Nazwiska ofiar wypadku w Wenecji w związku z kontrowersjami wokół dróg we Włoszech | Włochy

Nazwiska ofiar wypadku w Wenecji w związku z kontrowersjami wokół dróg we Włoszech |  Włochy

W miarę jak nasilają się kontrowersje wokół starzejącej się infrastruktury drogowej we Włoszech, potwierdzono tożsamość 21 turystów, którzy zginęli w wypadku autobusowym pod Wenecją, w tym dziewięciu Ukraińców, małe dziecko z Niemiec i ciężarna chorwacka nowożeńców.

W wypadku autobusu – drugim najbardziej śmiertelnym wypadku w kraju w ostatniej dekadzie – zginęły także czteroosobowa rodzina z Rumunii, małżeństwo po pięćdziesiątce z Portugalii, dwóch Niemców w wieku 28 i 32 lat oraz młody mężczyzna z południa kraj. Afrykańska kobieta i włoski kierowca.

Wśród zabitych było pięcioro dzieci, z których najmłodsze miało zaledwie 15 miesięcy. 15 osób, w tym troje dzieci, z powodu odniesionych obrażeń trafiło do szpitala. Stan pięciu z nich jest krytyczny.

Antonela Perkovic (20 l.) i Marko Pakovic (25 l.), nowożeńcy z Chorwacji, w ramach miesiąca miodowego udali się w podróż po Włoszech, której ostatecznym celem wycieczki obejmowała Wenecja, obejmująca przystanki w Rzymie, Florencji i Bolonii. Bakovic jest wśród rannych.

Wszystkich 38 pasażerów na pokładzie rocznego autobusu z napędem elektrycznym było przewożonych z centrum Wenecji do kempingu Ho w Margherze, gdy pojazd uderzył w poręcz, a następnie w poręcz wiaduktu. Samolot spadł z wysokości 15 metrów i zapalił się obok linii kolejowej na stacji Mestre.

Główna teoria głosi, że kierowca, 40-letni Alberto Rizzuto, który miał czystą kartotekę, wykonał niebezpieczny manewr lub zachorował. Prokurator wenecki Bruno Cerchi powiedział: „Nie ma oznak hamowania ani kontaktu z innymi pojazdami”.

Chershi powiedział, że nagranie wideo pokazuje, jak samochód „ślizgał się wzdłuż płotu przez około 50 metrów, po czym skręcił w prawo” i zjechał z mostu. Al-Sharshi dodał: „Świadkowie twierdzą, że jechał samochodem powoli”. „W każdym razie ten odcinek drogi jest początkowo wysoki i dlatego obiektywnie nie pozwala na duże prędkości”.

Śledztwo skupia się na balustradzie, choć przypuszcza się, że przyczyną była dwumetrowa „dziura” w zardzewiałej balustradzie.

READ  DeSantis przedstawia w przyszłym tygodniu nową propozycję energetyczną w kraju naftowym

„Po obejrzeniu pierwszych zdjęć od razu zdałem sobie sprawę, że poręcz nie spełnia standardów” – powiedział Domenico Musico, prezes Stowarzyszenia na rzecz Ofiar Wypadków Drogowych. „Była stara i miała szczelinę, której nie powinno tam być, ponieważ wyrwanie poręczy jest niezgodne z prawem”.

Musicko powiedział, że tej tragedii można było uniknąć, gdyby wprowadzono bariery „nowej generacji”. Musico stwierdziło, że plany Rady Miasta Wenecji dotyczące zainstalowania betonowych barier w New Jersey na tej drodze były zbyt powolne. „Niektóre z nich istnieją, ale prace nie dotarły jeszcze do tego konkretnego odcinka drogi” – powiedział. „To prawdziwy włoski problem: powolność, biurokracja, nieefektywność, lenistwo i zaniedbanie odpowiedzialności. Ostatecznie nikt nie bierze odpowiedzialności.”

Konsultant ds. transportu w Wenecji, Renato Borasso, zaprzeczył zarzutom, jakoby przyczyną była ściana, twierdząc, że „szyb” to „otwór zabezpieczający i serwisowy przewidziany w pierwotnym projekcie”. Powiedział włoskim mediom: „Autobus spadł 50 metrów za luką, po zsunięciu się po poręczy, bez żadnych oznak hamowania lub kontrowania skrętu”. „A może chcemy twierdzić, że gdyby nie ta «dziura», bariera wytrzymałaby poruszający się, skręcający pojazd o masie 13 ton?”

W debacie wziął także udział włoski minister transportu Matteo Salvini ze skrajnie prawicowej partii Liga, który twierdził, że przyczyną wypadku nie była barierka. Zamiast tego wskazał palcem na akumulator elektryczny i metan, które napędzają autobus.

Wskazując na zawalenie się mostu Morandiego w Genui w sierpniu 2018 r., w wyniku którego zginęły 43 osoby, Musico stwierdził, że włoska infrastruktura drogowa jest „ogólnie bardzo stara” i często nie była konserwowana.

Carlo Sorgi, emerytowany sędzia, powiedział: „Jest zbyt wcześnie, aby osądzać przyczynę, ale z tego, co wiemy, balustrady nie były dobrze utrzymane”. Dodał, że poprzednie wypadki, w tym most Morandi, wskazują, że ogólnie rzecz biorąc utrzymanie dróg we Włoszech jest „niezwykle rzadkie”.

READ  Proces brytyjskiego Borisa Johnsona nad partiami naruszającymi środki izolacji | Wiadomości Borisa Johnsona

„Część pieniędzy z funduszu naprawczego Covid jest przeznaczona na roboty drogowe, ale mamy tutaj chroniczny problem powolności” – powiedział.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *