Poznań, Polska — Ponad 250 firm z 15 krajów zaprezentowało swoje najnowsze produkty i najlepiej sprzedające się meble. Targi Meblowe Meble Polska 2023, luty 21-24. Wystawcy z Polski i kilku krajów Europy i Azji powitali kupców z ponad 70 krajów, a organizatorzy informują, że zarówno kupujący, jak i sprzedający pozytywnie oceniają możliwości biznesowe w 2023 roku.
„Mimo niepewnej sytuacji na światowych rynkach, 41. edycja Targów Meble Polska, największych targów meblowych w Europie Środkowo-Wschodniej, zakończyła się wielkim sukcesem” – powiedział Robert Messina, Wicedyrektor firmy Meble Polska. „Cieszymy się, że powierzchnia targów meblowych wróciła do poziomu sprzed pandemii”.
Zdaniem Messiny utrzymująca się tendencja wzrostowa zarówno liczby kupujących, jak i sprzedających jest silnym pozytywnym sygnałem dla Mbel Polska.
„Profesjonalni goście wrócili w dużych ilościach” – powiedział. „Tegoroczna edycja potwierdziła, że Meble Polska to najlepszy rynek źródłowy dla całego świata. Firmy zagraniczne coraz częściej wykorzystują potencjał sprzedażowy, licznie rejestrując się jako wystawcy. Dzięki temu oferta targów staje się bogatsza i ciekawsza .
Według raportu przygotowanego przez Tomasza Wiktorskiego z B+R Studio Polska utrzymała pozycję lidera pod względem wartości eksportu mebli w Europie w 2022 roku. W 2022 r. największym odbiorcą polskich mebli były Niemcy, a następnie Wielka Brytania, Czechy, Francja i Holandia. Największym pozaeuropejskim źródłem polskich mebli są Stany Zjednoczone, reprezentujące 3,9% eksportu.
W rocznym raporcie Wiktorski zauważa, że Polska stanęła przed wieloma takimi samymi wyzwaniami, jak inni międzynarodowi producenci mebli, a wiele firm dokonało znacznych inwestycji w celu zwiększenia mocy produkcyjnych i zwiększenia udziału w rynku eksportowym.
„Polski przemysł meblarski zakończył w 2022 roku rekordowym wynikiem 15,4 mld dolarów pod względem produkcji sprzedanej” – powiedział Wiktorski. „Na pierwszy rzut oka wzrost jest znaczny, ale niestety wynika to głównie z bardzo wysokiej inflacji, która będzie z nami jeszcze długo.”
Wiktorski będzie w kwietniu na High Point Market z sześcioma polskimi producentami, a przedstawiciele każdej z uczestniczących firm powiedzieli, że są gotowi do współpracy z amerykańskimi kupcami, oferując różnorodne style i projekty wykonane w Polsce z jakością i korzystnymi terminami realizacji.
„Ci producenci mają systemy dostosowane do amerykańskich sprzedawców detalicznych” – powiedział Viktorski. „Oferują produkty, w tym meble tapicerowane, linie RDA/z płaskim oparciem oraz produkty z litego drewna w różnych rozmiarach i wykończeniach, aby dotrzeć do wielu segmentów konsumenckich”.
Zobacz też:
„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.