Operatorzy stojący za nowym promem pasażerskim, który ma zostać uruchomiony późnym latem między Nanaimo w Kolumbii Brytyjskiej a centrum Vancouver, mówią, że mają nadzieję stworzyć niezawodną opcję transportu, nawet jeśli poprzednie próby usługi nie powiodły się.
Od czerwca Kolumbijczycy z Wielkiej Brytanii będą mieli kolejną opcję podróży między Vancouver a wyspą Vancouver po tym, jak BC Ferries odwołało kilka rejsów w zeszłym roku.
Linia promowa, zwana Hullo, jest obsługiwana przez Vancouver Island Ferry Company i ma zostać uruchomiona dwoma szybkimi katamaranami, każdy o pojemności 354 pasażerów.
Planuje się do siedmiu rejsów w obie strony dziennie między centrum Nanaimo a centrum Vancouver, trwających około 70 minut każdy, z harmonogramami i stawkami opublikowanymi na początku czerwca.
„Kiedy zaczynamy, wiemy, że możemy świadczyć usługi społeczności, której chcą” – powiedział na konferencji prasowej Sekhar Anjeepat, współzałożyciel firmy promowej.
Kilku prywatnych operatorów próbowało wcześniej promów tylko dla pasażerów między Nanaimo a centrum Vancouver, ale zamknęło swoje usługi.
Głównymi problemami były zanieczyszczenia na ścieżce żagla i zasysanie pasażerów do obsługi. Obecnie trasa BC Ferries biegnie z Horseshoe Bay w zachodnim Vancouver do Departure Bay w pobliżu Nanaimo – oba podróżują w niewielkiej odległości od centrum w swoich regionach.
Podczas przełomowego wydarzenia w środę operatorzy ogłosili, że zostanie zbudowanych 400 parkingów w połączeniu z „poprawą ruchu i przepływu tranzytu”, chociaż dokładne szczegóły dotyczące opcji transportu publicznego nie zostały ujawnione. Współzałożyciele nie powiedzieli też, czy rowery zmieszczą się na budowanych obecnie w Wietnamie promach.
Odpowiadając na pytania dotyczące szczątków, Anjibat powiedział, że firma przeanalizowała problem i będzie monitorować załogi podczas pływania pod żaglami, aby uniknąć zasysania szczątków do silnika.
Rupesh Amin, dyrektor generalny firmy, powiedział dziennikarzom, że poprzednie próby nie powiodły się z powodu braku nadwyżek, polegania na starych statkach lub tylko na jednym statku.
„Mamy dwa statki, z których oba są wyposażone w poczwórne silniki” – powiedział. „Mamy nie tylko nadwyżkę statków, ale także [in] Liczba silników, które ma każdy statek.
W odpowiedzi na pytania dotyczące niezawodności, Angepat powiedział, że nocna żegluga po drogach może być elastyczna w zależności od dużych wydarzeń, takich jak mecz Vancouver Canucks lub koncert.
„Ale podobnie jak BC Ferries i inne usługi przy złej pogodzie, której nie możemy kontrolować ani przewidzieć, bezpieczeństwo jest najważniejsze” – dodał.
Burmistrz i szef obsługi powitalnej
Anjibat powiedział, że postrzega trasę promową jako przedłużenie systemu transportu zbiorowego BC i że istniejące opcje podróży nie są wystarczająco „bezproblemowe” między wyspą Vancouver a Lower Mainland.
„Doprowadzi to do mniejszej zależności od samochodów. I tak właśnie jest XXI wiek” – powiedział Leonard Krug, burmistrz Nanaimo. „Wyciągnęli wnioski z błędów przeszłości. Mają fundusze i harmonogram, który będzie działał dla ludzi”.
Prezydent Snuneyuxw First Nation, Mike Wyse (Xumtilum), również pochwalił usługę, mówiąc, że przyniesie ona nowe źródło dochodów jego społeczności.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”