Pewien mężczyzna z Kolumbii Brytyjskiej zadzwonił na bezpłatną infolinię zdrowia psychicznego. Za połączenie zapłacono 33 dolary

Pewien mężczyzna z Kolumbii Brytyjskiej zadzwonił na bezpłatną infolinię zdrowia psychicznego.  Za połączenie zapłacono 33 dolary

Mężczyzna z Metro Vancouver był zszokowany, gdy jego operator telefoniczny zlecił mu wykonanie połączenia z bezpłatną gorącą linią pomocy w zakresie zdrowia psychicznego.

CBC zgodziło się zwracać się do mężczyzny tylko po imieniu, Philip, ponieważ obawiał się stygmatyzacji w swoim miejscu pracy i ponieważ nie powiedział jeszcze rodzinie o swoich zmaganiach ze zdrowiem psychicznym.

Czując się przytłoczony pracą i innymi problemami osobistymi, Phillip kontaktuje się z F.C Centrum Kryzysowe BCLinia wsparcia zdrowia psychicznego 310-6789 w dniu 3 maja. Rozmowa trwała 22 minuty.

„Przechodziłem przez trudny okres… W tamtym czasie był to dla mnie zbyt duży stres”.

Kilka dni później zauważył opłatę w wysokości 33 USD za to połączenie na swoim koncie Freedom Mobile, które było wymienione jako połączenie międzynarodowe.

Firma Freedom Mobile zwróciła Philipowi pieniądze po tym, jak skontaktował się z obsługą klienta. Mówi jednak, że komunikacja z firmą była stratą czasu i zmusiła go do zachowania anonimowości, którą zapewnia infolinia.

„Pomyślałem tylko:„ Czy powinienem kontynuować to? ”” Philip powiedział CBC News. „Biorąc pod uwagę, że będę musiał ujawnić swoją tożsamość niektórym osobom”.

Philip mówi, że zabiera głos z obawy, że inne osoby mogą zostać oskarżone o podobne telefony i nawet nie zauważone.

Powiedział, że seniorzy mogą na przykład nie mieć konta online u swojego operatora telefonicznego, które regularnie sprawdzają.

Freedom Mobile powiedział, że opłata była błędem technicznym i od tego czasu zwróciła pieniądze człowiekowi z BC. (Michael Wilson/CBC)

Phillip uważa, że ​​ludzie powinni mieć dostęp do usług w zakresie zdrowia psychicznego bez żadnych konsekwencji i trudności.

„Najbardziej narażeni ludzie korzystają z tej usługi” – powiedział.

Freedom Mobile napisał w sobotnim oświadczeniu dla CBC News, że Philip nie miał zostać obciążony opłatą za połączenie i że pracują nad wdrożeniem trwałego rozwiązania sprawy „w ciągu najbliższych 24 godzin”.

„Wygląda na to, że niefortunny problem techniczny spowodował, że opłaty pojawiły się na fakturze klienta” – czytamy w oświadczeniu.

READ  Zwycięzca finałowej loterii świątecznej „12 dni świąt Bożego Narodzenia” rusza do Music City

Operator telefoniczny twierdzi, że dopóki problem nie zostanie rozwiązany, klienci z tym samym problemem powinni skontaktować się z obsługą klienta w celu rozliczenia opłat.

„To nie tak miało być”

Stacy Ashton, dyrektor wykonawczy Centrum Kryzysowego Kolumbii Brytyjskiej, mówi, że nagłe oskarżenia mogą być szkodliwe dla kogoś, kto już zmaga się ze zdrowiem psychicznym.

„Jeśli jesteś w sytuacji, w której potrzebujesz wsparcia linii kryzysowej, ostatnią rzeczą, której potrzebujesz, jest nieoczekiwany rachunek telefoniczny” – powiedział Ashton.

Ashton powiedział, że w przeszłości mieli podobne skargi u różnych dostawców usług telefonii komórkowej, ale w każdym przypadku dostawca szybko korygował opłatę.

„Rzeczy nie mają tak być, te numery są bezpłatne” – powiedział Ashton.

Powiedziała, że ​​każdy, kto znajdzie się w takiej samej sytuacji, powinien natychmiast skontaktować się z nimi, aby usunąć zarzut.

„Nie ma się czego wstydzić”, powiedziała. „Jeśli widzisz taki zarzut, jest to absolutnie błędne”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *