Nowa, odstraszająca ściana na stadionie Grand Prix Kanady w Montrealu

Nowa, odstraszająca ściana na stadionie Grand Prix Kanady w Montrealu

Zmiany na torze przed Grand Prix Kanady 2023 obejmują przedłużenie betonowej bariery w obszarze biegu zakrętu 1, uniemożliwiając kierowcom łatwe przecinanie zakrętu 2.

Wcześniej obszar spływu między wjazdem po lewej stronie zakrętu 1 a zjazdem z zakrętu 2 po powrocie toru w prawo był nawierzchnią asfaltową, z wyjątkiem małego skrawka kolorowej trawy tuż za wierzchołkiem zakrętu 2 – jak widać na poniższym zdjęciu z wyścigu w Montrealu 2022.

Oznaczało to, że kierowcy, którzy weszli głęboko w zakręt 1, niezależnie od tego, czy popełnili błąd, czy pojechali szeroko w bitwie z kimś innym, mogli po prostu wjechać w strefę docierania i wrócić na drugą stronę bez utraty czasu po wjechaniu w zakręt 2.

Nie byłoby to możliwe w ten sam sposób, aby wyrównanie i przedłużenie betonowej bariery, przed którą znajduje się linia Tecpro, odcięło koniec pasa startowego.

Wynajmij Xpb 1213115

reklamy crypto.com po stronie konkretnej, z banerami Pirelli po stronie Tecpro.

Wydłużona bariera rozciąga się teraz do końca trawy po wewnętrznej stronie wierzchołka zakrętu 2, więc wszyscy kierowcy jadący szeroko w zakręcie 1 będą musieli przejechać przez trawę, aby ominąć barierę i wrócić na tor lub spróbować ponownie dołączyć wcześniej.

Wynajmij Xpb 1213114

Istnieją inne zmiany wokół toru, w tym poszerzenie spływu w zakręcie 3 i wyrównanie ścian w zakręcie 7.

FIA twierdzi, że pomarańczowy krawężnik na wierzchołku zakrętu nr 9, lewa część szykany na środku okrążenia przed spinką do włosów, został usunięty – podobnie jak ten sam rodzaj krawężnika na końcu szykany .

Na tych zakrętach nadal obowiązują określone zasady dotyczące limitów toru, których kierowcy muszą przestrzegać. Na krawędzi toru za wierzchołkiem w tych rogach nadal znajdują się wysokie pomarańczowe bariery, a jeśli kierowca wjedzie w spływ, będzie musiał ponownie dołączyć za pomarańczową barierą.

Inne drobne zmiany to zmniejszenie szerokości wjazdu do szybu do 4,5 m oraz wydłużenie betonowej ściany na końcu ściany peronu o nieco ponad 100 m.

READ  Smith został zwolniony z funkcji trenera Senators i zastąpiony przez Martina

Dziękujemy za twoją opinię!

Co sądzisz o tej historii?

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *