Na stadionach Mistrzostw Świata FIFA nie prowadzi się sprzedaży piwa alkoholowego

Na stadionach Mistrzostw Świata FIFA nie prowadzi się sprzedaży piwa alkoholowego

W piątkowym oświadczeniu FIFA poinformowała, że ​​piwo alkoholowe nie będzie sprzedawane na stadionach mistrzostw świata w Katarze.

Ogłoszenie ma miejsce na dwa dni przed rozpoczęciem niedzielnych finałów mistrzostw świata, pierwszych, które odbędą się w konserwatywnym kraju islamskim, który nakłada surowe ograniczenia na napoje alkoholowe, których spożywanie jest zabronione w miejscach publicznych.

„Po rozmowach między władzami kraju gospodarza i FIFA podjęto decyzję o skupieniu się na sprzedaży napojów alkoholowych na FIFA Fan Fest, innych miejscach dla fanów i licencjonowanych obiektach oraz o usunięciu punktów sprzedaży piwa z okolic FIFA 2022 Stadion Mistrzostw Świata w Katarze” – powiedział rzecznik FIFA w oświadczeniu.

Football Supporters England powiedział, że decyzja wzbudziła obawy co do zdolności Kataru do wywiązania się z obietnic złożonych kibicom przyjezdnym w sprawie „zakwaterowania, transportu lub kwestii kulturowych”.

Od lat krajowi organizatorzy turniejów zapowiadają, że alkohol będzie szeroko dostępny dla kibiców podczas turnieju.

„Niektórzy kibice lubią napić się piwa na meczu, inni nie, ale prawdziwym problemem jest zmiana sytuacji w ostatniej chwili, która mówi o większym problemie – całkowitym braku komunikacji i jasności ze strony komitetu organizacyjnego wobec fanów” – poinformowało stowarzyszenie w oświadczeniu na Twitterze.

Katar, najmniejszy kraj będący gospodarzem Mistrzostw Świata, przygotowuje się na oczekiwany przyjazd 1,2 miliona fanów podczas trwającego miesiąc turnieju, czyli ponad jednej trzeciej z 3-milionowej populacji państwa Zatoki Perskiej.

Sponsor wieloletni

Budweiser, główny sponsor mistrzostw świata, należący do browaru AB InBev, miał sprzedawać piwa alkoholowe wyłącznie w obrębie strefy biletowej otaczającej każdy z ośmiu stadionów na trzy godziny przed każdym meczem i godzinę po nim.

„Niektóre z planowanych działań na stadionie nie mogą być kontynuowane z powodu okoliczności, na które nie mamy wpływu” – powiedział AB InBev w oświadczeniu.

READ  FIFA grozi zawieszeniem Brazylii w związku z odwołaniem przez sąd Prezydenta Federacji

Budweiser jest sponsorem Mistrzostw Świata od 1985 roku, rok przed imprezą odbywającą się w Meksyku. W 2022 roku rozpoczyna swoją największą w historii kampanię, w ramach której Budweiser i inne marki działają na ponad 70 rynkach oraz w 1,2 miliona barów, restauracji i punktów sprzedaży detalicznej.

Mistrzostwa Świata zwykle zwiększają konsumpcję piwa, a belgijski producent marek takich jak Stella Artois i Corona najwyraźniej chce zarobić miliony dolarów, które płaci za bycie sponsorem.

Powiedziała jednak, że zyski te będą mniejsze z konsumpcji na miejscu od fanów oglądających telewizję.

„Cóż, to zawstydzające…”, tweetowało konto Budweiser na Twitterze, bez rozwijania w piątek. Tweet został później usunięty.

Źródło zaznajomione z negocjacjami powiedziało Reuterowi, że wycofanie się z tej polityki następuje po długoterminowych negocjacjach między prezydentem FIFA Giannim Infantino, Budweiserem i kierownictwem Najwyższego Komitetu ds. Dostaw i Dziedzictwa w Katarze, który organizuje Mistrzostwa Świata. Pod warunkiem zachowania anonimowości.

Rada Najwyższa nie odpowiedziała na prośbę Reutera o komentarz, a FIFA nie potwierdziła zaangażowania Infantino.

„Więcej fanów przybywa z całego Bliskiego Wschodu i Azji Południowej, gdzie alkohol nie odgrywa wielkiej roli w kulturze” – powiedziało źródło.

„Wielu fanów myślało, że obecność alkoholu nie zapewni przyjemnego doświadczenia”.

Sprzedawane będzie piwo bezalkoholowe

Oczekuje się, że szampan, wino, whisky i inne napoje alkoholowe nadal będą serwowane w luksusowych strefach gościnnych stadionów.

Budweiser będzie sprzedawał swoje piwo bezalkoholowe na całym stadionie w cenie 8,25 dolara za pintę.

Pytania o rolę, jaką alkohol może odegrać w tegorocznych mistrzostwach świata, zaczęły pojawiać się od czasu, gdy Katar uzyskał prawa gospodarza w 2010 roku. Chociaż nie jest to „suchy” kraj, jak sąsiednia Arabia Saudyjska, picie alkoholu w miejscach publicznych jest w Katarze nielegalne.

Stadion 974 w Doha w Katarze jest jednym z ośmiu stadionów, na których obowiązuje zakaz sprzedaży piwa alkoholowego. (Carl Reisen/Reuters)

Odwiedzający nie mogą wnosić alkoholu do Kataru, nawet z wolnocłowej części lotniska, a większość nie może kupować alkoholu w jedynym w kraju sklepie monopolowym. Alkohol jest sprzedawany w barach w niektórych hotelach, a piwo kosztuje około 15 USD za kufel.

READ  Kontuzja skrzydłowego Hurricane Maxa Pacioretty'ego „nie wygląda dobrze”

Źródło podało, że Budweiser będzie nadal sprzedawał piwo alkoholowe na głównym FIFA Fan Fest w centrum Doha, gdzie jest w sprzedaży za około 14 USD za kufel. Niektóre inne obszary dla fanów będą również sprzedawać alkohol, podczas gdy inne są wolne od alkoholu.

„Kibice mogą decydować, dokąd chcą iść, nie czując się nieswojo. Na stadionach wcześniej tak nie było” – powiedziało źródło.

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *