Plan parkowania w Vancouver uwzględnia minimalne wymagania

Plan parkowania w Vancouver uwzględnia minimalne wymagania

Deweloperzy budujący w niektórych częściach Vancouver mogą wkrótce uzyskać przerwę od władz miasta, jeśli chodzi o przydzielanie mieszkańcom wystarczającej liczby miejsc parkingowych, ale może to stanowić wyzwanie dla osób odwiedzających i mieszkających w West Endzie lub dużej części Broadwayu.

Władze miasta zwracają się do Rady Miejskiej z prośbą o wyeliminowanie minimalnych wymogów dotyczących parkowania, które deweloperzy muszą uwzględniać w swoich projektach.

„Eliminacja minimalnych wymogów dotyczących parkowania zalecanych w tym raporcie ogranicza się wyłącznie do parkingów ogólnego przeznaczenia. W raporcie nie zaleca się żadnych zmian w liczbie wymaganych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, miejsc parkingowych dla gości ani miejsc parkingowych dla rowerów. W raporcie czytamy.

Historycznie rzecz biorąc, zdaniem personelu, minimalne wymagania dotyczące parkowania poza ulicą miały na celu zapewnienie możliwości parkowania wszystkich pojazdów związanych z budynkiem na terenie posesji bez konieczności korzystania z parkingu na ulicy. W 2019 r. zniesiono wymogi w centrum miasta, jednak pracownicy zauważyli, że „w regulaminie pozostało minimum 28 działek mieszkalnych i 35 niemieszkalnych”.

„Chociaż najczęściej stosowane stawki dość dobrze odzwierciedlają poziom własności pojazdów, inne stawki nie były zmieniane od dziesięcioleci” – wyjaśnia personel.

Jednak radny miasta Vancouver, Pete Fry, twierdzi, że liczba miejsc parkingowych na West Endzie jest większa niż liczba zarejestrowanych pojazdów, a koszty sprawiają, że budownictwo mieszkaniowe staje się droższe.

„Deweloperzy mówią: «Słuchajcie, narzuciliście ten koszt, ten ciężar zapewnienia dodatkowych miejsc parkingowych, których nikt nie chce, i to są rzeczy, które musimy przenieść na konsumentów»” – powiedział.

„Kiedy mówimy o kiosku parkingowym kosztującym od 60 000 do 120 000 dolarów w nowej konstrukcji, naprawdę wpływa to na wyniki finansowe, wykonalność tej budowy i koszty”.

„Prawdopodobnie zmiany w regulaminie będą miały pozytywne skutki” – stwierdza raport, który ma zostać przedstawiony radnym w środę 15 listopada, w oparciu o ocenę danych od czasu zniesienia minimalnych miejsc parkingowych w centrum miasta od 2019 r.

READ  Przed dzwonkiem: Kontrakty terminowe są solidniejsze, gdyż inwestorzy czekają na komentarze Powella

W raporcie wyjaśniono, że niektóre z tych korzyści obejmują zwiększenie liczby „atrakcyjnych finansowo” projektów, co z kolei zwiększyłoby podaż mieszkań, a także wsparcie obniżonych kosztów budowy, „potencjalnie umożliwiając większą przystępność cenową nierynkowych projektów na wynajem”.

W raporcie wskazano także inne miasta Ameryki Północnej, które zniosły minimalne wymogi dotyczące parkowania, takie jak Edmonton i Toronto odpowiednio w 2020 i 2021 roku.

„Większa podaż wydzielonych miejsc parkingowych”, możliwość poruszania się po ulicach i obecne regulacje dotyczące parkowania na ulicach to tylko niektóre z czynników, które według raportu sprawiają, że obszary West End, Robson North i Broadway Plan Area są „dobrze zlokalizowane”, aby poznać wymagania dotyczące parkowania wycofane.

Krytycy nie są jednak do końca pewni planu, sugerując, że ta przeprowadzka to tylko kolejny strzał w walce miasta z samochodami i że w hotelu potrzeba więcej miejsc parkingowych.

Inni zastanawiają się, czy miasto będzie planować zwiększenie możliwości transportu do tych obszarów, jeśli zniesione zostaną minimalne wymagania dotyczące parkowania.

Z plikami Kerra Junosa

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *