Nowy pięciometrowy posąg martwej wrony w Ottawie jest klikany w mediach społecznościowych

Nowy pięciometrowy posąg martwej wrony w Ottawie jest klikany w mediach społecznościowych

Tam, gdzie guma styka się z drogą, powstają opony z recyklingu. Artysta zauważa: „Najgorsze, co może się zdarzyć, to bycie ignorowanym”.

Treść artykułu

Niedawno odsłonięta instalacja artystyczna w Ottawie daje mediom społecznościowym coś do chrupania.

Reklama 2

Treść artykułu

Rzeźba, pięciometrowa wrona wykonana z przetworzonych opon przez artystę PEI Geralda Beaulieu, jest wystawiana na LeBreton Flats Pathway w zachodniej części miasta, gdzie wcześniej znajdowało się wysypisko śmieci.

Utwór zatytułowany „When Rubber Meets the Road” został wybrany we współpracy z Canadian Heritage i będzie wystawiany przez następne 12 miesięcy, poinformowała National Capital Commission w oświadczeniu wysłanym pocztą elektroniczną. Rzeczniczka Valerie Dufour powiedziała, że ​​została wybrana ze względu na jej „przesłanie na temat wpływu człowieka na dziką przyrodę”.

Zapowiedź instalacji wywołała poruszenie w mediach społecznościowych, wywołując od wtorku setki komentarzy.

„Więc biorą jedną z najbrzydszych rzeczy na tej ziemi, stos śmierdzących starych opon i nazywają to sztuką. To jest fajne” – napisał użytkownik @JonnyCacciatore. Świergot.

Treść artykułu

Reklama 3

Treść artykułu

Liczba komentarzy pod tym tweetem potwierdza, że ​​to kawał świetnej roboty. książki inny użytkownik.

Carmela Cocozilla, profesor na Uniwersytecie Concordia, która bada sztukę środowiskową, powiedziała, że ​​ludzie mogli sprzeciwiać się temu dziełu, ponieważ oczekują od sztuki publicznej pewnego rodzaju „doznań estetycznych”.

„Wydaje się, że może to być bardziej tradycyjna rzeźba” – powiedziała.

Dodała, że ​​sztuka wykonana z wyrzuconych materiałów zawsze wywołuje silne reakcje. „To bardzo prowokacyjny kawałek – w rzeczywistości może być niepokojący. To ogromny ptak, który umarł i umarł za pomocą substancji, która go zabiła. „

Ludzie używają tego terminuśmieci Sztuki, „jeśli w ogóle o tym nie myślą” – powiedziała. „Ale z drugiej strony, jeśli faktycznie to czytają, w rzeczywistości dyskutują o przesłaniu środowiskowym, jakie przekazuje”.

Reklama 4

Treść artykułu

Posąg wrony jest jednym z dwóch posągów beaulieu wykonanych ze starych opon na coroczny festiwal sztuki w Charlottetown w 2018 roku. Zostały one wystawione w parku, w którym zgromadziło się 5000 wron.

„Ten obszar zawsze miał związek miłości i nienawiści z wronami” – wyjaśnił, dodając, że zainspirowała go dwoistość „istot adaptacyjnych i społecznych”.

„Często można ich zobaczyć na poboczach dróg, często rywalizujących na śmiertelnych drogach, a czasem stają się tego ofiarą”.

Beaulieu powiedział, że jego zdaniem sytuacja wron jest trafną metaforą i analogią do „naszego kryzysu związanego ze zmianami klimatycznymi”.

Widział „całą gamę reakcji” na Wrony, które były regularnie wystawiane od ich powstania pięć lat wcześniej.

„Nie zawsze jest to najłatwiejsza rzecz dla ludzi” – powiedział Beaulieu. Ale reakcje w mediach społecznościowych często różnią się od reakcji ludzi, którzy widzą wrony i wchodzą z nimi w interakcje. „Podchodzę do komentarzy online z przymrużeniem oka”.

Reklama 5

Treść artykułu

Jednak Beaulieu mówi, że tak naprawdę nie ocenia, jak ludzie zareagują na jego dzieła.

„Najgorszą rzeczą, jaka może przytrafić się dziełu sztuki, jest to, że jest ono ignorowane” – wyjaśnił. „Fakt, że reaguje, oznacza, że ​​wykonuje swoją pracę”.

Cocozilla dodała, że ​​najmniej myślą o niej osoby, które narzekają na treść lub tematykę sztuki. Powiedziała, że ​​dzieła sztuki stworzone z myślą o przesłaniu środowiskowym mają na celu rzucenie wyzwania ludziom, aby mieli „wgląd i rodzaj dalekowzroczności w zakresie tego, co musimy poprawić w naszych miastach i autostradach w przyszłości”.

Dzieło jest wynajmowane na rok za cenę 14 022 dolarów, co jest zgodne z cenami zalecanymi przez CARFAC (Canadian Artists Representation/Le Front des Artes canadiens) za godziwą rekompensatę dla artystów – powiedział Dufour. Umowa obejmuje wysyłkę, instalację i ubezpieczenie dzieła sztuki.

READ  Pary gwiazd na czerwonym dywanie

Reklama 6

Treść artykułu

Historia prowokacyjnej sztuki publicznej w Ottawie obejmuje sukienkę wykonaną z 50 funtów surowego steku, którą wystawiono w Galerii Narodowej w 1991 roku. Rok wcześniej muzeum wzbudziło kontrowersje, wydając 1,76 miliona dolarów na 5,5-metrową sztukę abstrakcyjną. przez artystę Barnetta Newmana. Jego akryl na płótnie z 1967 roku, zatytułowany The Sound of Fire, składa się z trzech równych pionowych pasów, czerwonego paska między dwoma niebieskimi paskami po obu stronach. W 2014 roku obraz był podobno wart 40 milionów dolarów, podało źródło Obywatel Ottawy.

W 2005 roku miasto nabyło Statuę Maman za 3,2 miliona dolarów, 30-metrowy posąg z brązu przedstawiający pająka niosącego worek 32 marmurowych jaj. Niesamowity posąg, wykonany przez artystkę Louise Bourgeois w 1999 roku, wita odwiedzających galerię ze swojego widocznego miejsca w pobliżu wejścia.

Treść artykułu

uwagi

Postmedia zobowiązuje się do utrzymywania aktywnego i obywatelskiego forum do dyskusji i zachęcania wszystkich czytelników do dzielenia się opiniami na temat naszych artykułów. Moderacja komentarzy może potrwać do godziny, zanim pojawią się na stronie. Prosimy o merytoryczne i pełne szacunku komentarze. Włączyliśmy powiadomienia e-mail — teraz otrzymasz wiadomość e-mail, jeśli otrzymasz odpowiedź na swój komentarz, jeśli pojawi się aktualizacja wątku komentarzy, który obserwujesz, lub jeśli jest to użytkownik, którego obserwujesz. Odwiedź nasze Wytyczne dla społeczności, aby uzyskać więcej informacji i szczegółów na temat dostosowywania ustawień poczty e-mail.

Dołącz do rozmowy

Luna Nunez

"Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *