Microsoft przez dwa lata próbował kupić Activision Blizzard. Dla dyrektora generalnego Xbox była to łatwa część, ET Telecom

Microsoft przez dwa lata próbował kupić Activision Blizzard.  Dla dyrektora generalnego Xbox była to łatwa część, ET Telecom


Napisane przez Matta O’Briena

Po dwóch latach współkierowania największym przejęciem w historii gier wideo i po ataku wyzwań, dyrektor generalny Xbox, Phil Spencer, przechodzi teraz do swojego kolejnego zadania: sprawienia, by przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft było tego warte.

Microsoft, właściciel systemu gier Xbox, sfinalizował w piątek transakcję o wartości 69 miliardów dolarów dotyczącą zakupu producenta gier Activision Blizzard po pokonaniu globalnego sprzeciwu ze strony organów regulacyjnych i konkurentów.

To decydujący moment w karierze Spencera, który dołączył do Microsoftu jako stażysta w 1988 r. i zarządza konsolą Xbox od 2014 r. Po latach pozostawania w tyle za konkurencyjnym Sony PlayStation, nabycie portfolio popularnych tytułów gier od Activision daje Microsoftowi rzadką okazję do nadrobienia zaległości w górę. . .

„Jego praca tak naprawdę zaczyna się dzisiaj” – powiedział po sfinalizowaniu transakcji analityk Gil Loria, strateg technologiczny w DA Davidson. „Wszystko, co robił, to przygotowywał się na dzień, w którym będzie mógł faktycznie zintegrować pracę”.

Kontynuuj poniżej

Oznacza to koniec ery dla dyrektora generalnego Activision Blizzard, Bobby’ego Koticka, który od 1991 roku kieruje franczyzą Call of Duty i innymi hitami w południowej Kalifornii, po tym, jak pomógł wykupić je z bankructwa. Kotick powiedział, że pomaga w przejściu do końca roku.

Activision Blizzard wciąż borykała się z protestami pracowników, procesami sądowymi i dochodzeniami rządowymi w związku z zarzutami o molestowanie kobiet w miejscu pracy i nierówne wynagrodzenie, kiedy Microsoft prywatnie zaproponował przejęcie firmy w 2021 roku.

Kiedy obie firmy ogłosiły planowaną fuzję w styczniu 2022 r., dyrektor generalny Microsoft Satya Nadella dał jasno do zrozumienia, że ​​wywiązanie się z zobowiązań Activision Blizzard na rzecz poprawy kultury pracy będzie „krytyczne dla dalszego rozwoju Activision Blizzard”.

READ  Android 14 powoduje problemy z pamięcią u niektórych właścicieli Pixela 6

A to był dopiero początek wyzwań, przed którymi stanął Microsoft, chcąc doprowadzić umowę do końca. Po niepowodzeniu negocjacji ze Spencer, jej największy konkurent, firma Sony, wyraziła swoje obawy związane z utratą dostępu do serii Call of Duty organom regulacyjnym na całym świecie. Najsilniejszy sprzeciw wyraziły amerykańskie organy regulacyjne ds. prawa antymonopolowego, które administracja prezydenta Joe Bidena zachęcała do ostrzejszego spojrzenia na duże transakcje technologiczne, a także ze strony ich brytyjskich odpowiedników, którzy ostatecznie wycofali się z zatwierdzenia umowy w piątek dopiero po tym, jak Microsoft zgodził się na zawarcie koncesje.

„Microsoft nie miał wyboru” – stwierdziła Loria. „Jeśli chciał w dłuższej perspektywie konkurować z Sony i platformą PlayStation, musiał oferować solidniejszą zawartość”.

Jednak z perspektywy czasu powinni byli przeczytać napis na ścianie informujący o trudnościach w sfinalizowaniu transakcji, stwierdziła Loria. „Musieli sfinalizować transakcję, aby zachować konkurencyjność, ale wiedząc to, co wiedzą teraz, prawdopodobnie mogli zrobić to inaczej”.

Kluczowy moment nastąpił w czerwcu, kiedy sędzia federalny odniósł się do próby zablokowania fuzji przez Federalną Komisję Handlu Stanów Zjednoczonych w oczekiwaniu na dalszą ocenę. Dokonując niezwykłego posunięcia jak na dyrektora generalnego, który został poinformowany o znaczeniu transakcji, Spencer spędziła większą część dwóch tygodni przy stole oskarżonego na sali sądowej w San Francisco, konsultując się z prawnikami Microsoftu. Ostatecznie sędzia odrzucił wniosek FTC, chociaż agencja nadal stara się unieważnić umowę.

Sukces Microsoftu w integracji działalności Activision „nie jest gwarantowany, zwłaszcza że jego osiągnięcia w zakresie przejęć są mieszane” – powiedział George Jegiashvili, starszy główny analityk w firmie badawczo-konsultingowej Omdia. W ubiegłym roku wydała 7,5 miliarda dolarów na przejęcie ZeniMax Media, spółki-matki wydawcy gier wideo Bethesda Softworks, twórcy gier Elder Scrolls i Fallout.

READ  Google Street View publikuje pierwsze nowe zdjęcia z Niemiec od dekady

Dwie główne gry, które Microsoft wypuścił w tym roku w wyniku fuzji Bethesdy, Redfall i Starfield, „spotkały się co najwyżej z mieszanymi reakcjami” – powiedział Gegiashvili. „Jednakże mając pod skrzydłami znane na całym świecie marki gier, takie jak Call of Duty, firma znajduje się w znacznie lepszej pozycji strategicznej”.

Kolejnym wyzwaniem, przed którym stoi Microsoft, jest pokonanie wyzwań kadrowych, przed którymi stanęła Activision przed przejęciem.

Według danych urzędowych pod koniec ubiegłego roku Activision Blizzard zatrudniało 13 000 pracowników, z czego około 72% w Ameryce Północnej. Microsoft obiecał już, że pozostanie neutralny, jeśli prawie 10 000 pracowników w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie będzie próbowało utworzyć związek zawodowy, co stanowi część porozumienia z 2022 r. z organizacją Communications Workers of America, którego celem jest rozwianie obaw politycznych USA dotyczących skutków fuzji .

„To nowy dzień dla ludzi w Activision Blizzard” – powiedział w piątkowym oświadczeniu prezes CWA Claude Cummings Jr.

„Od ponad dwóch lat pracownicy Activision Blizzard Studios przyciągają uwagę narodu strajkami i innymi protestami przeciwko dyskryminacji, molestowaniu seksualnemu, nierównym wynagradzaniom i innym problemom, z którymi borykają się w pracy” – powiedział Cummings Jr. „Ich wysiłki na rzecz utworzenia związku spotkały się z bezprawnym odwetem oraz próbami opóźnienia i utrudniania wyborów związkowych. Teraz ci pracownicy mogą przystąpić do naszego związku w drodze uczciwego procesu, bez ingerencji kierownictwa”.

W piątek w e-mailu powitalnym skierowanym do pracowników Activision Spencer powiedział, że chce „podkreślić, że utrzymujemy najwyższe standardy w zapewnianiu najbardziej włączających i przyjaznych doświadczeń graczom, twórcom i pracownikom”.

  • Opublikowano 15 października 2023 o 10:43 czasu wschodniego

Najczęściej czytane w internecie

Dołącz do społeczności ponad 2 milionów profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze spostrzeżenia i analizy.

Pobierz aplikację Itilicom

  • Otrzymuj aktualizacje w czasie rzeczywistym
  • Zapisz swoje ulubione artykuły

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *