Piloci WestJet przygotowują się do strajku z „media sit-in”

Piloci WestJet przygotowują się do strajku z „media sit-in”

Setki pilotów planuje w poniedziałek pikietę na lotniskach w Vancouver, Toronto i Calgary

Treść artykułu

Związek reprezentujący pilotów WestJet szacuje, że nawet jedna trzecia ich członków weźmie udział w poniedziałkowym „okupacji medialnej” w celu uznania firmy, mimo że wciąż prowadzą negocjacje pracownicze i tydzień dzielą ich od legalnych procedur pracy, a — powiedział w piątek przedstawiciel związku.

Reklama 2

Treść artykułu

Obie strony przechodzą 21-dniowy okres ugodowy po tym, jak federalny proces pojednania nie doszedł do porozumienia w rozmowach, które rozpoczęły się we wrześniu. Jason Roberts, członek zarządu Stowarzyszenia Pilotów Linii Lotniczych, powiedział, że związek ma nadzieję, że poniedziałkowi selektorzy „wyślą mocną wiadomość do kierownictwa”.

Treść artykułu

WestJet powiedział w oświadczeniu, że firma „pozostaje niezachwianie zaangażowana w osiągnięcie porozumienia”, ale obie strony mają na to termin 16 maja przed możliwym strajkiem lub zamknięciem przed pracowitym długim weekendem majowym.

Stowarzyszenie Pilotów Linii Lotniczych, które reprezentuje 1600 pilotów WestJet, poinformowało, że w poniedziałek setki pilotów uderzą na międzynarodowe lotniska w Vancouver, międzynarodowe lotniska Toronto Pearson i międzynarodowe lotniska Calgary.

Treść artykułu

Reklama 3

Treść artykułu

W swoim oświadczeniu WestJet powiedział, że celem firmy jest „osiągnięcie konkurencyjnego porozumienia w ramach kanadyjskiej branży lotniczej i zapewnienie nam zrównoważonej, długoterminowej przyszłości”, ale związek twierdzi, że firma nie stoi w obliczu rzeczywistości, w której są jej członkowie. okładzina.

READ  Amazon i Visa rozwiązują spór dotyczący opłat za karty kredytowe Amazonka

Roberts powiedział, że linia lotnicza wysysa pilotów do lepiej płatnych miejsc pracy w innych liniach lotniczych, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, ponieważ linie lotnicze na całym świecie starają się podnieść swoje rangi w świetle zbliżającego się niedoboru pilotów.

„Wciąż nie rozumieją dzisiejszych warunków na rynku pracy, co prowadzi do exodusu naszych profesjonalnych pilotów” – powiedział Roberts. „Średnio pilot WestJet opuszcza naszą linię lotniczą co 18 godzin”.

W kwietniu piloci WestJet przytłaczającą większością głosowali za zezwoleniem na strajk. Kwestie obejmują płace, bezpieczeństwo pracy i planowanie w linii lotniczej i jej spółce zależnej, Swoop.

Reklama 4

Treść artykułu

Ekspert branżowy John Gradec powiedział, że piloci WestJet cieszą się interesującym punktem przewagi w swoim związku, który wynika z udanych negocjacji korzystnych umów pracowniczych z amerykańskimi odpowiednikami, takimi jak American Airlines, Delta i United Airlines.

Jak powiedział Gradec, kanadyjskie linie lotnicze mają do tej pory oddzielne taryfy od linii lotniczych z USA, które były od 35 do 40 procent niższe.

„Więc to, co teraz robi ALPA, to wdrażanie zintegrowanego modelu”, powiedział Greedke, wykładowca na Wydziale Zarządzania Lotnictwem na Uniwersytecie McGill.

Gredke powiedział, że dzięki ostatnim ugodom amerykańskie linie lotnicze wykazały chęć wykorzystania podwyżek płac jako sposobu na wsparcie niedoboru pilotów.

„Piłka jest naprawdę po stronie WestJet”, powiedział Jredick.

[email protected]

twitter.com/derrickpenner

uwagi

Postmedia zobowiązuje się do utrzymywania aktywnego i obywatelskiego forum do dyskusji i zachęcania wszystkich czytelników do dzielenia się opiniami na temat naszych artykułów. Moderacja komentarzy może potrwać do godziny, zanim pojawią się na stronie. Prosimy o merytoryczne i pełne szacunku komentarze. Włączyliśmy powiadomienia e-mail — teraz otrzymasz wiadomość e-mail, jeśli otrzymasz odpowiedź na swój komentarz, jeśli pojawi się aktualizacja wątku komentarzy, który obserwujesz, lub jeśli jest to użytkownik, którego obserwujesz. Odwiedź nasze Wytyczne dla społeczności, aby uzyskać więcej informacji i szczegółów na temat dostosowywania ustawień poczty e-mail.

READ  Uniwersytet Kanady usuwa automaty ze względu na technologię rozpoznawania twarzy

Dołącz do rozmowy

    Reklama 1

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *