Oto jak nadchodzący elektryczny SUV Hondy został zaprojektowany podczas pandemii

Oto jak nadchodzący elektryczny SUV Hondy został zaprojektowany podczas pandemii
Zbliżenie / Honda zaczęła wykorzystywać wirtualną rzeczywistość w projektowaniu samochodów w 2017 roku, co przydało się, gdy koronawirus uniemożliwił osobistą współpracę.

Hondy

Po marcu 2020 r. każdy producent samochodów na świecie musiał przemyśleć, w jaki sposób wykorzystuje technologię. Wszystko, od projektowania i inżynierii po kluczowe partnerstwa, wymaga ponownego przemyślenia, aby firma mogła się rozwijać. Chociaż Honda może nie być producentem samochodów, o którym można by pomyśleć, że pcha świat technologii motoryzacyjnej, jej długoletnia obecność w Dolinie Krzemowej i myślenie przyszłościowe sprawiły, że była stosunkowo wcześnie w grze o projektowanie zaawansowanych technologii, gdy wybuchła pandemia.

W tym celu Honda wykorzystuje swoje systemy projektowania rzeczywistości wirtualnej oraz wieloletnią współpracę z Google, aby dostarczać klientom Hondy lepsze produkty. Zajrzeliśmy na wyłączność do studia VR i rzuciliśmy okiem na nowe doświadczenie Hondy „Google Built-In”, które pojawi się w Hondzie Accord 2023, i być może kilka wskazówek na temat tego, co może nadejść zarówno dla właścicieli, jak i kierowców Hondy.

Wewnątrz studia Honda VR i wirtualnego samochodu Honda Prologue EV

Honda zbudowała w pełni cyfrowe studio projektowe, które pomaga projektantom i inżynierom z obu stron świata współpracować przy przyszłych projektach, w tym jednego z pierwszych samochodów konsumenckich Hondy z napędem akumulatorowym.

„W przypadku Hondy Prologue, naszego pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a, który pojawi się w 2024 roku, byliśmy gotowi. Mieliśmy wszystko na swoim miejscu, zespół był gotowy, wyszkolony i wykwalifikowany. I jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać wirtualną rzeczywistość jako pojazd napędzany danymi” — powiedział Matthew Jesselin. Prolog jest w całości zaprojektowany w wirtualnej rzeczywistości.

System VR i zestaw słuchawkowy są znacznie potężniejsze (i znacznie cięższe) niż te, które można kupić z półki do użytku domowego.  Kiedy zapytaliśmy Hondę o producenta, powiedzieli, że jest to system dostępny tylko do użytku komercyjnego, ale nie podają szczegółów, ponieważ wiele z nich jest zastrzeżonych.
Zbliżenie / System VR i zestaw słuchawkowy są znacznie potężniejsze (i znacznie cięższe) niż te, które można kupić z półki do użytku domowego. Kiedy zapytaliśmy Hondę o producenta, powiedzieli, że jest to system dostępny tylko do użytku komercyjnego, ale nie podają szczegółów, ponieważ wiele z nich jest zastrzeżonych.

Duży, stosunkowo otwarty pokój podzielony na dziewięć różnych obszarów studyjnych za pomocą rusztowań z przewodami VR i specjalnych zasłon oddzielających każdą przestrzeń. Na dwóch polach znajdują się dwie wewnętrzne monety. Usiądź w jednym, spakuj nieporęczne gogle VR, takie jak ten poniżej, i możesz zobaczyć szczegóły wnętrza nowego Prologu w rzeczywistości rozszerzonej. Na zewnątrz wirtualnego samochodu widać budynek na terenie kampusu Hondy. Zajrzyj do środka, a tarcze, pokrętła, ekrany i konsola środkowa wyglądają na tyle realistycznie, że można je dotknąć i dotknąć, chociaż ta symulacja służy tylko do patrzenia, a nie dotykania.

READ  Globalne obligacje, akcje spadają wraz z eskalacją obaw o inflację: Zamykają się rynki

Z kolei inżynierowie Hondy pracują nad płynniejszą integracją rzeczywistości rozszerzonej. Tutaj inżynier lub projektant może usiąść, podłączyć kolejny zestaw słuchawkowy VR i zobaczyć swoje ręce i inne osoby w zasłoniętym obszarze. Chociaż doświadczenie jest nadal nieco trudne, zestaw słuchawkowy wykorzystuje narzędzia takie jak lidar do odczytywania informacji zewnętrznych i integrowania ich z rzeczywistością wirtualną. Geslin powiedział, że inżynierowie wciąż ulepszają algorytmy, aby rzeczy takie jak dłonie wyglądały mniej jak cyfrowa reprezentacja z brakującymi pikselami na krawędziach.

W innej sekcji Honda zaprezentowała niektóre z tych samych narzędzi VR, których używa do umożliwienia wirtualnej współpracy nad wyglądem zewnętrznym i wewnętrznym projektu. Stań pośrodku wyściełanego koła i załóż gogle VR. Chwyć kontroler VR i użyj żyłki, która się pojawi, aby zmienić perspektywę na zewnątrz samochodu. Możesz nawet wystawić głowę z boku pojazdu, aby przyjrzeć się z bliska tylnej kanapie lub przestrzeni bagażowej.

Mathieu Geslin (na pierwszym planie) współpracuje z kolegą w VR.
Zbliżenie / Mathieu Geslin (na pierwszym planie) współpracuje z kolegą w VR.

Hondy

„Dzięki naszej technologii i umiejętnościom, które budowaliśmy od 2017 roku, możemy zbudować dowolne sceniczne środowisko w CG, aby ocenić modele na podstawie wielu zmiennych” – powiedział Jeślin. „Dzięki temu projektanci i inżynierowie mogą zobaczyć modele w określonych środowiskach, takich jak malowidła sceniczne lub nasze fizyczne areny zlokalizowane w obu naszych studiach, których używamy do tradycyjnych ocen”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *