Pines Arch tworzy tajemniczą i wciągającą przestrzeń wystawienniczą

Pines Arch tworzy tajemniczą i wciągającą przestrzeń wystawienniczą

Zbudowany przez pekińską firmę Pines Arch, Julong Worm Hole jest centralnym punktem kreatywnej siedziby marki kosmetycznej Julong w Hangzhou w Chinach. W zakrzywionym wieżowcu, który łączy się z 3 galeriami sztuki (jednym z wielu obiektów biurowca), białe panele GRC rozciągają się od podłogi do sufitu falującymi falami, sprawiając wrażenie, jakby unosili się w przestrzeni. Golong Wormhole wykorzystuje elastyczne programowanie, a jednocześnie zawiera elementy estetyczne z ciekawego i mocnego języka marki.

Celem zespołu projektowego było opracowanie ciągłej formy, która stopniowo zatraca definicję pomieszczenia i sprawia wrażenie bezkresnej przestrzeni. Centralnym punktem wystawy jest pomieszczenie „tunel czasoprzestrzenny”, łączący wszystkie galerie. Dzięki swojej organicznej formie wyróżnia się na tle sąsiednich prostoliniowych przestrzeni, które składają się z trzech połączonych ze sobą i zatwierdzonych powierzchni wystawienniczych. Tunel czasoprzestrzenny Golong ma ruch i prędkość.

Zespół projektowy chciał stworzyć środowisko, które angażuje odwiedzających w niepokojący sposób, oscylując między znanym a nieznanym. Tunel czasoprzestrzenny manifestuje się jako ruchomy posąg, który otacza widza, wywołując wrażenia zmysłowe poprzez światło, kształt i objętość, zwiększając w ten sposób jego świadomość.

Hulong Dodi

Podczas imprez na schodach tunelu czasoprzestrzennego Golong wygodnie pomieści się około 60 osób. W dni, w których nie odbywają się żadne zajęcia, przestrzeń ta zamienia się w miejsce, w którym pracownicy mogą się zastanowić i zrelaksować. Do budowy tunelu czasoprzestrzennego wykorzystywana jest rama konstrukcyjna złożona ze śrub ze stali ocynkowanej, a następnie spawana na miejscu po dokładnym ułożeniu przez upuszczenie krzywych w siatkę.

Po zainstalowaniu prefabrykowanych paneli GRC zaprojektowanych indywidualnie dla każdego łuku, do wyłożenia ramy stosuje się płytę podkładową z cementu włóknistego. Stalowe kable zawieszają pierścienie formowanych paneli GRC do górnej części obudowy tunelu czasoprzestrzennego z dodatkowej stalowej ramy osadzonej w desce podłogowej powyżej. Do produkcji przezroczystych paneli wierzchnich między dwoma zawieszonymi panelami montowane są wygięte paski z kryształu akrylowego.

READ  Badaczom w końcu udało się zdobyć pierwszą próbkę asteroidy należącą do NASA

Pomieszczenie zawiera obszary wystawowe dla potrzeb elastycznego programowania po obu stronach głównego tunelu czasoprzestrzennego. W przeciwieństwie do tuneli czasoprzestrzennych galerie działają jak łącze do tego, co znajome. Siatka na kasetonowym suficie reprezentuje zbiorową świadomość. Ściany galerii są ręcznie otynkowane, a podłoga polerowana z żywicy epoksydowej. W galerii zachodniej zastosowano obrotową przegrodę, która dzieli przestrzeń na różne sekcje, których granice zmieniają się w zależności od programu i okazji. Ponadto barierka obrotowa wyposażona jest w gniazdka elektryczne oraz ukryty dopływ wody, dzięki czemu może pełnić funkcję baru lub stoiska kawowego podczas spotkań towarzyskich.

Hulong Dodi

Automatyczne przegrody szklane ukryte w ściance kieszeniowej mogą dzielić przestrzenie ekspozycyjne. Ściana kieszeniowa została zaprojektowana jako półścianka, dzięki czemu sufit kasetonowy może wystawać poza nią. Trzy niezależne tunele, unoszące się nieco nad ziemią, tworzą się w strefach przejściowych, które dzielą tunel czasoprzestrzenny i galerie. Tunele działają jak przenośniki taśmowe, przewożąc pasażerów w linii prostej. Ciemność zwiększa świadomość gościa, rozciągając i zniekształcając jego perspektywę czasu i przestrzeni, gdy idą ciemnym tunelem.

Przestrzenie, zdaniem projektantów, zostały celowo stworzone jako puste płótna, na których każdy mógł zbudować własne, unikalne konteksty i historie. Przestrzenie tuneli czasoprzestrzennych Golong są celowo zaprojektowane tak, aby „zawierały” puste płótno, na którym jakakolwiek ludzka obecność lub aktywność skolonizuje i wytworzy własne otoczenie.

Informacje o projekcie

projektant: sosny łukowe
Zespół projektowy: Evelyn Jingjie Wong, Shuni Wu, Jiawen Song, Ninggui Wang
Lokalizacja: Hangzhou
klient: Julong Holding
Wyjście: Evelyn Jingjie Wong, Shawnee Wu
Teren budowy: 1000 m2
okres projektowy: 2020.12-2021.04
Okres tworzenia: 2021.07-2022.01
Główne materiały: GRG / Hangzhou Haozhen Building Materials Co., Ltd. Hangzhou Zhongtian Decoration Material Co., LTD. Sp. z o.o., Podłoga epoksydowa: Hangzhou Chenyang Floor Technology Co., LTD
Fotografia: BreezeImage-Guohe

READ  Chiny przygotowują się do wystrzelenia modułu stacji kosmicznej z nieznanym lądowaniem

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *