Opóźnienia na lotniskach: przemawia były pracownik sortowni w Vancouver

Opóźnienia na lotniskach: przemawia były pracownik sortowni w Vancouver

Była pracownica kontroli bezpieczeństwa, która pracowała na międzynarodowym lotnisku w Vancouver, mówi, że porzuciła pracę na cztery lata z powodu złych warunków pracy i niskich zarobków.

Shochi Shah był zatrudniony przez Allied Universal Security, amerykańską firmę, która podpisała umowę z Kanadyjskim Urzędem Bezpieczeństwa Transportu Lotniczego (CATSA) na przeprowadzanie kontroli bezpieczeństwa na lotniskach w Kolumbii Brytyjskiej i Jukonie.

Mówi, że wielu jej byłych współpracowników niedawno odeszło lub po prostu nie wróciło do firmy po odwołaniu ze zwolnień z powodu COVID-19.

„Pomyśl o tym. Jesteśmy zbyt zmęczeni. Ciężko pracujemy. Nie otrzymujemy wystarczającego wsparcia od naszego kierownictwa. Nie otrzymujemy wystarczającej zapłaty. Każdy oficer śledczy jest zmęczony „- powiedział Shah.

Zrezygnowała z pracy w kwietniu, mimo że nie miała innej pracy.

CATSA powiedział, że rozumie, że AUS ma problemy z rekrutacją i zatrzymaniem personelu, co spowodowało niedobór personelu, który spowodował długie kolejki do ochrony w YVR – co skłoniło lotnisko i linie lotnicze do zachęcania podróżnych do jak najszybszego przybycia, aby uniknąć możliwości brakujących lotów.

W ostatnich dniach, w różnym czasie, linie do punktów kontroli bezpieczeństwa przejeżdżały przez terminale, a niektórzy podróżni zgłaszali, że czekali nawet trzy godziny.

Według International Mechanics and Aerospace Workers Association, które reprezentuje pracowników zajmujących się kontrolą bezpieczeństwa na kanadyjskich lotniskach, każdego dnia dostępna jest tylko wystarczająca liczba pracowników, aby otworzyć pięć z 14 pasów bezpieczeństwa w krajowej strefie odlotów YVR.

„Nasi członkowie są proszeni o zrobienie więcej za mniej. Dave, 2323 lokalny szef Flowers, powiedział.

Pracownicy AUS w YVR, których pensje wynoszą nieco ponad 22 dolary za godzinę, również pracują bez umowy od listopada, ale związek stwierdził, że nie ma to wpływu na poziom zatrudnienia.

Flowers wezwał Katsę do wzięcia bardziej aktywnej roli w zapewnieniu, że Australia wywiąże się ze swojego kontraktu na zapewnienie kontroli bezpieczeństwa na poziomie, jakiego oczekiwałaby kanadyjska publiczność podróżująca.

READ  Pakiet torów w kratę Tesla Model S sprawdza się przy prędkości 200 mil na godzinę

„Jaka jest reforma mająca na celu zatrzymanie ludzi? Myślę, że chodzi o podstawowy szacunek dla pracowników” – powiedział. „Chcemy nakłonić CATSA i Transport Canada do pociągnięcia tych kontrahentów do odpowiedzialności”.

W oświadczeniu przesłanym e-mailem do CTV News, AUS nie odpowiedział na pytania dotyczące warunków pracy i statusu toczących się rokowań zbiorowych.

„Podobnie jak firmy na całym świecie, zespół Allied Universal został dotknięty wyzwaniami związanymi z zatrudnieniem, ponieważ globalna pandemia COVID-19 nadal powoduje znaczne zakłócenia na rynkach pracy” – napisano w oświadczeniu.

„Chcielibyśmy skorzystać z okazji, aby podziękować naszym funkcjonariuszom kontrolnym za zapewnienie podróżnym bezpieczeństwa. Jesteśmy również wdzięczni podróżnym za ich cierpliwość i zrozumienie podczas przechodzenia przez zabezpieczenia.”

Katsa powiedział, że ufa wykonawcom inspekcji w negocjowaniu umów o pracę w dobrej wierze.

„Kontynuujemy współpracę z wykonawcą Allied Universal, aby zapewnić, że kontrole bezpieczeństwa na międzynarodowym lotnisku w Vancouver są tak skuteczne i wydajne, jak to tylko możliwe” – powiedział Katsa w oświadczeniu.

Obecnie te wysiłki mogą nie być oczywiste dla podróżnych, którzy muszą liczyć się z długimi czasami oczekiwania na odprawę bezpieczeństwa podczas przechodzenia przez YVR.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *