co robią rządy, aby je obniżyć.

Autor: David Messler dla Oilprice.com

Więcej najlepszych czytań z Oilprice.com:

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top