Dostrzeżone: Pod maską typowego roweru zjazdowego Specialized

Dostrzeżone: Pod maską typowego roweru zjazdowego Specialized
Od ponad roku wśród entuzjastów technologii krążą plotki i teorie na temat tego, co kryje się pod osłonami prototypu roweru zjazdowego Specialized, ale nowe zdjęcia roweru Finna Illesa w wersji roboczej pozwalają lepiej zrozumieć układ zawieszenia.

Z widocznych części ramy możliwości było tylko tyle, co wynikało z krótkiego łącznika u góry sztycy (który wydaje się pochodzić z modelu Specialized Enduro) i osi haka. Użycie łącznika Horsta było oczywiste, ale osłona zakrywała główne miejsce obrotu, dyszel i łącznik wahacza, które były teraz widoczne.

Łańcuch ze stopu aluminium sterowany CNC obraca się na masywnym głównym sworzniu w pobliżu górnej części łańcucha, ciągnąc kierownicę pod suportem, a łącznik wahacza obraca się wokół czarnej śruby na dolnej podłodze amortyzatora CNC, za trzema mniejszymi srebrne śruby. Ten układ zawieszenia nie jest nową koncepcją – Ancillotti Cycles od lat korzysta z wersji z wahaczami innej niż Horst. W przypadku roweru zjazdowego jedną z głównych zalet jest prawdopodobnie utrzymanie ciężaru roweru na jak najniższym poziomie i wyśrodkowanie.

Tor osi jest prawdopodobnie typowy dla stawu Horsta, który jest prawie pionowy, ale porusza się nieznacznie do tyłu, a następnie zauważalnie do przodu.

Dalszą regulację można łatwo wykonać poprzez wymianę łącznika wahacza lub nawet regulację geometrii poprzez zmianę długości cięgła. Na wahaczu w pobliżu dolnego mocowania amortyzatora widnieje liczba „225”, co oznacza, że ​​testowane są różne długości amortyzatorów i skoki amortyzatorów.

Loic Bruni jechał na rowerze bardzo podobnym do tego, który tu widzimy, chociaż mogło być tam więcej luzu w zakresie kontroli tłumienia, ponieważ widzieliśmy elektroniczne przyciski zamontowane na jego kierownicy.
Zapytany o to Specialized nie wypowiadał się na temat szczegółów ramy i jej przyszłości, ale wspomniał, gdzie wykonano ramę i podał nazwę typu zawieszenia; „Pod dolnym wspornikiem” lub „UBB”.

READ  iFixit zgrywa Mac Studio i Studio Display

Oto ich oficjalne oświadczenie na temat tego, co nazywają „Projektem Czarnym”.

Sercem tego prototypu jest układ zawieszenia UBB. Ten nowy system połączeń umożliwia nam niezależną regulację kluczowych elementów dynamiki jazdy, w tym rozstawu osi, siły podnoszenia amortyzatora i charakterystyki przeciwdziałania przysiadowi/oporowi hamowania. To oddzielenie nie tylko umożliwia nam dostrajanie motocykli wyścigowych dla elitarnych zawodników, ale także dostarcza nam cennych danych jakościowych i ilościowych.

Większość ludzi nie wie, że te modele rowerów UBB są w 100% starannie wykonane ręcznie w naszym centrum innowacji w Morgan Hill w Kalifornii. Każda rura karbonowa jest ręcznie walcowana przez naszych wewnętrznych ekspertów od pojazdów. Uchwyty, łączniki, wahacz i wszystkie części drążka są precyzyjnie obrabiane CNC w tym samym zakładzie, a proces łączenia jest przeprowadzany precyzyjnie.

System UBB okazał się niezwykle skutecznym narzędziem rozwoju produktu dla naszego zespołu Ride Dynamics, wpływając na rozwój niedawno wprowadzonych na rynek rowerów, a także tych, które będą kształtować przyszłość kolarstwa w wielu dyscyplinach. Zdajemy sobie sprawę, że pytań dotyczących systemu zawieszenia UBB będzie więcej, ale w tej chwili nie podamy dalszych informacji i odsyłamy Cię do naszego oświadczenia Project Black.

Czarny projekt: Specialized opiera się na opiniach zawodowych sportowców podczas opracowywania i testowania zaawansowanych produktów przedprodukcyjnych w prawdziwym świecie
Aplikacje. Dzięki tym informacjom wysokiego szczebla niektóre elementy projektu i produktu ostatecznie pojawią się w przyszłej ofercie produktów detalicznych. Nazywamy to Projektem Czarny.

wyspecjalizowane

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *